Húst hússal esznek a magyarok

Mi magyarok még mindig nem figyelünk eléggé magunkra, húst eszünk hússal, keveset sportolunk, nem fogyasztunk elég zöldséget és gyümölcsöt - derül ki a Philadelphia legfrissebb reprezentatív kutatásából. A világ egyik vezető krémsajt márkája kutatást készített a magyarok étkezési szokásairól és megvizsgálta, hogy milyen étkezések szerepelnek napirendünkben, mennyire figyelünk élelmiszereink összetételére, milyen gyakran sportolunk vagy lazítunk a képernyő előtt. Kiss Ramóna, a Philadelphia kampányarca ismertette az eredményeket a napokban, sajtótájékoztató keretében.

Az egészséges étkezés egyre népszerűbb, ezzel párhuzamosan rendszeresen mozogni és tudatosan táplálkozni trend, amit a világon több millióan követnek. A tudatos táplálkozás és a rendszeres sportolás nemcsak a vonzó külső miatt fontos, hanem befolyásolja közérzetünket, kihatással van mindennapjainkra és nem utolsó sorban egészségünk megóvása és a betegségek elleni küzdelemben is óriási szerepe van.

A 400 fős mintavétellel készült - a Philadelphia megbízásából készített - felmérésből kiderült, a tudatos táplálkozási trend ellenére a magyarok többsége továbbra sem figyel arra, hogy mikor mit eszik. A válaszadók 71%-a nyilatkozott úgy, hogy szeret nassolni, de ez az arány a 20-30 évesek körében még ennél is magasabb, 80%.

A kutatásból kiderül, a magyarok döntő többsége továbbra is a napi háromszori étkezést preferálja, érdekesség, hogy az étkezések gyakorisága az anyagi helyzettel nincs összefüggésben, sőt, a legmagasabb jövedelmi státuszúak körében az átlagosnál többen vannak azok, akik naponta csak kétszer étkeznek. A nap legfontosabb étkezését, a reggelit továbbra is kihagyjuk és bár a többség az ebédet tartja a fő étkezésnek, minden negyedik magyar a vacsorát tekinti annak.

A magyar háztartások háromnegyedében gyakran főznek. A válaszadók 41%-a szinte minden nap főz (vagy ha nem ők, valaki a háztartásban), további 35%-uknál, ha nem is mindennapos a főzés, de gyakori. Az ételhordók nemzete vagyunk, a megkérdezettek közel fele 46% otthonról visz magával meleg ételt ebédre, további 8% szintén otthonról visz, de csak valami hideget. 17% a munkahelyén található étteremben ebédel, 5% egy közeli kifőzdében. A megkérdezettek 21%-a csak a munka végeztével ebédel otthon.

A megkérdezettek több mint harmada naponta fogyaszt valamilyen tejterméket, negyedük eszik húst és zöldséget, és csak 17% eszik gyümölcsöt napi szinten. A háztartások túlnyomó többségében a legáltalánosabb zsiradék továbbra is a napraforgó olaj, ahol nem használják, ott azonos mértékben váltják ki olívaolajjal és sertészsírral. Pozitívum, hogy baromfi húst gyakrabban fogyasztunk (67%), mint sertést (30%), halat azonban továbbra is kevésszer eszünk, csupán 1% számára a leggyakoribb hústípus.

„Próbálok odafigyelni arra, amit eszek, rendszeresen mozgok, de tisztában vagyok azzal, hogy mindez az egészséges életmódhoz nem elég. A hétköznapokban igyekszem könnyű és finom ételeket fogyasztani és nem leterhelni a szervezetemet. Mostanában eléggé pörgősek a napjaim, ezért is nagyon fontos, hogy rendszeresen, naponta többször étkezzek” – mesélte Kiss Ramóna a Philadelphia ma délutáni sajtótájékoztatóján, ahol többek között a kutatás eredményeiről számoltak be. 


Megdöbbentő, hogy a magyarok harmada egyáltalán nem sportol, és további egyharmaduk a havi rendszerességnél is ritkábban végez testmozgást. Mindössze 14% él aktív életet és mozog hetente többször. További 8% az, aki heti egyszer sportol.

„Nagyon fontos, hogy odafigyeljünk magunkra, rendszeresen mozogjunk és tudatosan táplálkozzunk. Nekem is nagyon sokat segített, hogy testnevelés-tagozatos iskolába jártam és hogy sokáig röplabdáztam. A mai napig próbálom megoldani, hogy eljussak mozogni, bár mostanában a napjaimba nehezen tudom beilleszteni” – tette hozzá Kiss Ramóna.

Sport helyett inkább a képernyő előtt ülve ütjük el az időt. A válaszadók átlagosan 145 percet töltenek egy nap a TV előtt. A legtöbben 1-3 órát tévéznek, de 13% 4 óránál többet töltenek a képernyő előtt. 12% kevesebb mint egy órát néz tévét, 9% pedig úgy nyilatkozott, nem szokott tévézni.

A kutatásból azt is megtudhatjuk, hogy a krémsajt népszerű a magyar háztartásokban, érdekes, hogy az aktív sportolók magasabb arányban fogyasztanak sajtkrémet, mint akik kevesebbet, vagy egyáltalán nem mozognak. A sajtkrémek felhasználásnak tekintetében nem vagyunk túl kreatívak, a válaszadók 54%-a elsősorban hideg, vagy meleg szendvicsekhez használja és 28%- uk nem is említett ezen kívül más felhasználási módot.

„A kutatásból jól látszik, hogy a magyarok többsége még mindig nem ismeri, hogy milyen széles felhasználási lehetőséggel bírnak a krémsajtok. Kiválóan alkalmasak édes vagy sós sütemények készítéséhez, főzéshez, és hideg mártogatóshoz, szószokhoz egyaránt. Vállalatunk most két új ízesítésű krémsajtot is kínál a fogyasztók számára; a karakteres, de mégis lágy tormás és a mediterrán nyaralások emlékét idéző bazsalikomos & fenyőmagos ízeket – emelte ki Temesvári Kornél, a White Lake Kft. ügyvezetője.

Forrás: Élelmiszer Online


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.