A korábbi évekhez hasonlóan ezúttal is a borvilág krémje: Master of Wine-ok, Master Sommelier-k, WSET Diplomás szakértők, valamint borászok, kereskedők és neves sommelier-k gyűlnek össze, hogy a Winelovers nemzetközi versenyén megtalálják Közép- és Kelet-Európa legjobb borait.
A Winelovers Wine Awards néhány év alatt a három legnagyobb hazai szervezésű nemzetközi borversenyének egyikévé vált, és jó úton van afelé, hogy a közép- és kelet-európai régió legjelentősebb boros megmérettetésévé váljon.
Több mint borverseny
A Budapesten zajló bírálat már az előző években is túlmutatott a hagyományos versenyeken, mert nemcsak önmagában egy nemzetközi sztenderdeknek megfelelő megmérettetés, hanem számos kísérőprogrammal gondoskodik arról, hogy a pincészetek a kereskedelmi kapcsolatok kialakításának terén is megtalálják a számításaikat.
Fotó: Winelovers
A háromnapos borbírálat mellett a Winelovers-X „trade tasting” esemény is megrendezésre kerül, melynek kiemelt célja a kezdetektől az, hogy hatékony offline platformot hozzon létre a szakemberek számára, valamint összekösse a borászokat az újdonságokat kereső kereskedőkkel és étterem-tulajdonosokkal, alkalmat teremtve ezzel gyümölcsöző kapcsolatok kialakítására. Idén az X teljes mértékben szakmai esemény lesz, megtartva ezzel azt a fókuszt, amely az üzleti célú kapcsolatok kialakítását célozza. A borverseny második napján, hétfői napon kerül rá sor, amelyre kifejezetten a szakmából várnak 300-400 vendéget.
A rapid randi szerű kóstolási lehetőséget biztosító Meet the Buyer tavaly óriási népszerűségnek örvendett.
Ezen olyan kereskedők vesznek részt, akik kimondottan ebből a régióból keresnek borokat, és 12-12 percben ismerkedhetnek meg a potenciális pincészetekkel. A tavalyi nagy sikerre való tekintettel a szervezők 2025-ben két időpontban is lehetőséget biztosítanak a borászatoknak a bemutatkozásra.
Fotó: Winelovers
Még több bor számára kinyílnak a kapuk
A borversenyen idén a korábbi kategóriák mellett négy új is meghirdetésre kerül. A gyöngyözőborok, habzóborok, tank és transvasée technológiával készült italok külön versenyeznek a hagyományos eljárással készült pezsgőktől. A natúr borok és a retail borok is külön kategóriát képeznek majd.
A retail borok célja, hogy széles közönség számára nyújtsanak megbízható borokat, beleértve az alkalmi borfogyasztókat is.
Ez a kategória nem zárja ki a magas minőséget, de a hangsúly elsődlegesen a megfizethetőségen, másrészről a hozzáférhetőségen van. Ebbe a kategóriába azoknak a boroknak a nevezését várják, melyek a kiskereskedelemben szélesen elérhetőek. Izgalmas kategóriának ígérkezik ezenfelül az alternatív csomagolású boroké. Ez a hagyományos üvegpalackon kívüli megoldásokat jelenti: Bag-in-Box (BiB), Alumínium dobozok (cans), PET-palackok, Tetra Pak, Üveg alternatívák (pl. kőedény, kompozit anyagok) és Borcsapolók (keg).