30 éves a METRO – méltó módon ünnepelt

Partnereivel és munkatársakkal ünnepelte a METRO Nagykereskedelem magyarországi fennállásának 30. évfordulóját a Millenárison 2024. október 24-én. A születésnapon közel 700 ember vett részt a METRO több tízezer főt érintő hálózatából: beszállítók, profi vevők, szakmai együttműködők, különböző területeken dolgozó kollégák. Mi is a meghívottak között szerepeltünk.

 A düsseldorfi székhelyű METRO Cash & Carry cégcsoport első magyarországi áruházai több hónapos előkészítés után

1994. augusztus 11-én nyíltak meg Budaörsön és Ferencvárosban.

Az áruházlánc az első olyan nemzetközi cég volt, amely a rendszerváltást követően Magyarországon kezdett tevékenykedni, egy merőben újfajta árukínálatot és vállalati kultúrát honosítva meg hazánkban. Gyakran tömegjelenetek zajlottak az áruházak nyitása idején: nem is csoda, hiszen indulásakor a vágyott nyugati termékek nagytételes beszerzésének forrása volt a kizárólag vállalkozások számára igénybe vehető nagykereskedelem.

A Millenáris egyik tágas pavilonját töltötték meg a METRO vendégei
A Millenáris egyik tágas pavilonját töltötték meg a METRO vendégei

Az évek folyamán 13 magyarországi áruházból és kilenc kiszállítási platformból álló lánccá fejlődött a METRO Nagykereskedelem, és bár

a kulcs célcsoportok – a profi vevőket jelentő vendéglátóipari szereplők, valamint a független kiskereskedések – nem változtak, immár évek óta vásárolhatnak magánszemélyek is az áruházakban.

2022 óta az áruházlánc egy új stratégiának köszönhetően fokozatosan visszatért a gyökereihez, az áruházakban nagy tételben történő értékesítés (Cash & Carry) azonban ma már két másik csatornával, a kiszállítással és a digitális üzletággal bővült. Az új modell az árazásban is megmutatkozik: a népszerű Többet olcsóbban termékkosárban immár közel 5000 áru szerepel, és a kör folyamatosan bővül.

30 éves együttműködés

30 éve összeköt – így szól a jubileumi szlogen,

utalva arra a szoros kapcsolatra, ami a nagykereskedelmi cég munkatársai, beszállító partnerei és vásárlói között fennáll. Ennek a kapcsolatnak a hátterét a kulcs célcsoportok igényei alapján történő termékfejlesztés adja, szoros együttműködésben a beszállítókkal, gondosan megválogatott alapanyagokból. Az így fejlesztett árucikkek, a METRO saját márkás termékei rendkívül népszerűek és sikeresek: az értékesítésben a részesedésük immár 30 százalék fölötti.

Vladimir Gnjidic vezérigazgató Sváby András műsorvezetővel
Vladimir Gnjidic vezérigazgató Sváby András műsorvezetővel

Együtt növekedni

A nagykereskedelmi vállalat partnerstratégiájában az együtt növekedés jelenti a fő irányelvet.

Az együtt növekedés a folyamatos fejlődést és tanulást jelent, alkalmazkodást a vevőkhöz és a piachoz még nehéz helyzetekben is. Cégünknek ez a rugalmassága és megújulásra való készsége tette lehetővé, hogy 30 éve erős a pozíciónk a piacon.

– mondta az ünnepi rendezvény alkalmával Vladimir Gnjidic vezérigazgató. 

Marijana Racic pénzügyi igazgató elárulta, hogy

az elmúlt 30 évben 72 milliárd Ft-ot költött a METRO beruházásokra és fejlesztésekre, ami annyi, mintha egy kisvárost építettek volna fel.

A magyar METRO különösen büszke az energiahatékonysági fejlesztéseire, hiszen az elmúlt 15 évben több mint 40 százalékkal csökkentették az energiafelhasználásukat – ez 7 ezer magyar háztartás energiájával egyenértékű megtakarítást jelent.

1200 beszállító 22 ezer terméke

Kápolna Beáta beszerzési igazgató a nagykereskedelmi cég áruválasztékáról szólva elmondta, hogy közel 1200 beszállító partner közel 22 ezer terméke található az áruházak és a kiszállító platformok kínálatában.

Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató hangsúlyozta, hogy cégük számára minden egyes vásárló ugyanolyan fontos – éppen ezért kínálnak számukra eltérő megoldásokat a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés eszközeivel: a strandi lángosozó például az aprócska raktárát naponta tölti fel árukészlettel, így az áruházban vásárol, míg a nagy étteremláncoknak a kiszállítás jelenti az ideális beszerzési módot. A METRO egyedi színfoltja és fontos fejlesztőhelye a METRO Gasztroakadémia tudásközpont, amely a vendéglátóipari szereplők találkozóhelye is egyben.

A négy elem jegyében készült ünnepi ételsort a METRO Vevőakadémia profi szakácsai készítették
A négy elem jegyében készült ünnepi ételsort a METRO Vevőakadémia profi szakácsai készítették

Négy elemhez igazodó catering

A gasztronómia piactereként a vacsora hozzávalóit különleges módon biztosították:

stílusosan a négy elem (föld, víz, tűz, levegő) szerint kialakított ételszigeteken kínálták a harapnivalókat a vendégeknek, bemutatva a termékkínálat sokoldalúságát és komplexitását.

A színpadi műsor sem a megszokott keretek között zajlott: fellépők helyett Sváby András moderálásával egy interaktív, multimediális beszélgetőshow folyt a METRO Nagykereskedelemről az Igazgatótanács tagjaival: Vladimir Gnjidic vezérigazgatóval, Marijana Racic pénzügyi igazgatóval, Kápolna Beáta beszerzési igazgatóval és Tóth-Korom Péter értékesítési igazgatóval. 


Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.
Kék otellós keszthelyi desszert a Balaton sütije

Kék otellós keszthelyi desszert a Balaton sütije 

A desszert már megjelenésében is a Balaton hangulatát idézi.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.