A szállodaiparban egyre bővül az üzletasszonyok célcsoportja. Figyelembe veszik-e a magyar szállodák ennek a szegmensnek a speciális igényeit? E heti körkérdésünkben ennek jártunk utána.
Méhesfalvi Csaba (igazgató, Danubius Margitszigeti Szállodák): Nem teszünk különbséget a vendégek között. A VIP vendégenek a szobákba kis meglepetéseket készítünk be, az uraknak pezsgőt vagy bort, a hölgyeknek virágot és gyümölcsöt. De ez minden kiemelt vendégünket megilleti, függetlenül attól, hogy üzletember vagy- asszony-e.
Kovács Balázs (értékesítési vezető, Hilton Hotel Budapest): A szobák kialakításánál eleve figyelembe vettük a hölgyek igényeit. A fürdőszobákban sminklámpát és tükröt helyeztünk el, s a tükrök megvilágítására is külön ügyelünk. Az executive emelet szobáiban eleve vasalási lehetőséget biztosítunk, amellyel általában a hölgyek szoktak élni. Érkezéskor azonban semmilyen megkülönböztetést nem alkalmazunk, hacsak azt nem, hogy a hölgyeket mindenkor nagyobb udavriassággal fogadjuk, s a londinerek is elsősorban az ő csomagjaikkal foglalkoznak.
Jábor Mária (értékesítési- és marketingigazgató, Le Meridien Hotel): Szállodánkban semmilyen megkülönböztetést nem teszünk vendégeinkkel szemben.
Szelényi András (igazgató-helyettes, Danubius Hotel Gellért): Ha hölgyvendégünk érkezik, s arról eleve tudható, hogy üzletasszony, olyan szobát adunk, amelyikben kényelmesen dolgozhat. A felújított szobák közül azt nyitjuk ki számára, amelyiknek fürdőszobája is inkább megfelel a högyek igényének: nagy tükör, öltözőasztal, jobb megvilágítás, nagyobb kényelem veszi őket körül. Az természetes, hogy virág és gyümölcs fogadja őket érkezésükkör. Ha valamilyen sajátos igényük van, a lehetőségeinkhez képest igyekszünk azt biztosítani számukra.
Börzsei István (értékesítési és marketingigazgató, Erzsébet Hotel): Eddig még egy foglalás sem jelezte külön, hogy üzletasszony, vagy úr kíván szállodánkban lakni, így a ház sem készült fel arra, hogy különbséget tegyen a hölgyek és urak között. Lehet, hogy a jövőben ezen is el kell kezdenünk gondolkodni. A hölgyeket általában megkülönböztetett figyelemmel vesszük körül, a szobákba is más jellegű ajándékokat készítünk be.
Árvai Zoltán (assistant front office managere, Hotel Inter-Continental Budapest): Az Inter-Continental sztenderdje az egyedül utazó hölgyek kategóriáját ismeri, nem tesz különbséget az utazás célját - üzleti, szabadidős - illetően. A lánc minden szállodájában, így nálunk is VIP vendégként kezelik őket. Lifthez közeli szobában helyezzük el őket, mert felmérések bizonyítják, hogy a magányos hölgyek nem szeretnek sokat bolyongani a folyosókon. Szobájukba egy doboz bonbont és egy kis tégely Helia-D krémet készítünk be.
Petki Miklós (igazgató, Astoria Hotel): Szállodánkban a vendégek jelentős része üzletember, ezért közvetlen internet-csatlakozást építettünk ki a szobákban, valamint 24 órás internet-elérhetőség is a rendelkezésükre áll. Szobájukban ún. business bekészítést - kávé, tea, vízforraló stb. - találnak. Ugyanez jár az üzletasszonyoknak is, fürdőszobájukat viszont másként, több kozmetikummal, piperével látjuk el. A visszatérő hölgyeket pedig virággal köszöntjük.
Gombos Emőke (értékesítési koordinátor, Westend Hilton): Ami igazán vonzó lehet az üzletasszonyoknak, az a közvetlen átjárás a Nyugati Városközpontba. Szállodán belül pedig otthoni kényelmet találnak: vasalót és vasalódeszkát a szobákban, nagyítós toalett-tükröt, külön zuhanyzót és kádat a tágas fürdőszobákban, ahol még a dekoráció, a színek is női szemet gyönyörködtetőek. Az üzletasszonyok munkáját is segíti a minden szobában megtalálható nyolcórás ergonómiai szék, a PC- és internet-csatlakozás és a nagyméretű dolgozóasztalok. A hölgyeknek fontos lehet, hogy minden szobában van hajszárító, a jelenlegi Hilton-akció keretében pedig arcfrissítőt készítünk be. A gyermekkel érkező üzletasszonyok babysitter-szolgáltatást is igénybe vehetnek. Az üzletasszonyok egyébként szinte ugyanazokat a szolgáltatásokat keresik, mint az üzletemberek. Apró különbség, hogy a bekészítésnél figyelünk arra: a hölgyeket desszert vagy virág várja.
Dudás Ildikó (public relations menedzser, Kempinski Hotel Corvinus Budapest): Semmilyen megkülönböztetést nem teszünk üzletasszonyok és üzletemberek között. Érdekesség azonban, hogy szállodánkat választotta havonta megrendezett találkozói helyszínéül a Professional Women’s Association, amely a Budapesten élő külföldi, dolgozó nők, illetve hazai üzletasszonyok egyesülete. Találkozóikon az új tagok bemutatkozásán túl hasznos üzleti és életviteli előadásokat, beszámolókat hallgatnak. Legutóbbi rendezvényüket december 11-én tartották.