Változnak a vendégek elvárásai a fenntartható éttermi higiénia terén

A világjárvány és a klímaválság hatására ma minden korábbinál szigorúbb elvárásaik vannak a vendégeknek az éttermi higiéniai és a fenntarthatóság terén is. A felmérések szerint 10-ből 6 embernek fontosabb lett a tisztaság a járvány óta, 90%-uk pedig a környezetbarát szemléletet is kulcsfontosságúnak tartja. Ezeknek a kívánalmaknak segít megfelelni a világ vezető higiéniai szolgáltatója, az Essity új, éttermeknek szóló tanácsadó szolgáltatása a Tork WorkflowTM. Mindezt Sipos Norbert séf, a Tork márkanagykövete mutatta be.

Egy 2022-es felmérésben az éttermi vendégek 90%-a mondta azt, hogy a fenntarthatóság fontos számára, és 57%-uk vélekedett úgy, hogy a vendéglátóipar jelentős hatást gyakorolhat a környezetre.

Az Essity saját kutatásából pedig az derült ki, hogy a COVID-19 járvány óta 10-ből 6 embernek magasabbak az elvárásaiaz éttermek és kávézók higiéniai színvonalával szemben – szigorúbb követelményeket csak a kórházakkal szemben fogalmaznak meg az emberek.

Azért, hogy segítsen megfelelni az elvárásoknak, az Essity professzionális márkája, a Tork új higiéniai tanácsadó szolgáltatást és termékeket fejlesztett kifejezetten vendéglátó egységek számára. A Tork WorkflowTM egy komplex szakértői tanácsadó szolgáltatás, amelynek segítéségével az éttermek úgy tudják biztosítani a higiénikus és fenntartható környezetet  a konyhától a vendégtéren át a mosdókig, hogy közben javítják operatív hatékonyságukat és csökkentik költségeiket. Mindez pedig egybevág a fogyasztói elvárásokkal is.

Hogy minden a helyére kerüljön a konyhában

„A tisztaság minden konyhában az egyik legfontosabb szempont, de egy-egy szennyeződés eltávolítása rosszul megszervezett munkafolyamatok esetén óhatatlanul kibillenti a ritmusból a konyhai dolgozókat. Márpedig felméréseink szerint az éttermi alkalmazottak 77%-a egyetért azzal, hogy a munkafolyamatok megszakítása negatívan befolyásolja a vendégélményt, és 4-ből 3 konyhai munkatárs elégedettebb lenne, ha rendezettebb munkahelyen dolgozhatna” – mondta el Nagy Géza, a Tork kereskedelmi igazgatója. – A Tork WorkflowTM tulajdonképpen egy tudásanyag, amely több mint 50 év fenntartható higiéniai menedzsmenti tapasztalata alapján kínál tippeket, útmutatókat, hogy hatékonyabbá tegye a konyhai higiéniai munkafolyamatokat, és növelje a konyhai személyzet elégedettségét éppúgy, mint a vendégekét.”

A Tork Workflow szolgáltatást Sipos Norbert, a szálkai Noresa Étterem és Panzió konyhafőnöke, a Tork márkanagykövete mutatta be a Tork sajtótájékoztatóján. A séf elmondta: „Franciaországban töltött éveim alatt sajátítottam el a konyhaművészetet, és onnan hoztam magammal a „mise en place” filozófiát, annyit tesz, mint a helyére tenni mindent. Átfogó szemlélet, amelynek fontos része a higiénia is, ami nem csak arról szól, hogy a pult tiszta legyen, hanem arról is, hogy a teljes személyzet számára rögzüljenek olyan mozdulatok és higiéniai gyakorlatok, melyekkel mindenki azonos színvonalon és gyorsasággal végezheti el a munkáját. Ugyanilyen fontos odafigyelni a környezetük optimális kialakítására, beleértve a higiéniai eszközök jó megválasztását és kézre álló elhelyezését is. Attól tud egy konyha igazán jól működni, ha mindenki egy célért, szervezetten és higiénikusan dolgozik. Ebben segít a Tork WorkflowTM minden kollégának.”

Csodakendő a konyhai dolgozóknak. A Tork új termékei is ó illeszkednek ebben a filozófiába, és nagyban megkönnyíthetik az éttermi dolgozók munkáját. Ilyen termék az új Tork 2az1ben súroló- és tisztítókendő. Az elterjedt vendéglátóipari tisztítókendők gyakran nem alkalmasak a letapadt, makacs szennyeződések eltávolítására. Ezzel szemben a 2az1ben súroló- és tisztítókendő egyszerre biztosítja a mosogatószivacsok érdességét és a hagyományos Tork tisztítókendők nedvszívó képességét. A személyzet így egyetlen, egyszerűen használható terméket használva tud elbánni a legmakacsabb konyhai és éttermi szennyeződésekkel is. Ráadásul könnyű vele megtisztítani a nehezen elérhető helyeket is, akár 10-szer kiöblíthető és újra felhasználható, és nem karcol.

Fókuszban a fenntarthatóság: főszerephez juthat a fenntarthatóbb higiéniai rendszer

„Naponta tapasztalom, hogy a vendégek számára egyre fontosabb a környezetvédelem kérdése. Egy étterem számos területen tehet a fenntarthatóságért: helyi és szezonális alapanyagokat szerez be, igyekszik csökkenteni a keletkező hulladék mennyiségét és energiatakarékos konyhai eszközöket használ. Rengeteg múlik azonban a higiénián is, és a Tork ezen a téren is jó partner” – mutatott rá Sipos Norbert séf.

„A Tork számos területen igyekszik hozzájárulni ökolábnyomának mérsékléséhez, ennek jegyében az idei évtől szén-dioxid-semleges tanúsítvánnyal rendelkező adagolókat kínálunk – tette hozzá Nagy Géza. – A 27-féle karbonsemleges adagolónk gyártásához igazoltan megújuló villamos energiát használunk, a fennmaradó kibocsátást pedig úgy kompenzáljuk, hogy a ClimatePartner által tanúsított éghajlatvédelmi projektekbe invesztálunk, amelyek tiszta ivóvizet biztosítanak Kambodzsában, energiatakarékos tűzhelyeket Indiában, illetve támogatják az indonéziai erdők védelmét.”

 

Nemzetközi „zöld” díjas megoldások a hazai éttermekben is

A Tork anyacége, az Essity idén ismét platina minősítést kapott az EcoVadis fenntarthatósági minősítő cégtől, amelynek vizsgálatában a vállalatok felső 1 százalékában szerepel. A környezetvédelem már a tervezés során fontos szempont a vállalatnál. Az olyan rendszerek, mint a Tork SmartOne® vagy a Tork Reflex® a fogyasztás akár 40%-os csökkentését is lehetővé teszik kialakításuknál fogva.

Fontos a cég számára körforgásos gazdaság is. Az Essity legnagyobb franciaországi egysége, hondouville-i üzeme 2008 óta vezető szerepet tölt be az élelmiszer- és italcsomagolásokból származó papírrostok újrahasznosításában, a legutóbbi bővítés pedig 40%-kal növelte a gyár újrahasznosítási kapacitását. Ez lehetővé teszi a csomagolások szinte valamennyi anyagának újrahasznosítását, beleértve a műanyagot és az alumíniumot is. Az Essity a rostnyersanyagot a Tork papír termékek gyártásához használja fel.

A cég nemrég felavatta a világ első olyan professzionális papír higiéniai gyártósorát, amelynek nyersanyaga használt élelmiszer- és tejcsomagolás. A létesítmény évente 25 000 tonnát hasznosít újra, ami a Franciaországban összegyűjtött, válogatott és újrahasznosított élelmiszer- és italos kartondobozok 60%-ának felel meg.

 

Forrás: Tork


Átalakított budaörsi METRO-áruház: fókuszban a Horeca-vásárlók

Átalakított budaörsi METRO-áruház: fókuszban a Horeca-vásárlók  

A professzionális vevők igényeinek való megfelelés és a magas hatékonyság voltak a vezérelvei a budaörsi METRO felújítási programjának.
Burger King-nyitás az M1-es autópályánál

Burger King-nyitás az M1-es autópályánál 

Az M1-es autópálya ácsi lehajtójánál nyílt a Burger King-hálózat 56. magyarországi étterme.
Franciaországban már betiltották, más EU-tagállamok még nem

Franciaországban már betiltották, más EU-tagállamok még nem 

Azt, hogy növényi eredetű termékeket húsnéven forgalmazzanak. A francia döntést Gabriel Attal miniszterelnök kedden jelentette be.
Tíz év, hatmillió vendég - ez a Food Truck Show

Tíz év, hatmillió vendég - ez a Food Truck Show 

A guruló éttermek 2014 óta 1 millió kilométert tettek meg és hozzávetőlegesen 15 millió terméket értékesítettek.
Már lehet nevezni a Chaine Ifjúsági Szakácsverseny nemzeti válogatójára

Már lehet nevezni a Chaine Ifjúsági Szakácsverseny nemzeti válogatójára 

Hazai pályán játszható világverseny a tét.
Paradicsomfürdő, narancsok csatája vagy omlett 1500 tojásból

Paradicsomfürdő, narancsok csatája vagy omlett 1500 tojásból 

Gasztrofesztiválok a nápolyi pizza hagyományán át az ízig-vérig mexikói fiesztáig, a rovaroktól a szelleműzésig.
Megújult az egyik legrégebbi hazai márka - fókuszban a természetesség

Megújult az egyik legrégebbi hazai márka - fókuszban a természetesség 

1924-ben jegyeztették be a Globus márkanevet a vállalat zöldség- és gyümölcskonzervjeire. A jeles évfordulót különleges új külsővel ünneplik: új, egészséges terméküket most vezetik be a piacra.
Elengedés, finomítás, felkészülés: ez vár a vendéglátóiparra a közeljövőben

Elengedés, finomítás, felkészülés: ez vár a vendéglátóiparra a közeljövőben 

Mi vár a vendéglátóiparra 2024-ben? Bár jósgömbünk nincsen, a kurrens vendéglátóipari és gazdasági folyamatok, valamint a rendelkezésre álló adatok alapján tudunk prognosztizálni bizonyos trendeket.
Betiltották az energiaitalok forgalmazását kiskorúak számára

Betiltották az energiaitalok forgalmazását kiskorúak számára 

Nem nálunk, hanem Romániában szavazta meg az ottani képviselőház az erről szóló törvénytervezetet.
MVI-konferencia a SIRHA-n

MVI-konferencia a SIRHA-n 

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) konferenciát szervez a szakmának a SIRHA kiállítás nyitónapján.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.