METRO-konferencia: csúcsteljesítmény a nagykereskedelemben

Kiemelt beszállító partnerei körében tartotta hagyományos éves partnerkonferenciáját a METRO Nagykereskedelem november 8-án. A korábbi évekhez hasonlóan az esemény célja az új üzleti év stratégiájának bemutatása volt, melyet kiegészített a többcsatornás nagykereskedelmi átalakulás eddig elért eredményeinek az ismertetése, valamint a közös üzleti lehetőségek megalapozása is.

A METRO többcsatornás nagykereskedelmi stratégiájának mindenki számára világos területe az áruházlánc 13 tagjának a modellváltásnak megfelelő fizikai átalakítása és korszerűsítése. Ebben komoly eredményeket ért el a nagykereskedelem, hiszen országszerte immár 8 megújult áruházat adtak át a profi vevőknek.

 

Három értékesítési csatorna

A nagykereskedelmi cég 2022-ben kezdte a vállalat piaci újrapozicionálását B2B fókuszú többcsatornás nagykereskedelemmé – ennek a folyamatnak a gyümölcse többek között a STAR STORE – Az Év Nagykereskedelmi Üzletlánca cím egymás után két évben való elnyerése, valamint a Business Superbrands díj is. A stratégiát az átalakuláshoz nemzetközi szinten dolgozták ki 2021-ben, de a helyi sajátosságok figyelembevételével alkalmazzák a METRO AG anyavállalat cégcsoportjának tagjai. Az „átalakulás” részben visszatérés a gyökerekhez, hiszen a cég klasszikus nagykereskedőként kezdte működését Magyarországon is – az újdonságot és a fejlesztési potenciált az eszközök és a csatornák adják. A többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés alapját az áruházlánc, azaz a cash&carry értékesítési csatorna adja, ezt egészíti ki a növekedés terepeként az árukiszállító üzletág pillére, míg a sokoldalú, dinamikusan fejlődő digitális üzletág híd szerepet lát el a folyamatban.

Csúcsteljesítmény

Míg a tavalyi partnerkonferencia mottója így hangzott: „Csúcsra törünk a nagykereskedelemben”, addig az ideié már az eredményekre utalt: „Csúcsteljesítmény a nagykereskedelemben.” Az egy évvel korábban ismertetett 2030-as célok szerint a nagyvállalat az áruházak esetén a 1,5-szeres, a kiszállítási csatornán 2,3-szoros, míg a digitális csatornán a 8-szoros növekedést kívánja elérni – ezek az ambíciók márpedig nem is tűnnek túlzónak az eredmények tükrében. „2023-ban érezhetően felgyorsult a nagykereskedelmi átalakulás az áruházi és a kiszállítási üzletágban, és ez a digitális csatornával kiegészülve összességében 7,7%-os növekedést eredményezett.” – mutatott rá Thierry Guillon-Verne, a METRO ügyvezető igazgatója.

„Az áruházi értékesítési központjaink +7%-ot, a kiszállítási szolgáltatás +11%-ot, a digitális terület +8%-ot tudott növekedni. A kulcsfontosságú, vendéglátóipari és kereskedelmi vevőcsoportoknál a forgalmi részarányunk 7%pontot emelkedett, a kiszállítás forgalmi részaránya 13%-ról 18%-ra növekedett, a saját márka részarányunk pedig immár 28%-os. A digitális forgalmi részarányunk megduplázódott, és az elérhetőség is javult 4 százalékpontot, így elérve a 96%-ot.” – sorolta büszkén a cégvezető.

A modellváltás eszköztára

A Partnerkonferencia előadásai részletesen bemutatták az egyes területeken alkalmazott eszközöket a modellváltáshoz. Célcsoport-szegmentálást követően álltak össze a különböző vendéglátóipari profilú vállalkozásoknak szóló releváns ajánlatok: így létezik pizzéria kosár, ázsiai étterem kosár, vagy gyorsétterem kosár is. Az árpolitikát a stabil, versenyképes árak teszik vonzóvá: a forgalom több mint felét hozza az immár közel 5000 Többet olcsóbban! árazású termék értékesítése, a szegmens-specifikus heti ajánlatok (TOP50 termék) pedig különös népszerűségnek örvendenek a vendéglátóipari vásárlók körében. A produktivitást olyan intézkedések növelik, mint az áruházi helykihasználás optimalizálása, a termékforgás gyorsítása raklapos és kartonos kihelyezéssel.  A területi képviselők hálózatát 15%-kal bővítette a nagykereskedelem a hatékony kapcsolatépítés érdekében, így biztosítva az end-to-end szolgáltatásokat. Központi rendelési rendszer és kollaboratív előrejelzés segíti az ellátási lánc hatékonyságát és a folyamatos rendelkezésre állást.

Mit hoz a jövő?

A szembeötlő változások – a 2024 végéig végbemenő áruház-átalakításokon kívül – a digitális területen fognak jelentkezni. Napjainkban a 10.000, kifejezetten profi vevőknek szánt terméket kínáló MSHOP, a több, mint 155.000 felhasználóval rendelkező METRO Companion app, valamint a HoReCa egységek mindennapi működéséhez segítséget nyújtó DISH áll rendelkezésre a METRO partnerei számára. Előreláthatólag 2025-ben több európai ország után már hazánkban is elérhető lesz a legnagyobb online gasztro piactér​, a METRO MARKET. Komoly fejlesztések fognak emellett folyni a kiszállítási terület potenciáljának kiaknázása új vevők bevonásával.

Stratégiai együttműködésre kérik a partnereket

A konferencia keretében a METRO felsővezetésének új tagjaként bemutatkozott az új kínálati igazgató Dr. Kápolna Beáta is, akinek a friss és ultrafriss kategória korábbi beszerzési osztályvezetőjeként a piac szereplőivel jó és gyümölcsöző kapcsolatot volt alkalma kialakítani az elmúlt években.

„Célunk, hogy az elsődleges beszerzési forrása legyen a vendéglátóipari és a független kiskereskedelmi egységeknek, valamint a kis- és középvállalkozásoknak.” – hangsúlyozta Dr. Kápolna Beáta kínálati igazgató, és stratégiai együttműködésre kérte a partnereket: „Tisztában vagyunk vele: a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítésben a kulcs az ellátási lánc minél hatékonyabb működése. A beszállítóinkkal való együttműködést ezért szeretnénk átalakítani tranzakció alapú kooperációból közös üzleti fejlesztéssé. Az együtt növekedéshez tanulnunk kell egymástól. A beszállítóinkkal és a vevőinkkel való együttműködés nem más, mint befektetés egy mindenki számára előnyös üzletért, amit volumennövekedésen keresztül kell közösen elérnünk.”

 

 

Forrás: METRO / Turizmus Online


Nincs fából vaskarika: búcsúzik a balatonfüredi étterem

Nincs fából vaskarika: búcsúzik a balatonfüredi étterem 

Az étterem  közösségi oldalán jelentette be, hogy fájó szívvel, de bezárják a vendéglátóegységet.
Programok és fejlesztések a villányi borvidéken

Programok és fejlesztések a villányi borvidéken 

A következő pár évben összesen mintegy ötmilliárd forintnyi fejlesztés valósul meg Villányban.
Rajnai rizling a legjobb magyar borok között

Rajnai rizling a legjobb magyar borok között 

A Pannonhalmi borvidék egyik legismertebb pincészeténél, a Cseri Pincészetnél jóideje fontos szerep jut a számoknak.  
Hamarosan személyzet nélküli Auchant nyitnak Újbudán

Hamarosan személyzet nélküli Auchant nyitnak Újbudán 

Személyzet nélküli, okos üzletet nyit február végén a nemzetközi kiskereskedelmi üzletlánc.
Michelin-csillagok Ausztriának: kulináris kiválóságok díjazása a MICHELIN Guide-on

Michelin-csillagok Ausztriának: kulináris kiválóságok díjazása a MICHELIN Guide-on 

Mérföldkő az osztrák kulináris és turizmus helyzetben: 82 MICHELIN-csillag, 33 Zöld Csillag és 43 Bib-Gourmand-díj Ausztriának.
Felmérés: mennyit költenek fenntartás nélkül a vendégek egy étteremben?

Felmérés: mennyit költenek fenntartás nélkül a vendégek egy étteremben? 

A hazai vendéglátóipar számára érdekes adatokat szolgáltat az a kutatás, amelynek legfőbb megállapításait most ismertetjük.
Rangos elismerés a Törleynek

Rangos elismerés a Törleynek 

Alkoholmentes rosé pezsgőjük aranyérmet nyert a londoni Drinks Business által szervezett Global Low and No Alcohol Wine Masters 2024 versenyen.
Változnak a német étkezési szokások

Változnak a német étkezési szokások 

A tendencia összhangban van a globális egészségtudatosság és fenntarthatóság iránti növekvő igénnyel.
Folytatódnak a koreai influenszer kulináris kalandjai Budapesten

Folytatódnak a koreai influenszer kulináris kalandjai Budapesten 

Budapestre érkezett egy koreai influenszer, aki útra kelt a fővárosban, hogy felfedezze a magyar gasztronómia finomságait.
Meghökkentő édességeket készít egy magyar cukrász

Meghökkentő édességeket készít egy magyar cukrász 

Most például túrós csuszás csokoládéval kísérletezik.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.