Vasárnap – pontosabban hétfő hajnalban – egyszerre ért véget két ismert magyarországi fesztivál, a több százezres közönséget megmozgató Sziget és az utolsó pillanatban engedélyezett Ozora. A külföldi fesztiválozók egy része idén is repülővel jött, ami érkezéskor még nem keltett különösebb feltűnést, nem úgy a visszaindulásukkor. A több napig tartó fesztivál után a részvevők általában egyszerre érkeznek a repülőtérre és maradnak akár két-három napig is, amíg a járatukra várnak. A nyári utasszám általában kétszerese a téli időszaknak, de a jóval nagyobb forgalom sem okoz fennakadást, legfeljebb egy kis „woodstocki hangulatot” kölcsönöz a repülőtérnek a terminálok legkülönbözőbb szegletében kempingező sok-sok hátizsákos, feltűnő ruházatú vagy frizurájú utas.
A legnagyobb nyári fesztivál, a Sziget idén is közel 400 ezer látogatót fogadott, ami a budapesti repülőtérnek is több ezer extra utast jelent. Számukra, valamint a szintén vasárnap véget ért Ozora fesztiválról hazatérők számára a Budapest Airport olyan sarkokat különített el a terminálon belül, ahol kényelmesen, a többi utastól nem zavartatva eltölthetik a járatuk indulásáig még hátralévő több órát, vagy akár napokat is. Az intézkedés persze a nyári csúcsidőszak alatt a többi utas számára is kedvező, hiszen könnyebb a közlekedés a nagy bőröndökkel, ha éppen nem fekszik az útban keresztül senki.
A Budapest Airport emellett más intézkedésekkel is készült a fesztiválozók fogadására. A korábbi évek tapasztalata alapján megerősítették a takarító szolgálatot, a terminálokban működő éttermek és kávézók pedig teljesen feltöltötték a készleteiket, készülve a nagy rohamra. A repülőtér üzemeltetője emellett 12 ezer darab lezárható, nagyméretű plasztik zsákot vásárolt, amibe a fesztiválozók gyakori ismertetőjele, a hátizsák kerül, amikor a check-in pultnál feladják a csomagot. Tapasztalatok szerint ugyanis így kisebb az esélye, hogy a hátizsák kilógó zsinórjai és hevederjei miatt elakadjon a csomag a poggyászosztályozó rendszerben.
„Idén is igyekeztünk megfelelő egyensúlyt találni a fesztiválozók és a többi utas igényei között.” – mondta el Kovács Judit, a Budapest Airport ügyfélszolgálati vezetője. Hozzátette: „A célunk az volt, hogy a több órát, vagy akár napokat is a repülőtéren várakozó fiatal utasoknak megfelelő kényelmet biztosítsunk a várakozás idejére, viszont olyan helyen töltsék el ezt az időt, ami a többi utast, pl. a nyaralni indulókat nem zavarja a mozgásban, és a folyamatos reptérüzemet sem akadályozza.”