30 éves a METRO – méltó módon ünnepelt

Partnereivel és munkatársakkal ünnepelte a METRO Nagykereskedelem magyarországi fennállásának 30. évfordulóját a Millenárison 2024. október 24-én. A születésnapon közel 700 ember vett részt a METRO több tízezer főt érintő hálózatából: beszállítók, profi vevők, szakmai együttműködők, különböző területeken dolgozó kollégák. Mi is a meghívottak között szerepeltünk.

 A düsseldorfi székhelyű METRO Cash & Carry cégcsoport első magyarországi áruházai több hónapos előkészítés után

1994. augusztus 11-én nyíltak meg Budaörsön és Ferencvárosban.

Az áruházlánc az első olyan nemzetközi cég volt, amely a rendszerváltást követően Magyarországon kezdett tevékenykedni, egy merőben újfajta árukínálatot és vállalati kultúrát honosítva meg hazánkban. Gyakran tömegjelenetek zajlottak az áruházak nyitása idején: nem is csoda, hiszen indulásakor a vágyott nyugati termékek nagytételes beszerzésének forrása volt a kizárólag vállalkozások számára igénybe vehető nagykereskedelem.

A Millenáris egyik tágas pavilonját töltötték meg a METRO vendégei
A Millenáris egyik tágas pavilonját töltötték meg a METRO vendégei

Az évek folyamán 13 magyarországi áruházból és kilenc kiszállítási platformból álló lánccá fejlődött a METRO Nagykereskedelem, és bár

a kulcs célcsoportok – a profi vevőket jelentő vendéglátóipari szereplők, valamint a független kiskereskedések – nem változtak, immár évek óta vásárolhatnak magánszemélyek is az áruházakban.

2022 óta az áruházlánc egy új stratégiának köszönhetően fokozatosan visszatért a gyökereihez, az áruházakban nagy tételben történő értékesítés (Cash & Carry) azonban ma már két másik csatornával, a kiszállítással és a digitális üzletággal bővült. Az új modell az árazásban is megmutatkozik: a népszerű Többet olcsóbban termékkosárban immár közel 5000 áru szerepel, és a kör folyamatosan bővül.

30 éves együttműködés

30 éve összeköt – így szól a jubileumi szlogen,

utalva arra a szoros kapcsolatra, ami a nagykereskedelmi cég munkatársai, beszállító partnerei és vásárlói között fennáll. Ennek a kapcsolatnak a hátterét a kulcs célcsoportok igényei alapján történő termékfejlesztés adja, szoros együttműködésben a beszállítókkal, gondosan megválogatott alapanyagokból. Az így fejlesztett árucikkek, a METRO saját márkás termékei rendkívül népszerűek és sikeresek: az értékesítésben a részesedésük immár 30 százalék fölötti.

Vladimir Gnjidic vezérigazgató Sváby András műsorvezetővel
Vladimir Gnjidic vezérigazgató Sváby András műsorvezetővel

Együtt növekedni

A nagykereskedelmi vállalat partnerstratégiájában az együtt növekedés jelenti a fő irányelvet.

Az együtt növekedés a folyamatos fejlődést és tanulást jelent, alkalmazkodást a vevőkhöz és a piachoz még nehéz helyzetekben is. Cégünknek ez a rugalmassága és megújulásra való készsége tette lehetővé, hogy 30 éve erős a pozíciónk a piacon.

– mondta az ünnepi rendezvény alkalmával Vladimir Gnjidic vezérigazgató. 

Marijana Racic pénzügyi igazgató elárulta, hogy

az elmúlt 30 évben 72 milliárd Ft-ot költött a METRO beruházásokra és fejlesztésekre, ami annyi, mintha egy kisvárost építettek volna fel.

A magyar METRO különösen büszke az energiahatékonysági fejlesztéseire, hiszen az elmúlt 15 évben több mint 40 százalékkal csökkentették az energiafelhasználásukat – ez 7 ezer magyar háztartás energiájával egyenértékű megtakarítást jelent.

1200 beszállító 22 ezer terméke

Kápolna Beáta beszerzési igazgató a nagykereskedelmi cég áruválasztékáról szólva elmondta, hogy közel 1200 beszállító partner közel 22 ezer terméke található az áruházak és a kiszállító platformok kínálatában.

Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató hangsúlyozta, hogy cégük számára minden egyes vásárló ugyanolyan fontos – éppen ezért kínálnak számukra eltérő megoldásokat a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés eszközeivel: a strandi lángosozó például az aprócska raktárát naponta tölti fel árukészlettel, így az áruházban vásárol, míg a nagy étteremláncoknak a kiszállítás jelenti az ideális beszerzési módot. A METRO egyedi színfoltja és fontos fejlesztőhelye a METRO Gasztroakadémia tudásközpont, amely a vendéglátóipari szereplők találkozóhelye is egyben.

A négy elem jegyében készült ünnepi ételsort a METRO Vevőakadémia profi szakácsai készítették
A négy elem jegyében készült ünnepi ételsort a METRO Vevőakadémia profi szakácsai készítették

Négy elemhez igazodó catering

A gasztronómia piactereként a vacsora hozzávalóit különleges módon biztosították:

stílusosan a négy elem (föld, víz, tűz, levegő) szerint kialakított ételszigeteken kínálták a harapnivalókat a vendégeknek, bemutatva a termékkínálat sokoldalúságát és komplexitását.

A színpadi műsor sem a megszokott keretek között zajlott: fellépők helyett Sváby András moderálásával egy interaktív, multimediális beszélgetőshow folyt a METRO Nagykereskedelemről az Igazgatótanács tagjaival: Vladimir Gnjidic vezérigazgatóval, Marijana Racic pénzügyi igazgatóval, Kápolna Beáta beszerzési igazgatóval és Tóth-Korom Péter értékesítési igazgatóval. 


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.