Két magyarországnyian keresték fel a nyitás óta az egyéves Westend Citycentert. A tavaly november 12-én átadott, Közép-Európa legnagyobbjának számító városközpont átlagos havi látogatottsága elérte az 1,6 millió főt. A látogatók átlagosan négy órát töltenek el a Westendben, ahol a vásárlás mellett a szórakoztató és kulturális programok kínálta lehetőségeket is kihasználják. A központ látogatószáma az idén májusban átadott négyhektáros tetőkertnek köszönhetően tovább nőtt, és az év végére eléri a húszmilliót. A japán sziklakertet, játszóteret, botanikai különlegességeket magába foglaló tetőkert – amelyhez hasonló méretű zöld terület az utóbbi időben nem létesült Budapesten – egyébként önmagában is a főváros egyik új attrakciójává vált.
A Westend üzemeltetési igazgatója, Posch Péter szerint a központ a vártnál jóval népszerűbbnek bizonyult a húsz év körüli fiatalok, illetve a családi látogatók körében. És turisztikai attrakcióvá is vált, amit egyebek mellett az is bizonyít, hogy a nyári idegenforgalmi fő szezonban az összes látogató húsz százaléka külföldi volt. Posch Péter úgy tudja, a nyári hónapokban 6-11 turistabuszt fogadott a Westend, de az ezeken érkező – főleg szlovák és ukrán – csoportos utazóknál jóval több egyéni külföldi turista lépett a központba az aluljáróból nyíló bejáraton keresztül.
A jövőben a Westend tervei között szerepel a valódi turisztikai attrakciók megteremtése, és idegenforgalmi információs iroda kialakítása. Ez utóbbiról tárgyalásokat folytatnak a Magyar Turizmus Rt.-vel. Ugyancsak tárgyalnak a Miniszterelnöki Hivatal Országimázs Központjával is, amelynek egyedülálló Magyarország-központ kialakítására tettek javaslatot. Posch Péter szerint a Westendben létre kellene hozni egy Hungaricum Centrumot, amely az összes hazai terméket és vonzerőt egy helyen népszerűsítené és árusítaná. A nagy átmenő forgalom, illetve a külföldi látogatók számának várható emelkedése miatt erre mindenképpen lenne kereslet, ráadásul az önerőből piacra jutásra képtelen programgazdák és termékforgalmazók is jól járnának – állítja az üzemeltetési igazgató, aki szerint komplexen kellene kezelni és bemutatni a hazai tájakat és a hozzájuk tartozó termékeket, szolgáltatásokat. A Westendben a jövőben magyar folklórműsorokat, gasztronómiai rendezvényeket is szerveznek, és Posch Péter az önkiszolgáló gulyásparti ötletét is jónak tartja.
A városközpont eddig légitársaságoknál és szállodaláncoknál, illetve saját kiadványaiban hirdette programjait, ezután azonban erősebb kapcsolatra törekednek a beutaztatókkal is. Demján Sándor, a Westendet építő Trigránit Rt. igazgatóságának elnöke szerint a központ kivételes helyzetbe kerül, ha megépül a Nyugati pályaudvart a repülőtérrel összekötő gyorsvasút, amellyel tíz percre csökkenne a belvárostól Ferihegyig tartó út. A gyorsvasútról a Trigránit jelenleg is tárgyal a MÁV-val.