A férfi, aki körbejárta a világot

 A Johnnie Walker márka születésének 200. évfordulója éppen a pandémia idejére esett. Ez sem szegte kedvét a többszörös díjnyertes Anthony Wonke filmrendezőnek, hogy feldolgozza a világ legismertebb skót márkájának történetét, az elmúlt 200 évünkre gyakorolt hatását, mindazokat a gazdasági, társadalmi, kulturális mérföldköveket, melyeknek volt egy közös szemtanúja: a férfi, aki körbejárta a világot.

Forgatott már filmet korunk egyik legnagyobb sportcsillagáról, Cristiano Ronaldoról, és nyomon követte az Utolsó Jedik rendezőjének konfliktusait a Star Wars univerzumban: Anthony Wonke nyert már Emmyt, háromszoros BAFTA díjas, és jelölték már rövidfilmjét Oscarra is. Ezúttal a világhírű skót whisky márka felé fordította kameráját, hogy egy új játékfilmben bemutassa annak 200 éves múltját.

A The Man Who Walked Around The World egy független dokumentumfilm, amelyet a Something™ Originals készített a Partizan produkciós céggel közösen, Wonkéval a rendezői székben. A játék-dokumentumfilm feltárja, mi kellett ahhoz, hogy a Johnnie Walker a populáris kultúra ikonjává váljon, mennyi szerencse és mennyi tudatosság van amögött, hogy a Johnnie Walker 200 év után is ugyanolyan kiemelkedő piaci szereplő, mint bármikor múltja során.

Kulturális ikon a Johnnie Walker, nem csoda, hogy az évforduló tiszteletére ICONS néven limitált szériában, különleges dekorációjú palackok kerültek az áruházak polcaira – de a hagyományos négyzet-keresztmetszetű szögletes palack és a az enyhén döntve felragasztott címke megmaradt. Hogy miként született ez a két jellegzetes formai megoldás, és mire volt jó a márka történelme során? Többek közt ez is kiderül a dokumentumfilmből, mely immár megtekinthető a film saját honlapján, magyar felirattal is.



„200 év alatt a Johnnie Walkernek összesen 6 keverő mestere volt. Ez idő alatt az USA 40 elnököt fogyasztott el!” – hasonlítja össze a történelmi léptékeket John Williams a Diageo Scotch részlegének globális vezetője. "A Johnnie Walker lenyűgöző örökséget hozott létre, a világ minden táján meghonosodott a populáris kultúrában, világvezetők, rocksztárok, filmikonok kezében láthattuk. A tény, hogy ezt a sztorit egy olyan tehetséges mesemondó fésüli össze, mint Anthony, nagyon izgalmas mindannyiunk számára, akik részt vehetünk a márka életében."

„Ha valaki, akkor mi a Zwacknál át tudjuk érezni a felelősségét annak, hogy mit jelent egy többévszázados márkát ápolni, képviselni” – mondja Frank Odzuck, a Zwack Unicum Nyrt. vezérigazgatója. „Büszkék vagyunk, hogy Magyarországon mi lehetünk azok, akik az immár 200 éves Johnnie Walker fejlődését úgy biztosítjuk, hogy közben tekintettel vagyunk a márka tradicionális értékeire.”


Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől

Búcsú az ismert konyhai tárolóedényektől 

Immár hivatalosan is bejelentették: végleg eltűnik Magyarországról a Tupperware – az az amerikai cég, amelynek neve egybeforrt a konyhai műanyag tárolódobozokkal.
Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme

Lehúzza a rolót a borsodiak egyik kedvenc étterme 

A kazincbarcikai Borsod Burger étterem másfél évnyi működés után bezárja kapuit.
Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék

Briósokat készít rászorulóknak egy fiatal miskolci pék 

A fiatal pék célja, hogy friss péksüteményeivel segítse a helyi közösséget, különösen azokat, akik nehéz anyagi körülmények között élnek.
NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon

NGM: decemberben a magyar lakosság inkább külföldön vásárolt, mintsem itthon 

A Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján a kiskereskedelmi forgalom 2024-ben a megelőző évhez viszonyítva összességében 2,6 százalékkal növekedett.
Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját

Guinness-rekord: megsütötték Magyarország legtöbb szeletből álló Dobostortáját 

A kísérletre Dobos C. József cukrász halálának 100. évfordulójának tiszteletére került sor.
Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől

Nápolyi pizza a pesti Michelin-ajánlott olasz étteremtől 

Közös pizzázással támogatja a Virtuózok fiatal tehetségeit az Alelí Budapest étterem.
Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája

Végéhez közeledik a koreai influenszer budapesti gasztrotúrája 

A fináléban hat darab lángost fogyasztott el a korai mokpang influenszer.
Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál

Letisztult designnal Burger King-nyitás az Omszki-tónál 

Budakalászon nyitotta meg 59. magyarországi egységét a gyorsétteremlánc.
Zöld lámpa a  szupermarketlánc első bolti kocsmájának

Zöld lámpa a szupermarketlánc első bolti kocsmájának 

A tervek szerint a kocsma a dundonaldi üzletben kap helyet, amely a Lidl reményei szerint új vásárlókat vonz majd az üzletbe.
Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének

Michelin-ajánlás Szatmár-Bereg egyik éttermének 

A két ikonikus piros tábla mellett a harmadik is ott „tündököl” a Stílusos Vidéki Éttermiségivel (SVÉT-tel) együtt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.