Az áruházlánc 2021-ben határozta meg nemzetközi szinten
a legfontosabb vevőcsoportokra – a vendéglátóipari és a kiskereskedelmi vásárlókra – koncentráló működési stratégiáját.
A stratégia célja a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés kiteljesítése, valamint a vállalaton belüli munkafolyamatok hatékonyságának emelése és egyszerűsítése.
A többcsatornás nagykereskedelmi modell pilléreit az áruházi értékesítés, a kiszállítási üzletág, valamint a digitalis szolgáltatások alkotják
– mindegyiket érinti a fejlesztés, de a külső szemlélő számára az áruházak és a vevőterek átalakulása a leginkább szembetűnő. Eddig az áruházlánc 13 hazai tagjából összesen 10 újult meg: sorrendben a budakalászi, a kelet-pesti, a szegedi, a szombathelyi, a győri, a nyíregyházi, a székesfehérvári, a ferencvárosi, a miskolci és legutóbb a budaörsi.
Átalakítás alatt egy percre sem zártak be
Varga Árpád áruház- és vonzáskörzeti igazgató a megnyitón elmondta, hogy a budaörsi áruház egyben a METRO székhelye is, hiszen innen indult az országos terjeszkedés és itt működik a vállalat központi igazgatósága mellett a tudásközpontként szolgáló METRO Gasztroakadémia.
A METRO nagykereskedőként indult 30 évvel ezelőtt, és most visszatér ezekhez a gyökerekhez. Az átalakítások során az itteni vevői szokásokat tartották szem előtt:
a pékség, az ital és a szárazáru területek ezért jelentősen megnőttek, míg a nem élelmiszer részleg ötödével kisebb lett; az ultrafriss, a premium termékek, valamint a minőségi borok a Budaörsön vásárló vevők favoritjai, ezekből nagyobb készleteket tesz lehetővé az átalakítás.
Az év elején zajló munkálatok egyébként egyetlen perc kiesést sem okoztak az áruház munkájának, hiszen gyorsított ütemben, éjszaka végezték őket – a vevők kiszolgálása folyamatos volt.
Profikra szabott hatékonyság minden szinten
Az átalakítások következtében
a vásárlói útvonal lerövidült, szélesebb közlekedőfolyosók szolgálják a kényelmes nagybani vásárlást.
A vásárlói igényekhez igazítva az áruházi térben nagyobb lett az élelmiszereket kínáló terület. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40 százalékkal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új lépcsőzetes árazási politika érvényesítését is jelentette.
A közös ki- és bejárat kialakításával a vevőszolgálat és kassza terület egy térbe került, ami az ügyintézést és az áruházi közlekedést egyaránt meggyorsította.
Nagykereskedőként indult - ma is az
Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató, a vállalat Igazgatótanácsának tagja elmondta, hogy a METRO áruházak átalakítása és vele párhuzamosan megvalósuló épületkorszerűsítő, energiahatékonysági beruházások egy 21. századhoz méltóan fejlett nagykereskedelmi értékesítést szolgálnak.
A METRO nagykereskedőként indult, és most visszatalált a gyökereihez, ezért nem akar többé hipermarketnek látszani.
Az áruházakban történő nagybani értékesítés (Cash & Carry) mára két másik csatornával, a kiszállítással és a digitalis üzletággal bővült. A racionalizáláson és hatékonyságon nyert pénzt az árakba fekteti a METRO: ennek köszönhetően a népszerű Többet olcsóbban termékkosárban immár közel 5000 áru szerepel, és a kör folyamatosan bővül.
Az áruházátalakítások sora ebben az évben a hátralévő három áruház átépítésével lezárul: Pécsett már végükhöz közelednek a munkálatok, majd következik a debreceni, s végül a kecskeméti áruház megújítása.