Pécs, amely a közelmúltban milliárdos forrásokat kapott a világörökség részét képező emlékeinek felújításához, bővítéséhez, most olyan lehetőséghez jut, mellyel ezeket a látnivalókat bemutathatja a nagyvilágnak. Ebben pedig segítségére lesz a nemzetközi közvélemény várhatóan oda irányuló figyelme. Addigra remélhetőleg bejáratódik a város repülőtere is, amely az első menetrendszerinti járatot jövő tavasszal fogadja. Közben az autópálya is elér talán a városba, a vasúti közlekedéssel, az 1 óra 50 perces Intercitymenetidővel pedig már most is elégedettek lehetünk.
Pécs népszerűségének várható növekedéséből Budapest is profitál, hiszen a turisták többsége a magyar fővároson keresztül közelíti majd meg a 2010- es év európai kulturális fővárosát. A legfrissebb statisztikák is alátámasztják egyébként azt a feltételezést, hogy a turizmus szempontjából kettészakadt az ország, hiszen a fővárosi forgalom dinamikus növekedése nem terjed át a vidékre. Így tehát természetes, hogy egy ilyen döntés esetében figyelembe kell venni a regionális felzárkózás és az esélyegyenlőség növelésének lehetőségét. Budapestnek szerintem nincs oka sértődöttségre, hiszen megfelelő anyagi és szellemi tőkével rendelkezik ahhoz, hogy ne csupán egy kiemelt évben, hanem akár évtizedekre Európa egyik örökös kulturális fővárosává tegye magát. A versenyben induló többi vidéki város ugyan kétségtelenül veszített azzal, hogy nem rájuk esett a választás, de többségüket részben kárpótolhatják azok a befektetők, amelyek a már elkészült vagy átadásra váró autópályákon eljuthatnak hozzájuk.