Húst hússal esznek a magyarok

Mi magyarok még mindig nem figyelünk eléggé magunkra, húst eszünk hússal, keveset sportolunk, nem fogyasztunk elég zöldséget és gyümölcsöt - derül ki a Philadelphia legfrissebb reprezentatív kutatásából. A világ egyik vezető krémsajt márkája kutatást készített a magyarok étkezési szokásairól és megvizsgálta, hogy milyen étkezések szerepelnek napirendünkben, mennyire figyelünk élelmiszereink összetételére, milyen gyakran sportolunk vagy lazítunk a képernyő előtt. Kiss Ramóna, a Philadelphia kampányarca ismertette az eredményeket a napokban, sajtótájékoztató keretében.

Az egészséges étkezés egyre népszerűbb, ezzel párhuzamosan rendszeresen mozogni és tudatosan táplálkozni trend, amit a világon több millióan követnek. A tudatos táplálkozás és a rendszeres sportolás nemcsak a vonzó külső miatt fontos, hanem befolyásolja közérzetünket, kihatással van mindennapjainkra és nem utolsó sorban egészségünk megóvása és a betegségek elleni küzdelemben is óriási szerepe van.

A 400 fős mintavétellel készült - a Philadelphia megbízásából készített - felmérésből kiderült, a tudatos táplálkozási trend ellenére a magyarok többsége továbbra sem figyel arra, hogy mikor mit eszik. A válaszadók 71%-a nyilatkozott úgy, hogy szeret nassolni, de ez az arány a 20-30 évesek körében még ennél is magasabb, 80%.

A kutatásból kiderül, a magyarok döntő többsége továbbra is a napi háromszori étkezést preferálja, érdekesség, hogy az étkezések gyakorisága az anyagi helyzettel nincs összefüggésben, sőt, a legmagasabb jövedelmi státuszúak körében az átlagosnál többen vannak azok, akik naponta csak kétszer étkeznek. A nap legfontosabb étkezését, a reggelit továbbra is kihagyjuk és bár a többség az ebédet tartja a fő étkezésnek, minden negyedik magyar a vacsorát tekinti annak.

A magyar háztartások háromnegyedében gyakran főznek. A válaszadók 41%-a szinte minden nap főz (vagy ha nem ők, valaki a háztartásban), további 35%-uknál, ha nem is mindennapos a főzés, de gyakori. Az ételhordók nemzete vagyunk, a megkérdezettek közel fele 46% otthonról visz magával meleg ételt ebédre, további 8% szintén otthonról visz, de csak valami hideget. 17% a munkahelyén található étteremben ebédel, 5% egy közeli kifőzdében. A megkérdezettek 21%-a csak a munka végeztével ebédel otthon.

A megkérdezettek több mint harmada naponta fogyaszt valamilyen tejterméket, negyedük eszik húst és zöldséget, és csak 17% eszik gyümölcsöt napi szinten. A háztartások túlnyomó többségében a legáltalánosabb zsiradék továbbra is a napraforgó olaj, ahol nem használják, ott azonos mértékben váltják ki olívaolajjal és sertészsírral. Pozitívum, hogy baromfi húst gyakrabban fogyasztunk (67%), mint sertést (30%), halat azonban továbbra is kevésszer eszünk, csupán 1% számára a leggyakoribb hústípus.

„Próbálok odafigyelni arra, amit eszek, rendszeresen mozgok, de tisztában vagyok azzal, hogy mindez az egészséges életmódhoz nem elég. A hétköznapokban igyekszem könnyű és finom ételeket fogyasztani és nem leterhelni a szervezetemet. Mostanában eléggé pörgősek a napjaim, ezért is nagyon fontos, hogy rendszeresen, naponta többször étkezzek” – mesélte Kiss Ramóna a Philadelphia ma délutáni sajtótájékoztatóján, ahol többek között a kutatás eredményeiről számoltak be. 


Megdöbbentő, hogy a magyarok harmada egyáltalán nem sportol, és további egyharmaduk a havi rendszerességnél is ritkábban végez testmozgást. Mindössze 14% él aktív életet és mozog hetente többször. További 8% az, aki heti egyszer sportol.

„Nagyon fontos, hogy odafigyeljünk magunkra, rendszeresen mozogjunk és tudatosan táplálkozzunk. Nekem is nagyon sokat segített, hogy testnevelés-tagozatos iskolába jártam és hogy sokáig röplabdáztam. A mai napig próbálom megoldani, hogy eljussak mozogni, bár mostanában a napjaimba nehezen tudom beilleszteni” – tette hozzá Kiss Ramóna.

Sport helyett inkább a képernyő előtt ülve ütjük el az időt. A válaszadók átlagosan 145 percet töltenek egy nap a TV előtt. A legtöbben 1-3 órát tévéznek, de 13% 4 óránál többet töltenek a képernyő előtt. 12% kevesebb mint egy órát néz tévét, 9% pedig úgy nyilatkozott, nem szokott tévézni.

A kutatásból azt is megtudhatjuk, hogy a krémsajt népszerű a magyar háztartásokban, érdekes, hogy az aktív sportolók magasabb arányban fogyasztanak sajtkrémet, mint akik kevesebbet, vagy egyáltalán nem mozognak. A sajtkrémek felhasználásnak tekintetében nem vagyunk túl kreatívak, a válaszadók 54%-a elsősorban hideg, vagy meleg szendvicsekhez használja és 28%- uk nem is említett ezen kívül más felhasználási módot.

„A kutatásból jól látszik, hogy a magyarok többsége még mindig nem ismeri, hogy milyen széles felhasználási lehetőséggel bírnak a krémsajtok. Kiválóan alkalmasak édes vagy sós sütemények készítéséhez, főzéshez, és hideg mártogatóshoz, szószokhoz egyaránt. Vállalatunk most két új ízesítésű krémsajtot is kínál a fogyasztók számára; a karakteres, de mégis lágy tormás és a mediterrán nyaralások emlékét idéző bazsalikomos & fenyőmagos ízeket – emelte ki Temesvári Kornél, a White Lake Kft. ügyvezetője.

Forrás: Élelmiszer Online


Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között

Falstaff: egri bor Közép-Európa legjobbjai között 

Most került be először, és rögtön 96 ponttal értékelte a St. Andrea Szőlőbirtok egyik csúcsborát az osztrák Falstaff magazin.
Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől

Szezonrajt helyett záróra – búcsú egy ikonikus balatoni étteremtől 

Évtizedes hagyományokkal rendelkezik a Kisfaludy-ház a balatoni vendéglátás területén, most mégis bezárt.
Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra

Nyitva a jelölési lehetőség az idei Gundel Károly-díjra 

A rangos elismerést a vendéglátó szakma legjobbjai kaphatják, évente legfeljebb hárman.
Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten

Élelmiszer-outlet nyílt Budapesten 

A budapesti Récsei Centerben lévő felújított élelmiszerbolt több mint 100 négyzetméteren kínál termékeket.
Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban

Újabb Michelin-csillagos éttermek Horvátországban 

A Rovinjban található Agli Amici megtartotta két Michelin-csillagát, az egycsillagos éttermek száma pedig tízről tizenkettőre emelkedett Horvátországban.
Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség

Villány térségében is megjelent a veszélyes szőlőbetegség 

A villányi borvidék szőlőfajtáinak nagy része fogékony a kórokozóra, a terjedés csak hatékony megelőző intézkedésekkel akadályozható meg.
Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen

Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen  

Egy igazán egyedülálló, országos jelentőségű boros eseményre készül a Badacsonyi borvidék.
Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.