Átalakított budaörsi METRO-áruház: fókuszban a Horeca-vásárlók

A professzionális vevők igényeinek való megfelelés és a magas hatékonyság voltak a vezérelvei a budaörsi METRO felújításának. A vállalat az új többcsatornás nagykereskedelmi modell alkalmazásának szellemében az áruházlánc mind a 13 hazai tagját megújítja – a 2022-ben indult átalakítások sorában a budaörsi áruház felújítása sorban a tizedik. A megújult áruházat február 29-én adták át, ünnepélyes keretek között, a vevőknek.

Az áruházlánc 2021-ben határozta meg nemzetközi szinten

a legfontosabb vevőcsoportokra – a vendéglátóipari és a kiskereskedelmi vásárlókra – koncentráló működési stratégiáját.

Forrás: METRO
Forrás: METRO

A stratégia célja a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés kiteljesítése, valamint a vállalaton belüli munkafolyamatok hatékonyságának emelése és egyszerűsítése.

A többcsatornás nagykereskedelmi modell pilléreit az áruházi értékesítés, a kiszállítási üzletág, valamint a digitalis szolgáltatások alkotják

– mindegyiket érinti a fejlesztés, de a külső szemlélő számára az áruházak és a vevőterek átalakulása a leginkább szembetűnő. Eddig az áruházlánc 13 hazai tagjából összesen 10 újult meg: sorrendben a budakalászi, a kelet-pesti, a szegedi, a szombathelyi, a győri, a nyíregyházi, a székesfehérvári, a ferencvárosi, a miskolci és legutóbb a budaörsi.

Átalakítás alatt egy percre sem zártak be

Varga Árpád áruház- és vonzáskörzeti igazgató a megnyitón elmondta, hogy a budaörsi áruház egyben a METRO székhelye is, hiszen innen indult az országos terjeszkedés és itt működik a vállalat központi igazgatósága mellett a tudásközpontként szolgáló METRO Gasztroakadémia.

Varga árpád / Forrás: METRO
Varga árpád / Forrás: METRO

A METRO nagykereskedőként indult 30 évvel ezelőtt, és most visszatér ezekhez a gyökerekhez. Az átalakítások során az itteni vevői szokásokat tartották szem előtt:

a pékség, az ital és a szárazáru területek ezért jelentősen megnőttek, míg a nem élelmiszer részleg ötödével kisebb lett; az ultrafriss, a premium termékek, valamint a minőségi borok a Budaörsön vásárló vevők favoritjai, ezekből nagyobb készleteket tesz lehetővé az átalakítás.

Az év elején zajló munkálatok egyébként egyetlen perc kiesést sem okoztak az áruház munkájának, hiszen gyorsított ütemben, éjszaka végezték őket – a vevők kiszolgálása folyamatos volt.

Profikra szabott hatékonyság minden szinten

Az átalakítások következtében

a vásárlói útvonal lerövidült, szélesebb közlekedőfolyosók szolgálják a kényelmes nagybani vásárlást.

A vásárlói igényekhez igazítva az áruházi térben nagyobb lett az élelmiszereket kínáló terület. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40 százalékkal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új lépcsőzetes árazási politika érvényesítését is jelentette.

A közös ki- és bejárat kialakításával a vevőszolgálat és kassza terület egy térbe került, ami az ügyintézést és az áruházi közlekedést egyaránt meggyorsította.

 

Nagykereskedőként indult - ma is az

Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató, a vállalat Igazgatótanácsának tagja elmondta, hogy a METRO áruházak átalakítása és vele párhuzamosan megvalósuló épületkorszerűsítő, energiahatékonysági beruházások egy 21. századhoz méltóan fejlett nagykereskedelmi értékesítést szolgálnak.

A METRO nagykereskedőként indult, és most visszatalált a gyökereihez, ezért nem akar többé hipermarketnek látszani.

Tóth-Korom Péter / Forrás: METRO
Tóth-Korom Péter / Forrás: METRO

Az áruházakban történő nagybani értékesítés (Cash & Carry) mára két másik csatornával, a kiszállítással és a digitalis üzletággal bővült. A racionalizáláson és hatékonyságon nyert pénzt az árakba fekteti a METRO: ennek köszönhetően a népszerű Többet olcsóbban termékkosárban immár közel 5000 áru szerepel, és a kör folyamatosan bővül.

Az áruházátalakítások sora ebben az évben a hátralévő három áruház átépítésével lezárul: Pécsett már végükhöz közelednek a munkálatok, majd következik a debreceni, s végül a kecskeméti áruház megújítása.

 


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.