A KFC alapító sztorija a közösségi portálokon

Rick Maynard, a KFC PR igazgatója mondta el, hogy milyen szempontok szerint alakították ki megjelenésüket a közösségi oldalakon, illetve népszerűségük további növelése érdekében milyen átalakításokat terveznek 2011-es évre.

A KFC "@kfc_colonel" Twitteres megjelenésével, a "Life Tastes Great" üzenetre közvetítve, valósítja meg a rajongókkal történő kapcsolatfelvételt. A Twitter feed népszerűségének kulcsa, hogy vicces formában tálalja a napi információkat. Egyáltalán nem központi kérdés a termékek eladása, ezzel szemben inkább egyfajta elkötelezettség nélküli kapcsolat-, kétoldalú kommunikáció kialakítására törekszik a rajongókkal.

Ebben a formában sokkal inkább felkelti a figyelmet, s számunkra is több lehetőséget biztosít, mivel a Twitterezés egyfajta "valódi" kommunikációt tesz lehetővé, azzal, hogy nem kizárólag azokra az információkra szorítkozik, amelyet egy cég általánosságban meg kíván osztani a fogyasztóival.

A KFC Facebook oldala rendkívüli fejlődésen esett át, rajongóinak száma hamarosan eléri a 3 milliót. Több mint a világ 100 országában vannak jelen éttermeikkel, s ezt a Facebook oldal valósághűen vissza is tükrözi; az egyik pillanatban még egy Egyesült Királyság-beli rajongó menüvel kapcsolatban feltett kérdéseire válaszolnak, a másik percben pedig egy Iowa Államból segítséget kérő követőnek segít, a hozzá legközelebb lévő KFC étterem meghatározásában.

A Facebook oldalon egyúttal rengeteg - a világ minden tájáról származó - KFC témájú kép jelenik meg, kezdve a Sanders Ezredesnek beöltözött gyerekektől a KFC tetoválással díszített testrészekig...

A KFC aktív Facebookon, Twitteren, YouTube-on és Flickr-en. Ezek mindegyike bizonyítottan alkalmas lehetőség a vásárlókkal való kapcsolatfelvételre, kommunikációra. A felsorolt közösségi oldalak mindegyike olyan eszköz, amelyek lényeges szerepet töltenek be mindennapjaink során.

Büszkék a közelmúltban indult promócióra, melynek keretein belül 20.000. dolláros ösztöndíjban részesítettek egy végzős középiskolást 140 karakteres Twitter alkalmazásáért. A program közel 3000 csipogó alkalmazást generált, s ezzel a fejlesztésével a CNN-től az USA Today-ig, USA-szerte a hírek címoldalán szerepelt. Ezzel rengeteg ember figyelmét felhívta a KFC tudományos ösztöndíjára, melynek keretein belül évente 75 diák 20-20.000. dollár ösztöndíjban részesül. Arra törekednek, hogy a közösségi média nyújtotta kreatív eszközök segítségével fel tudják venni a kapcsolatot családokkal, diákokkal és hogy tudatosítsák bennük, Sanders Ezredes mindig is elhivatott volt az oktatás és a gyermekek iránt.

Az Ezredes születésének 120. évfordulója alkalmából készítettek egy felmérést, melynek eredményeiből világossá vált, hogy számos fiatal elképzelése szerint, az Alapító nem valós személy volt, hanem csupán a vállalat által népszerűsített kitalált ikon.Ezért az egyik legfőbb célkitűzés a 2011-es évre, hogy érdekfeszítő történeteken keresztül osszák meg Sanders Ezredes kalandos történeteit azokkal a rajongókkal is, akik még ezelőtt soha nem hallottak az Ezredesről. Miként egy KFC franchise-átvevő jellemezte; "az Ezredes hús-vér ember volt akárcsak bárki más közülünk, munkásságával jelentős hatást gyakorolt nemzetünk konyhaművészetére. Sanders Ezredes annak ellenére hogy csak hat osztályt végzett, egyben kiváló marketing szakember is volt, s ez meghatározó volt álmai megvalósítása során. Igazán büszke vagyok arra, hogy a történetének továbbadásával is adózhatunk az Ezredes nagysága előtt." (forrás: Franchiseportál / smartblogs.com)


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.