A repülőtér a túlzsúfoltság csökkentésével indokolta a lépést. Alternatív megoldásként a következőt javasolták az irodáknak:
„A mobilpult-szolgáltatást az utazási irodák, utazásszervezők, konferenciaszervezők és egyéb érdeklődők a továbbiakban a T1 terminálon és a T2/A és a T2/B terminál érkezési szintjén tudják igénybe venni. A mobilpult-szolgáltatással lehetőséget kívánunk teremteni arra, hogy partnereink utasaikat kulturált és kényelmesebb körülmények között tudják indítani és vendégeiket fogadni. Utasokat, csoportokat indító partnereink ezt a szolgáltatást továbbra is ingyenesen, a T2/B terminál érkezési szintjén, az információs pulttal szemben található mobilpultokon tudják igénybe venni. Partnereink a vouchereket csak a meghatározott helyen oszthatják, onnan mobilpultot nem vihetnek el.”
A reptér hivatalos értesítését kézhez kapva fél tucat utazásszervező írt felháborodott levelet a reptér illetékeseinek. Volt, aki balkáninak nevezik a reptér hozzáállását, mások arra hívták fel a figyelmet, hogy az indulási terminál időszakos zsúfoltsága elsősorban amiatt van, hogy egyes légitársaságok (például El Al, American Airlines) járatainak indulásakor jókora területet kerítenek le órákra a terminál területéből. A reptér megoldási javaslata senkinek sem tetszett, mivel teljesen értelmetlennek látták az érkezési szinten elhelyezni a mobilpultokat. Ezért aztán az utazásszervezők személyes megbeszélést kezdeményeztek a reptér illetékeseivel. A megbeszélésre július 20-án került sor.
Amint arról az egyeztetés egyik résztvevője, Székely-Tóth Ágnes, a Green Travel üzletfejlesztési vezetője lapunknak beszámolt, a tucatnyi utazásszervező részvételével lezajlott találkozó feszült hangulatban kezdődött, de végül sikerült egyezségre jutniuk a feleknek. A repülőtér illetékesei több kompromisszumos megoldást is tettek, amelyek elfogadhatók a charterező irodáknak. Ezek a következők: augusztus végéig az irodák kaptak egy üres üzlethelyiséget az indulási szinten, továbbá a galérián is használhatnak egy recepcióspultot. Arról is megállapodás született, hogy az utazásszervezők munkatársa a terminál épülete előtt is fogadhatja az utasokat, hogy a szükséges utazási dokumentumokat átadja nekik. Az irodák cserébe elfogadták, hogy a csúcsidőszaknak tekinthető reggel kilenc és délután egy óra között nem használnak mobilpultokat az indulási szinten.
Nem ez az első eset, hogy vitába keveredik a Budapest Airport a charteres utazásszervezőkkel. Amint arról korábban beszámoltunk, az irodák által túl magasnak tartott repülőtéri illetékek miatt 2010 januárjában tartottak egyeztetést. A reptér akkor nem adta be a derekát, de egy úgynevezett last minute pultot az irodák rendelkezésére bocsátott.
Budapest Airport: újabb csúcsok dőlnek meg
Az idei év júliusában több mint 950 ezer érkező és induló utast szolgált ki a budapesti repülőtér, ez minden idők legerősebb hetedik havi statisztikája. Ezzel az eredménnyel a Budapest Airport idei utasainak száma már megközelítette az ötmilliót. 950 396 utas – ez a nyári szezon egyik legfontosabb hónapjának, júliusnak a mérlege a Budapest Airportnál. Az éves forgalomnövekedés 2010- hez képest továbbra is tíz százalék fölötti, a tavalyi izlandi vulkánkitörés miatti forgalomkiesést beszámítva (akkor mintegy 140 000 ezer utas esett ki négy nap alatt csak Budapesten) még mindig meggyőző, 7,3 %-os az emelkedés az év első hét hónapjában.
Az erős júniust követően most júliusban ismét sikerült átlépni a kilencszázezres utasszámot. Erre ugyanis 2008 óta nem volt példa. Az idén a korábbi júliusi rekord is megdőlt, amelyet még 2007-ben regisztráltak. A Budapestről induló gépek kihasználtsága, az ún. load factor átlagosan csaknem 80%-os. Idén júliusban a várakozásnak megfelelően több gépet fogadott a Budapest Airport, 10 688 fel- és leszálló járattal, ami átlagosan napi közel 350 érkező és induló repülőgépet jelent. „A júliusi 5,9%-os növekedés az előző év hasonló időszakához képest jelentős előrelépés, és megalapozza eddigi reményeinket, hogy minden idők legerősebb éve lesz az idei. A hagyományos légitársaságoknál továbbra is nagyon komoly a növekedés, és igen jól szerepelnek a tengerentúli járatok az American Airlines megjelenésének, valamint a Delta Airlines visszatérésének köszönhetően” – jegyezte meg Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója. A legkedveltebb úti cél továbbra is toronymagasan London három repülőtere. A Budapest Airport utasainak több mint tíz százalékát teszik ki a brit fővárosba tartók. A második legkedveltebb célállomás Párizs, amelyet Frankfurt, majd Amszterdam követ, utána Brüsszel, München és Róma a sorrend.