Ungarn natürlich!

1997 szep­tem­be­ré­ben szü­le­tett meg a Ma­gyar Tu­riz­mus Rt. bé­csi nem­ze­ti tu­risz­ti­kai kép­vi­se­le­té­nek kon­cep­ci­ó­ja, amely­ben az 1998–2000-ig ter­je­dő há­rom év­ben „Hó­dít­suk meg együtt Ausztriát” jel­szó­val biz­tat­ta ak­tív auszt­ri­ai pi­a­ci rész­vé­tel­re a ma­gyar fé­rő­hely­gaz­dá­kat, prog­ra­mo­zóiro­dá­kat, ré­gi­ó­kat, tu­risz­ti­kai vál­lal­ko­zó­kat.

A desztinációs mar­ke­ting terv egyik lé­nye­ges vo­ná­sa volt, hogy az or­szág szin­te min­den sar­ká­ban, éven­te le­he­tő­leg több­ször is lé­te­sül­jön ma­gyar kép­vi­se­le­ti stand, ahol a ma­gyar szol­gál­ta­tók köz­vet­len kap­cso­la­tot ala­kít­hat­nak ki éppúgy a nagy­kö­zön­ség­gel, mint a pro­fes­­szi­o­na­lis­ták­kal (uta­­zá­si iro­dák, autó­busz­-vállalko­zá­sok, szak­saj­tó).

A bé­csi kép­vi­se­let 1998-ban 23 kép­vi­se­le­ti vá­sárt szer­ve­zett Auszt­ri­á­­ban, 1999-ben már 31 ki­ál­lí­tást, 2000-ben pe­dig 39 meg­je­le­nést. A kép­vi­se­le­ti vá­sá­ro­kat rész­le­tes vá­sár­ana­lí­zis ke­re­té­ben elem­zik, s eb­ből nem ke­vés hasz­nos ta­pasz­ta­lat szűr­he­tő le. A ta­va­lyi 39 vá­sárt ös­­szes­sé­gé­ben 2‑407 mil­lió fő te­kin­tet­te meg (az­az az oszt­rá­kok kö­zel egy­har­ma­da). Kö­zü­lük a ma­gyar stand előtt el­ha­lad­va 682‑160 főt ész­lel­tek az in­for­má­to­rok (köz­ve­tett el­érés), konk­rét tár­gya­lás­ra, ta­nács­adás­ra az év so­rán 156‑793 fő­vel ke­rült sor (köz­vet­len el­érés).

Ér­de­kes el­gon­dol­kod­ni azon is, hogy va­jon men­­nyi konk­rét uta­zót nyer­tek meg ez­zel a „vá­sá­ro­zás­sal” in­for­má­to­ra­ink a ma­gyar tu­riz­mus szá­má­ra? Amen­­nyi­ben a köz­vet­len el­éré­sek kö­zül min­den hu­sza­dik fő uta­zik (ez a fel­mé­ré­sek sze­rint re­á­li­san va­ló­szí­nű­sít­he­tő) és köz­vet­len elérésenként az oszt­rák uta­zók­nál át­la­gos­nak te­kint­he­tő 2,3 fős uta­zás va­ló­sul meg át­la­gos 3,1 na­pos tar­tóz­ko­dá­si idő­vel, úgy csak a vá­sá­ri rész­vét­ele­ink­kel az adott tárgy­év­ben 10‑566 oszt­rák ven­dég­éj­sza­ka ge­ne­rá­ló­dott.

A köz­ve­tett el­éré­sek so­ro­za­ta (fel­te­he­tő­en az ötö­dik-ha­to­dik köz­ve­tett el­érés) ugyan­ak­kor köz­vet­len el­érés­sé fej­lő­dik (az­az a vá­sár­lá­to­ga­tó, ha már ötö­dik-ha­to­dik be­nyo­má­sát szer­zi Ma­gyar­or­szág­ról, úgy ok­vet­le­nül oda­jön az in­for­má­to­rok­hoz, és in­for­má­ci­ó­kat kér), s ez­zel to­váb­bi 6–7‑000 ven­dég­éj­sza­kát ala­poz­tunk meg, amely eset­leg a ké­sőb­bi­ek­ben re­a­li­zá­ló­dik.

A Ma­gyar Tu­riz­mus Rt. bé­csi nem­ze­ti kép­vi­se­le­te szer­ve­zé­sé­ben ta­valy 243 ma­gyar szol­gál­ta­tó vett részt a 39 ki­ál­lí­tá­son in­for­má­to­rok­kal, to­váb­bi 38 vál­lal­ko­zás ös­­sze­sen 587 al­ka­lom­mal csak ki­ad­vány­ok­kal. Ösz­­sze­sen 1380 négy­zet­mé­ter­nyi ma­gyar stand épült a vá­sá­ro­kon, jel­leg­ze­tes, zsin­dely­te­tős ma­gyar pa­raszt­ház imi­tá­ci­ó­já­val. A bé­csi kép­vi­se­let oszt­rák stand­épí­tő spe­ci­a­lis­tá­ja a NESCO ma­gyar al­vál­lal­ko­zók fog­lal­koz­ta­tá­sá­val a tí­pusstand­ból tet­sze­tős egye­di ki­vi­te­le­zé­sű stan­dot va­rá­zsolt Auszt­ria min­den fon­to­sabb ki­ál­lí­tá­sá­ra. A millenniumi év att­rak­ci­ó­ja volt az oszt­rák vá­sá­rok ma­gyar stand­ja­in a temp­lom­to­rony, amely­nek te­te­jén a Szt. Ist­ván ko­ro­ná­já­nak hat­szo­ros na­gyí­tá­sú mo­dell­je ural­ta – gyak­ran hat mé­ter ma­gas­ság­ban – a lég­te­ret.

A vá­sá­rok alap­ján ös­­sze­ál­lí­tott sta­tisz­ti­ka sze­rint egy fo­lyó­mé­ter pult­ra át­la­go­san 356 köz­vet­len kon­tak­tus ju­tott, az­az a ma­gyar stand ki­ál­lí­tói át­la­go­san 500 konk­rét tár­gya­lást re­a­li­zál­hat­tak a szá­muk­ra biz­to­sí­tott 1,5 mé­te­res stand­ré­szen. A ki­ál­lí­tá­so­kon ös­­sze­sen majd­nem 300‑000 ki­ad­vány fo­gyott (eb­ből 150‑000 nem­ze­ti ki­ad­vány, 46‑000 kép­vi­se­le­ti és kö­ze­l 100‑000 da­rab vál­lal­ko­zói).

Ér­de­ke­sen ala­kult a vá­sá­rok faj­la­gos költ­sé­ge is. Egy köz­ve­tett el­érés a ma­gyar nem­ze­ti tu­riz­mus­nak át­la­go­san 4 schil­ling­jé­be ke­rült, egy köz­vet­len el­érés (amely te­hát már tárgy­év­ben konk­rét uta­zást ge­ne­rál­ha­tott) pe­dig 17,5 schil­ling­jé­be. Egy ki­ad­vány ter­jesz­té­si költ­sé­ge a vá­sár tel­jes költ­sé­gé­re szá­mít­va át­la­go­san 9,5 schil­ling­be ke­rült, te­hát jó­val ke­ve­seb­be, mint a pos­tai ter­jesz­tés költ­sé­ge.

A vá­sár­ana­lí­zist a kép­vi­se­let min­den auszt­ri­ai vá­sár­ra kü­lön vég­zi 1998 óta. Eze­ket ös­­sze­gez­ve az­tán a leg­gyen­gébb pa­ra­mé­te­rek­kel ren­del­ke­ző tíz vá­sárt a kép­vi­se­let a kö­vet­ke­ző év­ben el­hagy­ja és újabb tíz vá­sárt in­dít út­já­ra.

A té­te­les és rész­le­tes auszt­ri­ai vá­sár­ana­lí­zist a Ma­gyar Tu­riz­mus Rt. bé­csi nem­ze­ti kép­vi­se­le­te min­den ked­ves ér­dek­lő­dő szá­má­ra té­rí­tés­men­te­sen bo­csát­ja ren­del­ke­zés­re. Az ele­me­zés meg­ren­del­he­tő a 00-43-1/ 585-201-213-as te­le­fo­non, a 00-43-1/ 585-201-215-ös fa­xon vagy a htvien­na@hun­ga­rytourism.hu e-mai­len. 2001-ben, a Ma­gyar Tu­riz­mus Rt. kép­vi­se­le­ti há­ló­za­tá­nak át­szer­ve­zé­se el­le­né­re, Auszt­ri­á­ban 28 kép­vi­se­le­ti ki­ál­lí­tás ma­rad rend­szer­ben. Ezek­ről, va­la­mint a je­lent­ke­zés fel­tét­ele­i­ről szí­ve­sen ad fel­vi­lá­go­sí­tást a bé­csi kép­vi­se­let vagy a Ma­gyar Tu­riz­mus Rt. Nem­zet­kö­zi Igaz­ga­tó­sá­ga (te­le­fon: 356-6091, fax: 356-8328).


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.