A pezsgő és a habzóbor a fiatalok kedvence

Több mint 150 magyarországi borász csatlakozott a Magyar Bormarketing Ügynökség (MBÜ) „Buborékok nyara” kampányához idén nyáron.

A magyar fiatalok a pezsgőt és a habzóbort részesítik előnyben a borászati termékek közül – derült ki a Magyar Bormarketing Ügynökség online felméréséből. A szervezet most zárult első országos kampányának, a Buborékok nyarának középpontjában a fiatalokban, a bor alapú italokkal kapcsolatos előítéletek eloszlatása, a bor friss és innovatív arcának megmutatása állt.

 

Az Y- és Z-generáció körében a kulturált borfogyasztást népszerűsítő kezdeményezés célja volt, hogy mind fogyasztói, mind termelői oldalon erősítse a fiatalok bevonását, a hazai borágazat helyzetének javítása érdekében. A „buborékos” kampány a fröccs- és pezsgőkultúrát juttatta el a fiatalokhoz idén nyáron.

A kampány során, közel másfélezer fiatal válaszadó véleményén alapuló közösségimédia-kutatás is zajlott a bor és boralapú italok kedveltségéről. E szerint a hazai fiatalok kedvence a pezsgő és habzóbor, a válaszadók közel 40 százaléka nyilatkozott így. Második lett a fröccs, ezt minden harmadik megkérdezett sorolta saját ízlése szerint az első helyre, a harmadik pedig a bor- és pezsgőkoktél lett. Ezzel összhangban a nyári hónapokban négy új bor- és pezsgőkoktélt, valamint – DJ Jauri és társasága segítségével – egy új fröccstípust (Fless néven) is megalkottak.

„A bor nemzeti identitásunk része. A borfogyasztók társadalma idősödik, a fiatalok részéről alacsony szintű az utánpótlás, ők ezért kiemelten fontos célcsoportnak számítanak, elsősorban őket kell elérnünk üzeneteinkkel. Az alkoholpiacon jóval aktívabban vannak jelen a sör-, vagy rövidital-fogyasztók. Ma nagyjából 40 százalék a sör, 30 százalék a tömény italok, és csak 23 százalék a bor részaránya. Ezzel párhuzamosan globálisan zajlik a kulturált borfogyasztás terjedése. A borfogyasztás népszerűsítése ezért itthon is annak mértékletes, kulturált és tudatos formájára vonatkozik” – mondta Rókusfalvy Pál, bormarketingért felelős kormánybiztos.

„Az MBÜ kiemelt célja, hogy a borászok aktív bevonásával segítse piacra jutásukat, professzionális marketingeszközökkel támogatva értékesítésüket. Az ügynökség a nyári eredmények alapján finomhangolja az őszi kampányokat, amelyek a szüreti időszaktól egészen az adventig ölelik fel az évet” – tette hozzá Pusztai Anita marketingigazgató.

A fiataloknak a borban rejlő innovációt, mint lehetőséget bemutató kampány hirdetései a nyári időszakban több mint 5 millió fogyasztót értek el, akik több mint 40 millió alkalommal találkozhattak az MBÜ digitális és közösségimédia-felületein. A közösségi és hagyományos médiában, óriásplakáton, influencerek bevonásával és online hirdetések formájában megvalósult kampány egyik legfőbb célja a fiatalokban élő, borral kapcsolatos előítéletek lebontása volt; kiemelt cél volt, hogy az Y- és Z-generáció nyelvi eszközeivel, célcsoport releváns felületeken és marketingeszközökkel közvetítsék az üzeneteket. A kampány kóstoltató Buborék busza több mint 250 ezer fiatalhoz hozta közelebb a borkultúrát a nyári bor- és zenei fesztiválokon, amelyhez hatékony erősítés volt az, hogy az aktivitásokban, PR-kampányban több ismert, fiatal zenész is részt vett, akik online videókban mutatták be a borok és pezsgők iránti vonzódásukat:

„Izgalmas volt részt venni a kampányban, hiszen jobban megismerkedhettem a pezsgők és borok világával. Véleményem szerint a jó bor sosem megy ki a divatból. Én jobban szeretem a vörös és habzóborokat, de egy fröccsnél, vagy egy kellemes borkoktélnál nincsen jobb választás egy nyári meleg napon” – mondta Schoblocher Barbara, a Blahalouisiana énekesnője.

„A kampány ideje alatt alkalmam nyílt megkóstolni a Buborékok nyara összes koktélját, és be kell vallanom, nekem a Zöld terroir jött be a legjobban. Mindenkinek ajánlom, hogy kísérletezzen a borkoktélokkal és pezsgőkkel, mert mindig finom a fröccs, de van, amikor jobban esik egy jéghideg koktél” – javasolja Dj Jauri, aki nevéhez kötődik a kampányban létrehozott új fröccs, ami egy kellemes, bozdaszörpös-málnás ízvilágú, szolid ital.

Sokat turnézunk, így nem mindig van időnk azon agyalni, hogy valami új italt kipróbáljunk, pedig rengeteg az isteni magyar bor és pezsgő. A mi kisfilmünkben én éppen a kocsiban keresem az elveszett pezsgőt, amit lehet, hogy mostantól kezdve néha felvált majd egy üveg bor” – hangsúlyozta Vitáris Iván, az Ivan & the Parazol énekese.

 

A „Buborékok nyara” kampány zárásra a Budapest Borfesztiválon került sor, ahol az MBÜ standján is a buborékok világát, a hazai pezsgőket és a friss, könnyed borstílusokat, borkoktélokat, valamint az elmaradhatatlan fröccsöt kínálták az érdeklődőknek.

Forrás: Magyar Bormarketing Ügynökség


Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolója

Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolója  

Május 9-én rendezik meg az idei Balaton Fagyija választást egy kompon, amely a Tihany és Szántód közötti távon közlekedik.
Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója

Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója 

Brownsville-ben, Texasban készül megnyitni a világ első 3D nyomtatott kávézóját a Starbucks.
A világ tíz legjobb kávézója

A világ tíz legjobb kávézója 

Egy ausztráliai kávézó került a dobogó tetejére. Az olaszok labdába sem rúgnak.
Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre

Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre 

Az 1000-2000 fő közötti települések italüzletei is pályázhatnak a 3 milliós támogatásra.
Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában

Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában 

Fényfestés, zene, borok és gasztroélmények a Miskolci Soho-ban.
Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat

Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat 

A gazdák több százezer sertést nem tudnak értékesíteni, miközben a vidéki térségeket csődhullám fenyegeti.
Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták

Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták 

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma. 
Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról

Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról 

A fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is.
Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market

Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market 

A gin nemcsak az egyik legnépszerűbb ital és longdrink alapanyag a fővárosban, hanem az egyik legnagyobb ginfesztivál főszereplője is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.