Átalakított budaörsi METRO-áruház: fókuszban a Horeca-vásárlók

A professzionális vevők igényeinek való megfelelés és a magas hatékonyság voltak a vezérelvei a budaörsi METRO felújításának. A vállalat az új többcsatornás nagykereskedelmi modell alkalmazásának szellemében az áruházlánc mind a 13 hazai tagját megújítja – a 2022-ben indult átalakítások sorában a budaörsi áruház felújítása sorban a tizedik. A megújult áruházat február 29-én adták át, ünnepélyes keretek között, a vevőknek.

Az áruházlánc 2021-ben határozta meg nemzetközi szinten

a legfontosabb vevőcsoportokra – a vendéglátóipari és a kiskereskedelmi vásárlókra – koncentráló működési stratégiáját.

Forrás: METRO
Forrás: METRO

A stratégia célja a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés kiteljesítése, valamint a vállalaton belüli munkafolyamatok hatékonyságának emelése és egyszerűsítése.

A többcsatornás nagykereskedelmi modell pilléreit az áruházi értékesítés, a kiszállítási üzletág, valamint a digitalis szolgáltatások alkotják

– mindegyiket érinti a fejlesztés, de a külső szemlélő számára az áruházak és a vevőterek átalakulása a leginkább szembetűnő. Eddig az áruházlánc 13 hazai tagjából összesen 10 újult meg: sorrendben a budakalászi, a kelet-pesti, a szegedi, a szombathelyi, a győri, a nyíregyházi, a székesfehérvári, a ferencvárosi, a miskolci és legutóbb a budaörsi.

Átalakítás alatt egy percre sem zártak be

Varga Árpád áruház- és vonzáskörzeti igazgató a megnyitón elmondta, hogy a budaörsi áruház egyben a METRO székhelye is, hiszen innen indult az országos terjeszkedés és itt működik a vállalat központi igazgatósága mellett a tudásközpontként szolgáló METRO Gasztroakadémia.

Varga árpád / Forrás: METRO
Varga árpád / Forrás: METRO

A METRO nagykereskedőként indult 30 évvel ezelőtt, és most visszatér ezekhez a gyökerekhez. Az átalakítások során az itteni vevői szokásokat tartották szem előtt:

a pékség, az ital és a szárazáru területek ezért jelentősen megnőttek, míg a nem élelmiszer részleg ötödével kisebb lett; az ultrafriss, a premium termékek, valamint a minőségi borok a Budaörsön vásárló vevők favoritjai, ezekből nagyobb készleteket tesz lehetővé az átalakítás.

Az év elején zajló munkálatok egyébként egyetlen perc kiesést sem okoztak az áruház munkájának, hiszen gyorsított ütemben, éjszaka végezték őket – a vevők kiszolgálása folyamatos volt.

Profikra szabott hatékonyság minden szinten

Az átalakítások következtében

a vásárlói útvonal lerövidült, szélesebb közlekedőfolyosók szolgálják a kényelmes nagybani vásárlást.

A vásárlói igényekhez igazítva az áruházi térben nagyobb lett az élelmiszereket kínáló terület. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40 százalékkal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új lépcsőzetes árazási politika érvényesítését is jelentette.

A közös ki- és bejárat kialakításával a vevőszolgálat és kassza terület egy térbe került, ami az ügyintézést és az áruházi közlekedést egyaránt meggyorsította.

 

Nagykereskedőként indult - ma is az

Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató, a vállalat Igazgatótanácsának tagja elmondta, hogy a METRO áruházak átalakítása és vele párhuzamosan megvalósuló épületkorszerűsítő, energiahatékonysági beruházások egy 21. századhoz méltóan fejlett nagykereskedelmi értékesítést szolgálnak.

A METRO nagykereskedőként indult, és most visszatalált a gyökereihez, ezért nem akar többé hipermarketnek látszani.

Tóth-Korom Péter / Forrás: METRO
Tóth-Korom Péter / Forrás: METRO

Az áruházakban történő nagybani értékesítés (Cash & Carry) mára két másik csatornával, a kiszállítással és a digitalis üzletággal bővült. A racionalizáláson és hatékonyságon nyert pénzt az árakba fekteti a METRO: ennek köszönhetően a népszerű Többet olcsóbban termékkosárban immár közel 5000 áru szerepel, és a kör folyamatosan bővül.

Az áruházátalakítások sora ebben az évben a hátralévő három áruház átépítésével lezárul: Pécsett már végükhöz közelednek a munkálatok, majd következik a debreceni, s végül a kecskeméti áruház megújítása.

 


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.