Big Mac, big válsag, big ár

A tervek szerint a McDonald's idén a magas alapanyag költségekre hivatkozva emeli a termékei árát. A legnagyobb drágulásra Európában számít a vállalat - irj a Franchiseportal.

Az élelmiszerárak világszerte emelkednek, amelynek köszönhetően a világ legnagyobb gyorsétterme gyengébb decemberi számokat produkált a vártnál mind Európában, mind az Egyesült Államokban. A vállalat szerint a decemberi kedvezőtlen időjárás is negatívan hatott az üzletmenetre.

A McDonald’s becslése szerint a költségek idén az Egyesült Államokban 2-2,5 százalékkal, Európában 3,5-4,5 százalékkal emelkednek 2011-ben. A McDonald’s nem akart előrejelzést adni az ázsiai piacra vonatkozóan. Az étteremlánc elsősorban marhahúst, a sertéshúst, a pékárut és a tejtermékeket, kólát, ketchupot és egyéb szószokat vásárol.

A vállalat pénzügyi igazgatója szerint óvatosak lesznek az áremeléssel, hiszen nem akarnak vásárlókat veszíteni. Arra a kérdésre, hogy Európában miért nőnek jobban az alapanyagárak, elmondta, az Egyesült Államokban az alapvető élelmiszerek ára tavaly csökkent, míg Európában az átváltási árfolyam komolyan befolyásolta a beszerzett cikkek árszínvonalát.

Az USA sokkal homogénebb, s ebből fakadóan hatékonyabb piac a beszerzendő árukat illetően – mondta a Capital Markets elemzője, Larry Miller.

A McDonald's tavaly már emelte az árakat Kínában éppen a magas élelmiszerárakra hivatkozva. Januártól pedig az Egyesült Királyságban az áfaemelés miatt nőttek az árak a lánc éttermeiben.

Európa a McDonald’s forgalmának 40 százalékát adja, míg az Egyesült Államok ebből 35 százalékban részesedik. A gyengélkedő európai gazdaság ezért komolyan rányomja bélyegét az üzletre. A McDonald’s ennek ellenére bővíti a menüpalettáját, új éttermeket nyit, hogy növelje az árbevételét. Januárban a gyorsétteremlánc 4.5 százalékos forgalombővüléssel számol.

A negyedik negyedévben a vállalat adózott eredménye 1,24 milliárd dollárra nőtt az eőző év ugyanazon időszakában regisztrált 1,22 milliárdról, az eredmény megfelel az elemzők várakozásának. A teljes nettó árbevétel – beleértve a daját éttermek forgalmát és a franchise üzletektől kapott díjat – 4 százalékkal 6,21 milliárd dollárra nőtt, meghaladva az elemzői konszenzust.

(Forrás: AFP / Világgazdaság Online / Franchiseportál)


Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.
Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból

Baj van egy dubai csokis termékkel – visszahívták a forgalomból 

Műanyag fóliadarab lehet benne.
Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese

Egerből érkezett a Borászok Borásza verseny idei győztese 

Idén 19. alkalommal adták át a Borászok Borásza díjat.
Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen

Rekordszámú nevezés az Év pálinkás bonbonja-2025 versenyen 

Harmadik alkalommal hirdették meg a versenyt, amelyre 143 nevezés érkezett az ország minden részéből és a Felvidékről.
Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival

Görög fánk dubai csokival, kecskesajtos vegetable szendvics, smash burger sültkrumplival 

Mutatjuk az idei első Food Truck Show legizgalmasabb ételeit.
Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál

Régi ízek, új trendek: jön a kürtöskalács fesztivál 

A tradíció és az innováció összefonódása kürtőskalács ünnepén.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.