METRO-konferencia: csúcsteljesítmény a nagykereskedelemben

Kiemelt beszállító partnerei körében tartotta hagyományos éves partnerkonferenciáját a METRO Nagykereskedelem november 8-án. A korábbi évekhez hasonlóan az esemény célja az új üzleti év stratégiájának bemutatása volt, melyet kiegészített a többcsatornás nagykereskedelmi átalakulás eddig elért eredményeinek az ismertetése, valamint a közös üzleti lehetőségek megalapozása is.

A METRO többcsatornás nagykereskedelmi stratégiájának mindenki számára világos területe az áruházlánc 13 tagjának a modellváltásnak megfelelő fizikai átalakítása és korszerűsítése. Ebben komoly eredményeket ért el a nagykereskedelem, hiszen országszerte immár 8 megújult áruházat adtak át a profi vevőknek.

 

Három értékesítési csatorna

A nagykereskedelmi cég 2022-ben kezdte a vállalat piaci újrapozicionálását B2B fókuszú többcsatornás nagykereskedelemmé – ennek a folyamatnak a gyümölcse többek között a STAR STORE – Az Év Nagykereskedelmi Üzletlánca cím egymás után két évben való elnyerése, valamint a Business Superbrands díj is. A stratégiát az átalakuláshoz nemzetközi szinten dolgozták ki 2021-ben, de a helyi sajátosságok figyelembevételével alkalmazzák a METRO AG anyavállalat cégcsoportjának tagjai. Az „átalakulás” részben visszatérés a gyökerekhez, hiszen a cég klasszikus nagykereskedőként kezdte működését Magyarországon is – az újdonságot és a fejlesztési potenciált az eszközök és a csatornák adják. A többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés alapját az áruházlánc, azaz a cash&carry értékesítési csatorna adja, ezt egészíti ki a növekedés terepeként az árukiszállító üzletág pillére, míg a sokoldalú, dinamikusan fejlődő digitális üzletág híd szerepet lát el a folyamatban.

Csúcsteljesítmény

Míg a tavalyi partnerkonferencia mottója így hangzott: „Csúcsra törünk a nagykereskedelemben”, addig az ideié már az eredményekre utalt: „Csúcsteljesítmény a nagykereskedelemben.” Az egy évvel korábban ismertetett 2030-as célok szerint a nagyvállalat az áruházak esetén a 1,5-szeres, a kiszállítási csatornán 2,3-szoros, míg a digitális csatornán a 8-szoros növekedést kívánja elérni – ezek az ambíciók márpedig nem is tűnnek túlzónak az eredmények tükrében. „2023-ban érezhetően felgyorsult a nagykereskedelmi átalakulás az áruházi és a kiszállítási üzletágban, és ez a digitális csatornával kiegészülve összességében 7,7%-os növekedést eredményezett.” – mutatott rá Thierry Guillon-Verne, a METRO ügyvezető igazgatója.

„Az áruházi értékesítési központjaink +7%-ot, a kiszállítási szolgáltatás +11%-ot, a digitális terület +8%-ot tudott növekedni. A kulcsfontosságú, vendéglátóipari és kereskedelmi vevőcsoportoknál a forgalmi részarányunk 7%pontot emelkedett, a kiszállítás forgalmi részaránya 13%-ról 18%-ra növekedett, a saját márka részarányunk pedig immár 28%-os. A digitális forgalmi részarányunk megduplázódott, és az elérhetőség is javult 4 százalékpontot, így elérve a 96%-ot.” – sorolta büszkén a cégvezető.

A modellváltás eszköztára

A Partnerkonferencia előadásai részletesen bemutatták az egyes területeken alkalmazott eszközöket a modellváltáshoz. Célcsoport-szegmentálást követően álltak össze a különböző vendéglátóipari profilú vállalkozásoknak szóló releváns ajánlatok: így létezik pizzéria kosár, ázsiai étterem kosár, vagy gyorsétterem kosár is. Az árpolitikát a stabil, versenyképes árak teszik vonzóvá: a forgalom több mint felét hozza az immár közel 5000 Többet olcsóbban! árazású termék értékesítése, a szegmens-specifikus heti ajánlatok (TOP50 termék) pedig különös népszerűségnek örvendenek a vendéglátóipari vásárlók körében. A produktivitást olyan intézkedések növelik, mint az áruházi helykihasználás optimalizálása, a termékforgás gyorsítása raklapos és kartonos kihelyezéssel.  A területi képviselők hálózatát 15%-kal bővítette a nagykereskedelem a hatékony kapcsolatépítés érdekében, így biztosítva az end-to-end szolgáltatásokat. Központi rendelési rendszer és kollaboratív előrejelzés segíti az ellátási lánc hatékonyságát és a folyamatos rendelkezésre állást.

Mit hoz a jövő?

A szembeötlő változások – a 2024 végéig végbemenő áruház-átalakításokon kívül – a digitális területen fognak jelentkezni. Napjainkban a 10.000, kifejezetten profi vevőknek szánt terméket kínáló MSHOP, a több, mint 155.000 felhasználóval rendelkező METRO Companion app, valamint a HoReCa egységek mindennapi működéséhez segítséget nyújtó DISH áll rendelkezésre a METRO partnerei számára. Előreláthatólag 2025-ben több európai ország után már hazánkban is elérhető lesz a legnagyobb online gasztro piactér​, a METRO MARKET. Komoly fejlesztések fognak emellett folyni a kiszállítási terület potenciáljának kiaknázása új vevők bevonásával.

Stratégiai együttműködésre kérik a partnereket

A konferencia keretében a METRO felsővezetésének új tagjaként bemutatkozott az új kínálati igazgató Dr. Kápolna Beáta is, akinek a friss és ultrafriss kategória korábbi beszerzési osztályvezetőjeként a piac szereplőivel jó és gyümölcsöző kapcsolatot volt alkalma kialakítani az elmúlt években.

„Célunk, hogy az elsődleges beszerzési forrása legyen a vendéglátóipari és a független kiskereskedelmi egységeknek, valamint a kis- és középvállalkozásoknak.” – hangsúlyozta Dr. Kápolna Beáta kínálati igazgató, és stratégiai együttműködésre kérte a partnereket: „Tisztában vagyunk vele: a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítésben a kulcs az ellátási lánc minél hatékonyabb működése. A beszállítóinkkal való együttműködést ezért szeretnénk átalakítani tranzakció alapú kooperációból közös üzleti fejlesztéssé. Az együtt növekedéshez tanulnunk kell egymástól. A beszállítóinkkal és a vevőinkkel való együttműködés nem más, mint befektetés egy mindenki számára előnyös üzletért, amit volumennövekedésen keresztül kell közösen elérnünk.”

 

 

Forrás: METRO / Turizmus Online


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.