Szigorodó szabályok, nagyobb döntési mozgástér az utasbiztosításokban

Az idéntől hatályos törvénymódosítások szűkítik azon utazási irodák mozgásterét, akik eddig kiegészítő biztosításközvetítői státuszban, több biztosító utasbiztosítását is kínálták ügyfeleiknek. A jogi státusz megfelelő megválasztásával azonban megmarad a választási szabadság!

Szigorúbb szabályok vonatkoznak januártól a kiegészítő biztosításközvetítőkre. Ezek okozhatnak némi fejfájást azoknak az utazási irodáknak, amelyek eddig több biztosító palettájáról engedték választani ügyfeleiket. Ahhoz ugyanis, hogy ügyfeleik továbbra is a legnagyobb választási szabadságot élvezzék az utasbiztosításoknál, ügyelniük kell arra, hogy az ennek megfelelő jogi státuszba kerüljenek.

Ezen múlik ugyanis, hogy egyetlen biztosító ajánlatát kínálhatják-e vagy többét. A „kiegészítő biztosításközvetítő” státuszú irodák ügyfelei kizárólag egy biztosítót termékei közül választhatnak. Ezzel szemben továbbra is az eddigi választási szabadságukat élvezhetik azok, akik a „bagatell közvetítői” státuszú irodákkal utaznak.

Utóbbi kategóriába sorolta a szakzsargon azokat, amelyeknek nem kellett a biztosításfelügyelethez, később a jegybankhoz bejelenteni biztosításközvetítői tevékenységüket. Később megjelentek a kiegészítő, valamint a mentesített kiegészítő biztosításközvetítők. Ma a mentesített kiegészítő biztosításközvetítőket értjük bagatell közvetítők alatt.

Egy utazási iroda akkor tartozhat ebbe a kategóriába, ha megfelel a Bit. 368. – a mentesített kiegészítő biztosításközvetítők ismérveit leíró – paragrafusában foglaltaknak.

Bagatell státuszú iroda akkor adhat el utasbiztosítást:

- ha a személyenként fizetendő biztosítási díj nem haladja meg a 200 eurót és az utazás tartama nem hosszabb 3 hónapnál;

VAGY

- ha az utazás tartama hosszabb 3 hónapnál, akkor a személyenként fizetendő évesített biztosítási díj nem haladja meg a 600 eurót.

Ezeken túl olyan követelményeknek kell még eleget tenniük, amelyek eleve teljesülnek utazási irodák esetén. Ilyen például, hogy a biztosításközvetítés ne fő-, hanem kiegészítő tevékenység legyen, továbbá az is, hogy a szokásos, utazási irodák által kínált biztosításokat kínálja: azaz az útlemondásra szóló, valamint a baleset-, betegség- és poggyászbiztosítást.

Ha az utazási iroda mégis kiegészítő biztosításközvetőként működne a jövőben, úgy feladatai némiképp bővülnek. Azon túl, hogy a vele szerződésben álló biztosítónak továbbra is regisztrálnia kell az irodát a felügyeleti hatáskört ellátó jegybanknál, munkatársainak legalább 15 órányi képzésen kell (dokumentáltan) részt venni évente.
Tájékoztatást kell adnia arról (szintén dokumentáltan), melyik biztosító megbízásából és felelősségvállalása mellett jár el.
Tájékoztatnia kell ügyfeleit az általa kínált termékválasztékról, valamint arról is, hogy más biztosítási értékesítési csatornákon keresztül egyéb termékek is hozzáférhetők. Ezek mellett azt is közölni kell az ügyfeleikkel, hogy nyújtanak-e – a rendelkezésre álló keretek közötti – tanácsadást az értékesített biztosítási termékekhez kapcsolódva. De ami a legfontosabb: nem forgalmazhatja több biztosító utasbiztosítási termékeit, hanem csak egyét.

Az Aegon Magyarország hisz a piaci versenyben. Azt valljuk, hogy az ügyfelek igényeit akkor lehet mind szélesebb körben és magasabb minőségben kiszolgálni, ha a biztosítók termékeik sokszínűségével és szolgáltatásaik színvonalával szabadon versenyezhetnek az utazó ügyfelekért. Jóllehet mindkét felvázolt értékesítési módot elismerjük, az ügyfelek és a piac szempontjából egyaránt a bagatell státuszt tartjuk szerencsésebbnek.

 Aegon Magyarország Általános Biztosító Zrt.

A hazai biztosítási piacon – jogelődjein keresztül – 1949 óta jelen lévő társaság másfél millió lakossági és számos vállalati ügyfél biztosítója. Az elmúlt években duplázta a vagyon- és felelősségbiztosításai számát és díjbevételét. Húsz év kihagyás után, 2014 augusztusában jelentkezett újra saját utasbiztosítással, mára pedig meghatározó szereplője lett ennek a piaci szegmensnek. Utasbiztosításai az alkuszi és utazási irodai partnereken keresztül éppúgy elérhetők, mint saját értékesítési hálózatában és a direkt csatornákon.


 

(X)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.