Üzletasszonyok a szállodákban

Üzletasszonyok a szállodákban

A szállodaiparban egyre bővül az üzletasszonyok célcsoportja. Figyelembe veszik-e a magyar szállodák ennek a szegmensnek a speciális igényeit? E heti körkérdésünkben ennek jártunk utána.

Méhesfalvi Csaba (igazgató, Danubius Margitszigeti Szállodák): Nem teszünk különbséget a vendégek között. A VIP vendégenek a szobákba kis meglepetéseket készítünk be, az uraknak pezsgőt vagy bort, a hölgyeknek virágot és gyümölcsöt. De ez minden kiemelt vendégünket megilleti, függetlenül attól, hogy üzletember vagy- asszony-e.

Kovács Balázs (értékesítési vezető, Hilton Hotel Budapest): A szobák kialakításánál eleve figyelembe vettük a hölgyek igényeit. A fürdőszobákban sminklámpát és tükröt helyeztünk el, s a tükrök megvilágítására is külön ügyelünk. Az executive emelet szobáiban eleve vasalási lehetőséget biztosítunk, amellyel általában a hölgyek szoktak élni. Érkezéskor azonban semmilyen megkülönböztetést nem alkalmazunk, hacsak azt nem, hogy a hölgyeket mindenkor nagyobb udavriassággal fogadjuk, s a londinerek is elsősorban az ő csomagjaikkal foglalkoznak.

Jábor Mária (értékesítési- és marketingigazgató, Le Meridien Hotel): Szállodánkban semmilyen megkülönböztetést nem teszünk vendégeinkkel szemben.

Szelényi András (igazgató-helyettes, Danubius Hotel Gellért): Ha hölgyvendégünk érkezik, s arról eleve tudható, hogy üzletasszony, olyan szobát adunk, amelyikben kényelmesen dolgozhat. A felújított szobák közül azt nyitjuk ki számára, amelyiknek fürdőszobája is inkább megfelel a högyek igényének: nagy tükör, öltözőasztal, jobb megvilágítás, nagyobb kényelem veszi őket körül. Az természetes, hogy virág és gyümölcs fogadja őket érkezésükkör. Ha valamilyen sajátos igényük van, a lehetőségeinkhez képest igyekszünk azt biztosítani számukra.

Börzsei István (értékesítési és marketingigazgató, Erzsébet Hotel): Eddig még egy foglalás sem jelezte külön, hogy üzletasszony, vagy úr kíván szállodánkban lakni, így a ház sem készült fel arra, hogy különbséget tegyen a hölgyek és urak között. Lehet, hogy a jövőben ezen is el kell kezdenünk gondolkodni. A hölgyeket általában megkülönböztetett figyelemmel vesszük körül, a szobákba is más jellegű ajándékokat készítünk be.

Árvai Zoltán (assistant front office managere, Hotel Inter-Continental Budapest): Az Inter-Continental sztenderdje az egyedül utazó hölgyek kategóriáját ismeri, nem tesz különbséget az utazás célját - üzleti, szabadidős - illetően. A lánc minden szállodájában, így nálunk is VIP vendégként kezelik őket. Lifthez közeli szobában helyezzük el őket, mert felmérések bizonyítják, hogy a magányos hölgyek nem szeretnek sokat bolyongani a folyosókon. Szobájukba egy doboz bonbont és egy kis tégely Helia-D krémet készítünk be.

Petki Miklós (igazgató, Astoria Hotel): Szállodánkban a vendégek jelentős része üzletember, ezért közvetlen internet-csatlakozást építettünk ki a szobákban, valamint 24 órás internet-elérhetőség is a rendelkezésükre áll. Szobájukban ún. business bekészítést - kávé, tea, vízforraló stb. - találnak. Ugyanez jár az üzletasszonyoknak is, fürdőszobájukat viszont másként, több kozmetikummal, piperével látjuk el. A visszatérő hölgyeket pedig virággal köszöntjük.

Gombos Emőke (értékesítési koordinátor, Westend Hilton): Ami igazán vonzó lehet az üzletasszonyoknak, az a közvetlen átjárás a Nyugati Városközpontba. Szállodán belül pedig otthoni kényelmet találnak: vasalót és vasalódeszkát a szobákban, nagyítós toalett-tükröt, külön zuhanyzót és kádat a tágas fürdőszobákban, ahol még a dekoráció, a színek is női szemet gyönyörködtetőek. Az üzletasszonyok munkáját is segíti a minden szobában megtalálható nyolcórás ergonómiai szék, a PC- és internet-csatlakozás és a nagyméretű dolgozóasztalok. A hölgyeknek fontos lehet, hogy minden szobában van hajszárító, a jelenlegi Hilton-akció keretében pedig arcfrissítőt készítünk be. A gyermekkel érkező üzletasszonyok babysitter-szolgáltatást is igénybe vehetnek. Az üzletasszonyok egyébként szinte ugyanazokat a szolgáltatásokat keresik, mint az üzletemberek. Apró különbség, hogy a bekészítésnél figyelünk arra: a hölgyeket desszert vagy virág várja.

Dudás Ildikó (public relations menedzser, Kempinski Hotel Corvinus Budapest): Semmilyen megkülönböztetést nem teszünk üzletasszonyok és üzletemberek között. Érdekesség azonban, hogy szállodánkat választotta havonta megrendezett találkozói helyszínéül a Professional Women’s Association, amely a Budapesten élő külföldi, dolgozó nők, illetve hazai üzletasszonyok egyesülete. Találkozóikon az új tagok bemutatkozásán túl hasznos üzleti és életviteli előadásokat, beszámolókat hallgatnak. Legutóbbi rendezvényüket december 11-én tartották.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.