A férfi, aki körbejárta a világot

 A Johnnie Walker márka születésének 200. évfordulója éppen a pandémia idejére esett. Ez sem szegte kedvét a többszörös díjnyertes Anthony Wonke filmrendezőnek, hogy feldolgozza a világ legismertebb skót márkájának történetét, az elmúlt 200 évünkre gyakorolt hatását, mindazokat a gazdasági, társadalmi, kulturális mérföldköveket, melyeknek volt egy közös szemtanúja: a férfi, aki körbejárta a világot.

Forgatott már filmet korunk egyik legnagyobb sportcsillagáról, Cristiano Ronaldoról, és nyomon követte az Utolsó Jedik rendezőjének konfliktusait a Star Wars univerzumban: Anthony Wonke nyert már Emmyt, háromszoros BAFTA díjas, és jelölték már rövidfilmjét Oscarra is. Ezúttal a világhírű skót whisky márka felé fordította kameráját, hogy egy új játékfilmben bemutassa annak 200 éves múltját.

A The Man Who Walked Around The World egy független dokumentumfilm, amelyet a Something™ Originals készített a Partizan produkciós céggel közösen, Wonkéval a rendezői székben. A játék-dokumentumfilm feltárja, mi kellett ahhoz, hogy a Johnnie Walker a populáris kultúra ikonjává váljon, mennyi szerencse és mennyi tudatosság van amögött, hogy a Johnnie Walker 200 év után is ugyanolyan kiemelkedő piaci szereplő, mint bármikor múltja során.

Kulturális ikon a Johnnie Walker, nem csoda, hogy az évforduló tiszteletére ICONS néven limitált szériában, különleges dekorációjú palackok kerültek az áruházak polcaira – de a hagyományos négyzet-keresztmetszetű szögletes palack és a az enyhén döntve felragasztott címke megmaradt. Hogy miként született ez a két jellegzetes formai megoldás, és mire volt jó a márka történelme során? Többek közt ez is kiderül a dokumentumfilmből, mely immár megtekinthető a film saját honlapján, magyar felirattal is.



„200 év alatt a Johnnie Walkernek összesen 6 keverő mestere volt. Ez idő alatt az USA 40 elnököt fogyasztott el!” – hasonlítja össze a történelmi léptékeket John Williams a Diageo Scotch részlegének globális vezetője. "A Johnnie Walker lenyűgöző örökséget hozott létre, a világ minden táján meghonosodott a populáris kultúrában, világvezetők, rocksztárok, filmikonok kezében láthattuk. A tény, hogy ezt a sztorit egy olyan tehetséges mesemondó fésüli össze, mint Anthony, nagyon izgalmas mindannyiunk számára, akik részt vehetünk a márka életében."

„Ha valaki, akkor mi a Zwacknál át tudjuk érezni a felelősségét annak, hogy mit jelent egy többévszázados márkát ápolni, képviselni” – mondja Frank Odzuck, a Zwack Unicum Nyrt. vezérigazgatója. „Büszkék vagyunk, hogy Magyarországon mi lehetünk azok, akik az immár 200 éves Johnnie Walker fejlődését úgy biztosítjuk, hogy közben tekintettel vagyunk a márka tradicionális értékeire.”


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.