METRO-konferencia: csúcsteljesítmény a nagykereskedelemben

Kiemelt beszállító partnerei körében tartotta hagyományos éves partnerkonferenciáját a METRO Nagykereskedelem november 8-án. A korábbi évekhez hasonlóan az esemény célja az új üzleti év stratégiájának bemutatása volt, melyet kiegészített a többcsatornás nagykereskedelmi átalakulás eddig elért eredményeinek az ismertetése, valamint a közös üzleti lehetőségek megalapozása is.

A METRO többcsatornás nagykereskedelmi stratégiájának mindenki számára világos területe az áruházlánc 13 tagjának a modellváltásnak megfelelő fizikai átalakítása és korszerűsítése. Ebben komoly eredményeket ért el a nagykereskedelem, hiszen országszerte immár 8 megújult áruházat adtak át a profi vevőknek.

 

Három értékesítési csatorna

A nagykereskedelmi cég 2022-ben kezdte a vállalat piaci újrapozicionálását B2B fókuszú többcsatornás nagykereskedelemmé – ennek a folyamatnak a gyümölcse többek között a STAR STORE – Az Év Nagykereskedelmi Üzletlánca cím egymás után két évben való elnyerése, valamint a Business Superbrands díj is. A stratégiát az átalakuláshoz nemzetközi szinten dolgozták ki 2021-ben, de a helyi sajátosságok figyelembevételével alkalmazzák a METRO AG anyavállalat cégcsoportjának tagjai. Az „átalakulás” részben visszatérés a gyökerekhez, hiszen a cég klasszikus nagykereskedőként kezdte működését Magyarországon is – az újdonságot és a fejlesztési potenciált az eszközök és a csatornák adják. A többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés alapját az áruházlánc, azaz a cash&carry értékesítési csatorna adja, ezt egészíti ki a növekedés terepeként az árukiszállító üzletág pillére, míg a sokoldalú, dinamikusan fejlődő digitális üzletág híd szerepet lát el a folyamatban.

Csúcsteljesítmény

Míg a tavalyi partnerkonferencia mottója így hangzott: „Csúcsra törünk a nagykereskedelemben”, addig az ideié már az eredményekre utalt: „Csúcsteljesítmény a nagykereskedelemben.” Az egy évvel korábban ismertetett 2030-as célok szerint a nagyvállalat az áruházak esetén a 1,5-szeres, a kiszállítási csatornán 2,3-szoros, míg a digitális csatornán a 8-szoros növekedést kívánja elérni – ezek az ambíciók márpedig nem is tűnnek túlzónak az eredmények tükrében. „2023-ban érezhetően felgyorsult a nagykereskedelmi átalakulás az áruházi és a kiszállítási üzletágban, és ez a digitális csatornával kiegészülve összességében 7,7%-os növekedést eredményezett.” – mutatott rá Thierry Guillon-Verne, a METRO ügyvezető igazgatója.

„Az áruházi értékesítési központjaink +7%-ot, a kiszállítási szolgáltatás +11%-ot, a digitális terület +8%-ot tudott növekedni. A kulcsfontosságú, vendéglátóipari és kereskedelmi vevőcsoportoknál a forgalmi részarányunk 7%pontot emelkedett, a kiszállítás forgalmi részaránya 13%-ról 18%-ra növekedett, a saját márka részarányunk pedig immár 28%-os. A digitális forgalmi részarányunk megduplázódott, és az elérhetőség is javult 4 százalékpontot, így elérve a 96%-ot.” – sorolta büszkén a cégvezető.

A modellváltás eszköztára

A Partnerkonferencia előadásai részletesen bemutatták az egyes területeken alkalmazott eszközöket a modellváltáshoz. Célcsoport-szegmentálást követően álltak össze a különböző vendéglátóipari profilú vállalkozásoknak szóló releváns ajánlatok: így létezik pizzéria kosár, ázsiai étterem kosár, vagy gyorsétterem kosár is. Az árpolitikát a stabil, versenyképes árak teszik vonzóvá: a forgalom több mint felét hozza az immár közel 5000 Többet olcsóbban! árazású termék értékesítése, a szegmens-specifikus heti ajánlatok (TOP50 termék) pedig különös népszerűségnek örvendenek a vendéglátóipari vásárlók körében. A produktivitást olyan intézkedések növelik, mint az áruházi helykihasználás optimalizálása, a termékforgás gyorsítása raklapos és kartonos kihelyezéssel.  A területi képviselők hálózatát 15%-kal bővítette a nagykereskedelem a hatékony kapcsolatépítés érdekében, így biztosítva az end-to-end szolgáltatásokat. Központi rendelési rendszer és kollaboratív előrejelzés segíti az ellátási lánc hatékonyságát és a folyamatos rendelkezésre állást.

Mit hoz a jövő?

A szembeötlő változások – a 2024 végéig végbemenő áruház-átalakításokon kívül – a digitális területen fognak jelentkezni. Napjainkban a 10.000, kifejezetten profi vevőknek szánt terméket kínáló MSHOP, a több, mint 155.000 felhasználóval rendelkező METRO Companion app, valamint a HoReCa egységek mindennapi működéséhez segítséget nyújtó DISH áll rendelkezésre a METRO partnerei számára. Előreláthatólag 2025-ben több európai ország után már hazánkban is elérhető lesz a legnagyobb online gasztro piactér​, a METRO MARKET. Komoly fejlesztések fognak emellett folyni a kiszállítási terület potenciáljának kiaknázása új vevők bevonásával.

Stratégiai együttműködésre kérik a partnereket

A konferencia keretében a METRO felsővezetésének új tagjaként bemutatkozott az új kínálati igazgató Dr. Kápolna Beáta is, akinek a friss és ultrafriss kategória korábbi beszerzési osztályvezetőjeként a piac szereplőivel jó és gyümölcsöző kapcsolatot volt alkalma kialakítani az elmúlt években.

„Célunk, hogy az elsődleges beszerzési forrása legyen a vendéglátóipari és a független kiskereskedelmi egységeknek, valamint a kis- és középvállalkozásoknak.” – hangsúlyozta Dr. Kápolna Beáta kínálati igazgató, és stratégiai együttműködésre kérte a partnereket: „Tisztában vagyunk vele: a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítésben a kulcs az ellátási lánc minél hatékonyabb működése. A beszállítóinkkal való együttműködést ezért szeretnénk átalakítani tranzakció alapú kooperációból közös üzleti fejlesztéssé. Az együtt növekedéshez tanulnunk kell egymástól. A beszállítóinkkal és a vevőinkkel való együttműködés nem más, mint befektetés egy mindenki számára előnyös üzletért, amit volumennövekedésen keresztül kell közösen elérnünk.”

 

 

Forrás: METRO / Turizmus Online


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.