Big Mac, big válsag, big ár

A tervek szerint a McDonald's idén a magas alapanyag költségekre hivatkozva emeli a termékei árát. A legnagyobb drágulásra Európában számít a vállalat - irj a Franchiseportal.

Az élelmiszerárak világszerte emelkednek, amelynek köszönhetően a világ legnagyobb gyorsétterme gyengébb decemberi számokat produkált a vártnál mind Európában, mind az Egyesült Államokban. A vállalat szerint a decemberi kedvezőtlen időjárás is negatívan hatott az üzletmenetre.

A McDonald’s becslése szerint a költségek idén az Egyesült Államokban 2-2,5 százalékkal, Európában 3,5-4,5 százalékkal emelkednek 2011-ben. A McDonald’s nem akart előrejelzést adni az ázsiai piacra vonatkozóan. Az étteremlánc elsősorban marhahúst, a sertéshúst, a pékárut és a tejtermékeket, kólát, ketchupot és egyéb szószokat vásárol.

A vállalat pénzügyi igazgatója szerint óvatosak lesznek az áremeléssel, hiszen nem akarnak vásárlókat veszíteni. Arra a kérdésre, hogy Európában miért nőnek jobban az alapanyagárak, elmondta, az Egyesült Államokban az alapvető élelmiszerek ára tavaly csökkent, míg Európában az átváltási árfolyam komolyan befolyásolta a beszerzett cikkek árszínvonalát.

Az USA sokkal homogénebb, s ebből fakadóan hatékonyabb piac a beszerzendő árukat illetően – mondta a Capital Markets elemzője, Larry Miller.

A McDonald's tavaly már emelte az árakat Kínában éppen a magas élelmiszerárakra hivatkozva. Januártól pedig az Egyesült Királyságban az áfaemelés miatt nőttek az árak a lánc éttermeiben.

Európa a McDonald’s forgalmának 40 százalékát adja, míg az Egyesült Államok ebből 35 százalékban részesedik. A gyengélkedő európai gazdaság ezért komolyan rányomja bélyegét az üzletre. A McDonald’s ennek ellenére bővíti a menüpalettáját, új éttermeket nyit, hogy növelje az árbevételét. Januárban a gyorsétteremlánc 4.5 százalékos forgalombővüléssel számol.

A negyedik negyedévben a vállalat adózott eredménye 1,24 milliárd dollárra nőtt az eőző év ugyanazon időszakában regisztrált 1,22 milliárdról, az eredmény megfelel az elemzők várakozásának. A teljes nettó árbevétel – beleértve a daját éttermek forgalmát és a franchise üzletektől kapott díjat – 4 százalékkal 6,21 milliárd dollárra nőtt, meghaladva az elemzői konszenzust.

(Forrás: AFP / Világgazdaság Online / Franchiseportál)


Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.