Átalakított budaörsi METRO-áruház: fókuszban a Horeca-vásárlók

A professzionális vevők igényeinek való megfelelés és a magas hatékonyság voltak a vezérelvei a budaörsi METRO felújításának. A vállalat az új többcsatornás nagykereskedelmi modell alkalmazásának szellemében az áruházlánc mind a 13 hazai tagját megújítja – a 2022-ben indult átalakítások sorában a budaörsi áruház felújítása sorban a tizedik. A megújult áruházat február 29-én adták át, ünnepélyes keretek között, a vevőknek.

Az áruházlánc 2021-ben határozta meg nemzetközi szinten

a legfontosabb vevőcsoportokra – a vendéglátóipari és a kiskereskedelmi vásárlókra – koncentráló működési stratégiáját.

Forrás: METRO
Forrás: METRO

A stratégia célja a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés kiteljesítése, valamint a vállalaton belüli munkafolyamatok hatékonyságának emelése és egyszerűsítése.

A többcsatornás nagykereskedelmi modell pilléreit az áruházi értékesítés, a kiszállítási üzletág, valamint a digitalis szolgáltatások alkotják

– mindegyiket érinti a fejlesztés, de a külső szemlélő számára az áruházak és a vevőterek átalakulása a leginkább szembetűnő. Eddig az áruházlánc 13 hazai tagjából összesen 10 újult meg: sorrendben a budakalászi, a kelet-pesti, a szegedi, a szombathelyi, a győri, a nyíregyházi, a székesfehérvári, a ferencvárosi, a miskolci és legutóbb a budaörsi.

Átalakítás alatt egy percre sem zártak be

Varga Árpád áruház- és vonzáskörzeti igazgató a megnyitón elmondta, hogy a budaörsi áruház egyben a METRO székhelye is, hiszen innen indult az országos terjeszkedés és itt működik a vállalat központi igazgatósága mellett a tudásközpontként szolgáló METRO Gasztroakadémia.

Varga árpád / Forrás: METRO
Varga árpád / Forrás: METRO

A METRO nagykereskedőként indult 30 évvel ezelőtt, és most visszatér ezekhez a gyökerekhez. Az átalakítások során az itteni vevői szokásokat tartották szem előtt:

a pékség, az ital és a szárazáru területek ezért jelentősen megnőttek, míg a nem élelmiszer részleg ötödével kisebb lett; az ultrafriss, a premium termékek, valamint a minőségi borok a Budaörsön vásárló vevők favoritjai, ezekből nagyobb készleteket tesz lehetővé az átalakítás.

Az év elején zajló munkálatok egyébként egyetlen perc kiesést sem okoztak az áruház munkájának, hiszen gyorsított ütemben, éjszaka végezték őket – a vevők kiszolgálása folyamatos volt.

Profikra szabott hatékonyság minden szinten

Az átalakítások következtében

a vásárlói útvonal lerövidült, szélesebb közlekedőfolyosók szolgálják a kényelmes nagybani vásárlást.

A vásárlói igényekhez igazítva az áruházi térben nagyobb lett az élelmiszereket kínáló terület. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40 százalékkal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új lépcsőzetes árazási politika érvényesítését is jelentette.

A közös ki- és bejárat kialakításával a vevőszolgálat és kassza terület egy térbe került, ami az ügyintézést és az áruházi közlekedést egyaránt meggyorsította.

 

Nagykereskedőként indult - ma is az

Tóth-Korom Péter értékesítési igazgató, a vállalat Igazgatótanácsának tagja elmondta, hogy a METRO áruházak átalakítása és vele párhuzamosan megvalósuló épületkorszerűsítő, energiahatékonysági beruházások egy 21. századhoz méltóan fejlett nagykereskedelmi értékesítést szolgálnak.

A METRO nagykereskedőként indult, és most visszatalált a gyökereihez, ezért nem akar többé hipermarketnek látszani.

Tóth-Korom Péter / Forrás: METRO
Tóth-Korom Péter / Forrás: METRO

Az áruházakban történő nagybani értékesítés (Cash & Carry) mára két másik csatornával, a kiszállítással és a digitalis üzletággal bővült. A racionalizáláson és hatékonyságon nyert pénzt az árakba fekteti a METRO: ennek köszönhetően a népszerű Többet olcsóbban termékkosárban immár közel 5000 áru szerepel, és a kör folyamatosan bővül.

Az áruházátalakítások sora ebben az évben a hátralévő három áruház átépítésével lezárul: Pécsett már végükhöz közelednek a munkálatok, majd következik a debreceni, s végül a kecskeméti áruház megújítása.

 


Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.
Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben!

Dobja a mobilját a dobozba, és figyeljen szeretteire egy jó ebéd vagy vacsora közben! 

Pihennek a mobilok, szárnyra kapnak a családi kapcsolatok - üzeni a VakVarjú éttermek stábja a Mobil Off Élmény On hét alkalmával.
Jöhet három izgalmas mocktail recept?

Jöhet három izgalmas mocktail recept? 

Hol vannak már azok az idők, amikor, ha nem akartunk alkoholt inni, akkor csak a víz vagy az üdítő marad?
Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában?

Hol isznak a legtöbb alkoholt Európában? 

Van tippje? Most egy friss felmérés adatai alapján eláruljuk a helyes megfejtést. És annyit segítünk, hogy közreadunk egy fotót az első helyen végzett ország fővárosáról.
A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását

A Wolt elindítja saját hirdetési szolgáltatását 

A vállalat bejelentette hogy elindítja a Wolt Ads-et annak érdekében, hogy partnerei növekedését és láthatóságát felgyorsítsa.
Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen

Rekordszámú nevezés a nemzetközi pálinkaversenyen 

Érkezett párlat Romániából, Szlovákiából, Szerbiából és Horvátországból is.
Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég

Munkatársakat keres a Mere, az orosz diszkont cég 

A két hónapja feladott hirdetésben a Mere beszerzési menedzser pozícióra keres munkatársakat.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.