Woodstocki hangulat a reptéren

Idén is menetrend szerint megteltek a terminálok a magyarországi nyári zenei fesztiválokról hazainduló fiatalokkal. A többnapos szórakozásban megfáradt utasok ilyenkor a járatuk indulásától függően még akár két-három napig „laknak” a repülőtéren. A Budapest Airport kifejezetten számukra kijelölt területeket különített el, emellett több más intézkedéssel segíti a fesztiválozók és a többi utas kényelmét.

Vasárnap – pontosabban hétfő hajnalban – egyszerre ért véget két ismert magyarországi fesztivál, a több százezres közönséget megmozgató Sziget és az utolsó pillanatban engedélyezett Ozora. A külföldi fesztiválozók egy része idén is repülővel jött, ami érkezéskor még nem keltett különösebb feltűnést, nem úgy a visszaindulásukkor. A több napig tartó fesztivál után a részvevők általában egyszerre érkeznek a repülőtérre és maradnak akár két-három napig is, amíg a járatukra várnak. A nyári utasszám általában kétszerese a téli időszaknak, de a jóval nagyobb forgalom sem okoz fennakadást, legfeljebb egy kis „woodstocki hangulatot” kölcsönöz a repülőtérnek a terminálok legkülönbözőbb szegletében kempingező sok-sok hátizsákos, feltűnő ruházatú vagy frizurájú utas. 

A legnagyobb nyári fesztivál, a Sziget idén is közel 400 ezer látogatót fogadott, ami a budapesti repülőtérnek is több ezer extra utast jelent. Számukra, valamint a szintén vasárnap véget ért Ozora fesztiválról hazatérők számára a Budapest Airport olyan sarkokat különített el a terminálon belül, ahol kényelmesen, a többi utastól nem zavartatva eltölthetik a járatuk indulásáig még hátralévő több órát, vagy akár napokat is. Az intézkedés persze a nyári csúcsidőszak alatt a többi utas számára is kedvező, hiszen könnyebb a közlekedés a nagy bőröndökkel, ha éppen nem fekszik az útban keresztül senki.

A Budapest Airport emellett más intézkedésekkel is készült a fesztiválozók fogadására. A korábbi évek tapasztalata alapján megerősítették a takarító szolgálatot, a terminálokban működő éttermek és kávézók pedig teljesen feltöltötték a készleteiket, készülve a nagy rohamra. A repülőtér üzemeltetője emellett 12 ezer darab lezárható, nagyméretű plasztik zsákot vásárolt, amibe a fesztiválozók gyakori ismertetőjele, a hátizsák kerül, amikor a check-in pultnál feladják a csomagot. Tapasztalatok szerint ugyanis így kisebb az esélye, hogy a hátizsák kilógó zsinórjai és hevederjei miatt elakadjon a csomag a poggyászosztályozó rendszerben.

„Idén is igyekeztünk megfelelő egyensúlyt találni a fesztiválozók és a többi utas igényei között.” – mondta el Kovács Judit, a Budapest Airport ügyfélszolgálati vezetője. Hozzátette: „A célunk az volt, hogy a több órát, vagy akár napokat is a repülőtéren várakozó fiatal utasoknak megfelelő kényelmet biztosítsunk a várakozás idejére, viszont olyan helyen töltsék el ezt az időt, ami a többi utast, pl. a nyaralni indulókat nem zavarja a mozgásban, és a folyamatos reptérüzemet sem akadályozza.”


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.