WTM szubjektív

WTM szubjektív

Amint arról a Heti Turizmus 2000/47. száma már beszámolt, díjat nyert a magyar stand Londonban. A Magyar Turizmus Rt. gyorsjelentése után ezúttal álljon itt egy szubjektív beszámoló is.

Talán soha nem előzte meg ekkora érdeklődés a magyar stand megjelenését, mint idén. Legalábbis a hazai szakemberek körében. Emlékezetes, hogy erre a kiállításra ígérte az MT Rt. az új koncepciójú stand debütálását. Időközben azonban sikertelen volt a stand kivitelezésére kiírt közbeszerzési pályázat. Ennek eredményeként az eredeti koncepciót kicsit megváltoztatva, alkalmi kivitelezőt keresve, ám a közbeszerzési pályázat megfogalmazásakor előirányzott költségkereten belül kellett standot építtetni Londonban.

A díj - amelyet a WTM szervezőiből álló független zsűri ítél oda - arról tanúskodik, hogy a rendkívüli helyzet rendkívül jó megoldást szült.

De milyen is volt a magyar stand? Amikor a nyitónapon Budapestről telefonon a stand felől érdeklődtek tőlem, hirtelenjében csak annyit tudtam mondani: nagyon praktikus. Az első ránézésből kialakított véleményem úgy látszik egybeesett az angol kiállításszervezőkével, hiszen az installáció az "üzletkötésre legalkalmasabb stand" díjat nyerte.

Valójában a magyar standban nem volt semmi különös. De jól áttekinthető volt, viszonylagos zártsága ellenére azt az érzetet keltette, hogy bármikor bárki szabadon átsétálhat rajta, a kiállító vállalatoknak jól elkülönített és elegendő tárgyalóhely jutott, s mindenki "saját" raktárfelülettel garázdálkodhatott.

Divatszakértői szemmel nem tudom felmérni, hogy milyen is volt a nemzeti informátorok formaruhája, az azonban bizonyos, hogy egységes öltözékükkel a hölgyek nagyon jó benyomást keltettek, s nem utolsó sorban az idegenek számára is nyilvánvaló volt, hogy ki tartozik az MT Rt. stábjához, s ki a vállalati résztvevő.

A kiállítók talán nem örültek neki, de jó ötletnek bizonyult, hogy a "büfépultot" kihozták a nyílt térre, s így a korábbi évek gyakorlatával ellentétben a pult előtere nem alakult át a magyar kiállítók alkalmi kávéházává.

S hogy miként értékelték az új standot a vállalati kiküldöttek? Közvéleménykutatást nem készítettem, az azonban bizonyos: egyetlen "folyosói" kritika sem jutott el hozzám.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.