Így lehet eladni kézműves sörként egy nagyipari márkát

Ebből a reklámból minden kiderül a kézműves sörök marketingjéről, meg úgy általában a marketingről is. Azaz, hogy nem feltétlenül és nem csak azért olyan finom az a habzó ital, mert meztelen szűzlányok szüretelték hozzá a komlót és alpesi forrásvízben főzték ki, hanem azért is, mert aki árulja, azt állítja róla, hogy finom, mi pedig készségesen hiszünk is neki.

Régóta sejtettem, hogyha holnaptól kézműves sört akarnék árulni, kicsit egyszerűsítve nagyjából annyit kellene tennem, hogy lemegyek a legközelebbi szupermarketbe – szigorúan nem vasárnap persze – veszek pár rekesszel valamelyik - legalább átlagos minőségű, a piac három-négy legjobban fogyó márkájához tartozó – sörből, hazamegyek, átcímkézem – ráírom mondjuk, hogy Nyírségi Pusztasör – aztán beállok egy kézműves gasztrofesztiválra és eladom négyszeres áron.

Ezt a tézisemet igazolja a következő videó, amelyet a Budweiser készített és annyi történik benne, hogy egy brooklyni bárt bekameráznak, majd a csapos srác elkezdi kínálgatni a Budweisert, mintha valami speciális kézműves sör lenne, amit bükkfahordóban érlelnek 139 éves recept alapján, meg hasonló marhaságok. A kedves vevők persze érzik is rajta a bükkfaízt, meg a könnyedséget, meg hogy mennyivel finomabb, mint egy klasszik világos sör. A végén pedig rendesen meglepődnek, mikor a srác eléjük tolja a budweiseres üveget, ami olyasmi kategória Amerikában, mint nálunk a Soproni, a Borsodi vagy az Arany Ászok.

{youtube|id=j1JQfuS1KgE}

Nagyjából ugyanez a mechanizmus működik természetesen a boroknál, kávéknál, ételeknél, sőt, gyakorlatilag minden terméktípus esetében. Emlékeznek arra a videóra, amit norvég srácok készítettek és ahol a szomszéd gyorsétteremben vett mekis kaját szolgálták fel egy bioélelmiszer-vásáron? Azt mondták a kóstolóknak, hogy egészséges és minőségi alternatívát kínálnak a gyorskaják helyett, és a kóstolók nyilván meg is voltak győződve arról, hogy a paradicsom, amit rágcsálnak, az mennyire teltebb ízű és vegyszermentesebb, mint amit a mekiben árulnak.

{youtube|id=4Qa6QXBxxWw}

A marketing persze régóta tudja, hogy amikor veszünk valamit, akkor az azzal kapcsolatos érzéseinket messze nem annak minősége vagy egészségre gyakorolt hatása – ha így lenne, akkor a két legikonikusabb amerikai márka nem is létezne –, hanem sokkal inkább az ahhoz kapcsolódó előzetes várakozások, mint például az érte kifizetett ár, vagy a csomagolás milyensége határozzák meg. De az ember hajlamos erről olykor megfeledkezni, és elégedetten csettintve kifizetni az 1500 forintot egy korsó kézműves IPA-ért vagy egy deci villányi vörösborért, de azért néha szórakoztató kicsit rácsodálkozni saját befolyásolhatóságunkra.

Az Adweeken találtuk.


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.