A magyar fiatalok a pezsgőt és a habzóbort részesítik előnyben a borászati termékek közül – derült ki a Magyar Bormarketing Ügynökség online felméréséből. A szervezet most zárult első országos kampányának, a Buborékok nyarának középpontjában a fiatalokban, a bor alapú italokkal kapcsolatos előítéletek eloszlatása, a bor friss és innovatív arcának megmutatása állt.
Az Y- és Z-generáció körében a kulturált borfogyasztást népszerűsítő kezdeményezés célja volt, hogy mind fogyasztói, mind termelői oldalon erősítse a fiatalok bevonását, a hazai borágazat helyzetének javítása érdekében. A „buborékos” kampány a fröccs- és pezsgőkultúrát juttatta el a fiatalokhoz idén nyáron.
A kampány során, közel másfélezer fiatal válaszadó véleményén alapuló közösségimédia-kutatás is zajlott a bor és boralapú italok kedveltségéről. E szerint a hazai fiatalok kedvence a pezsgő és habzóbor, a válaszadók közel 40 százaléka nyilatkozott így. Második lett a fröccs, ezt minden harmadik megkérdezett sorolta saját ízlése szerint az első helyre, a harmadik pedig a bor- és pezsgőkoktél lett. Ezzel összhangban a nyári hónapokban négy új bor- és pezsgőkoktélt, valamint – DJ Jauri és társasága segítségével – egy új fröccstípust (Fless néven) is megalkottak.
„A bor nemzeti identitásunk része. A borfogyasztók társadalma idősödik, a fiatalok részéről alacsony szintű az utánpótlás, ők ezért kiemelten fontos célcsoportnak számítanak, elsősorban őket kell elérnünk üzeneteinkkel. Az alkoholpiacon jóval aktívabban vannak jelen a sör-, vagy rövidital-fogyasztók. Ma nagyjából 40 százalék a sör, 30 százalék a tömény italok, és csak 23 százalék a bor részaránya. Ezzel párhuzamosan globálisan zajlik a kulturált borfogyasztás terjedése. A borfogyasztás népszerűsítése ezért itthon is annak mértékletes, kulturált és tudatos formájára vonatkozik” – mondta Rókusfalvy Pál, bormarketingért felelős kormánybiztos.
„Az MBÜ kiemelt célja, hogy a borászok aktív bevonásával segítse piacra jutásukat, professzionális marketingeszközökkel támogatva értékesítésüket. Az ügynökség a nyári eredmények alapján finomhangolja az őszi kampányokat, amelyek a szüreti időszaktól egészen az adventig ölelik fel az évet” – tette hozzá Pusztai Anita marketingigazgató.
A fiataloknak a borban rejlő innovációt, mint lehetőséget bemutató kampány hirdetései a nyári időszakban több mint 5 millió fogyasztót értek el, akik több mint 40 millió alkalommal találkozhattak az MBÜ digitális és közösségimédia-felületein. A közösségi és hagyományos médiában, óriásplakáton, influencerek bevonásával és online hirdetések formájában megvalósult kampány egyik legfőbb célja a fiatalokban élő, borral kapcsolatos előítéletek lebontása volt; kiemelt cél volt, hogy az Y- és Z-generáció nyelvi eszközeivel, célcsoport releváns felületeken és marketingeszközökkel közvetítsék az üzeneteket. A kampány kóstoltató Buborék busza több mint 250 ezer fiatalhoz hozta közelebb a borkultúrát a nyári bor- és zenei fesztiválokon, amelyhez hatékony erősítés volt az, hogy az aktivitásokban, PR-kampányban több ismert, fiatal zenész is részt vett, akik online videókban mutatták be a borok és pezsgők iránti vonzódásukat:
„Izgalmas volt részt venni a kampányban, hiszen jobban megismerkedhettem a pezsgők és borok világával. Véleményem szerint a jó bor sosem megy ki a divatból. Én jobban szeretem a vörös és habzóborokat, de egy fröccsnél, vagy egy kellemes borkoktélnál nincsen jobb választás egy nyári meleg napon” – mondta Schoblocher Barbara, a Blahalouisiana énekesnője.
„A kampány ideje alatt alkalmam nyílt megkóstolni a Buborékok nyara összes koktélját, és be kell vallanom, nekem a Zöld terroir jött be a legjobban. Mindenkinek ajánlom, hogy kísérletezzen a borkoktélokkal és pezsgőkkel, mert mindig finom a fröccs, de van, amikor jobban esik egy jéghideg koktél” – javasolja Dj Jauri, aki nevéhez kötődik a kampányban létrehozott új fröccs, ami egy kellemes, bozdaszörpös-málnás ízvilágú, szolid ital.
„Sokat turnézunk, így nem mindig van időnk azon agyalni, hogy valami új italt kipróbáljunk, pedig rengeteg az isteni magyar bor és pezsgő. A mi kisfilmünkben én éppen a kocsiban keresem az elveszett pezsgőt, amit lehet, hogy mostantól kezdve néha felvált majd egy üveg bor” – hangsúlyozta Vitáris Iván, az Ivan & the Parazol énekese.
A „Buborékok nyara” kampány zárásra a Budapest Borfesztiválon került sor, ahol az MBÜ standján is a buborékok világát, a hazai pezsgőket és a friss, könnyed borstílusokat, borkoktélokat, valamint az elmaradhatatlan fröccsöt kínálták az érdeklődőknek.
Forrás: Magyar Bormarketing Ügynökség