Így lehet eladni kézműves sörként egy nagyipari márkát

Ebből a reklámból minden kiderül a kézműves sörök marketingjéről, meg úgy általában a marketingről is. Azaz, hogy nem feltétlenül és nem csak azért olyan finom az a habzó ital, mert meztelen szűzlányok szüretelték hozzá a komlót és alpesi forrásvízben főzték ki, hanem azért is, mert aki árulja, azt állítja róla, hogy finom, mi pedig készségesen hiszünk is neki.

Régóta sejtettem, hogyha holnaptól kézműves sört akarnék árulni, kicsit egyszerűsítve nagyjából annyit kellene tennem, hogy lemegyek a legközelebbi szupermarketbe – szigorúan nem vasárnap persze – veszek pár rekesszel valamelyik - legalább átlagos minőségű, a piac három-négy legjobban fogyó márkájához tartozó – sörből, hazamegyek, átcímkézem – ráírom mondjuk, hogy Nyírségi Pusztasör – aztán beállok egy kézműves gasztrofesztiválra és eladom négyszeres áron.

Ezt a tézisemet igazolja a következő videó, amelyet a Budweiser készített és annyi történik benne, hogy egy brooklyni bárt bekameráznak, majd a csapos srác elkezdi kínálgatni a Budweisert, mintha valami speciális kézműves sör lenne, amit bükkfahordóban érlelnek 139 éves recept alapján, meg hasonló marhaságok. A kedves vevők persze érzik is rajta a bükkfaízt, meg a könnyedséget, meg hogy mennyivel finomabb, mint egy klasszik világos sör. A végén pedig rendesen meglepődnek, mikor a srác eléjük tolja a budweiseres üveget, ami olyasmi kategória Amerikában, mint nálunk a Soproni, a Borsodi vagy az Arany Ászok.

{youtube|id=j1JQfuS1KgE}

Nagyjából ugyanez a mechanizmus működik természetesen a boroknál, kávéknál, ételeknél, sőt, gyakorlatilag minden terméktípus esetében. Emlékeznek arra a videóra, amit norvég srácok készítettek és ahol a szomszéd gyorsétteremben vett mekis kaját szolgálták fel egy bioélelmiszer-vásáron? Azt mondták a kóstolóknak, hogy egészséges és minőségi alternatívát kínálnak a gyorskaják helyett, és a kóstolók nyilván meg is voltak győződve arról, hogy a paradicsom, amit rágcsálnak, az mennyire teltebb ízű és vegyszermentesebb, mint amit a mekiben árulnak.

{youtube|id=4Qa6QXBxxWw}

A marketing persze régóta tudja, hogy amikor veszünk valamit, akkor az azzal kapcsolatos érzéseinket messze nem annak minősége vagy egészségre gyakorolt hatása – ha így lenne, akkor a két legikonikusabb amerikai márka nem is létezne –, hanem sokkal inkább az ahhoz kapcsolódó előzetes várakozások, mint például az érte kifizetett ár, vagy a csomagolás milyensége határozzák meg. De az ember hajlamos erről olykor megfeledkezni, és elégedetten csettintve kifizetni az 1500 forintot egy korsó kézműves IPA-ért vagy egy deci villányi vörösborért, de azért néha szórakoztató kicsit rácsodálkozni saját befolyásolhatóságunkra.

Az Adweeken találtuk.


Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható

Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható 

A hagyománytisztelő boros gazdák Szent Vincét a bor védőszentjének, neve napját, január 22-t pedig hagyományos termésjósló ünnepnapnak tartják.
Jön a mentes séfverseny

Jön a mentes séfverseny 

2025-ben hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Magyarországon, de talán a világszerte is egyedülálló Az Év Mentes Séfje verseny a Csak a Mentes szervezésében. 
TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként

TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként 

Az új év első hónapjában érdemes megállni egy pillanatra és időt hagyni a tervezésre, élvezni az ízeket, a pillanatokat.
Új kézben a Pastrami Étterem

Új kézben a Pastrami Étterem 

A tájékoztatás szerint az akvizíció elsődleges célja a 2009 óta létező brand megőrzése, a vendéglátóipari egység modernizálása, fejlesztése, hosszútávú működtetése.
Kilőtt a kávé ára 2024-ben

Kilőtt a kávé ára 2024-ben 

2024. december elején rekord szintre emelkedett a kávé ára a nemzetközi piacon. És az előrejelzések szerint 2025-ben tovább folytatódik a drágulás – a klímaváltozásnak köszönhetően.
Borfesztivál Újlakon

Borfesztivál Újlakon 

Csupán egy karnyújtásnyira Magyarországtól!
NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól

NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól 

Januártól már nemcsak a vendégtől kapott borravaló adómentes, hanem az is, amelyet a vendéglátó egység üzemeltetője ad.
Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat

Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat 

A Magyar Borszakírók Körének toplistája minden évben 12 fehér- és 12 vörösbort tartalmaz, az MBK tagjai ezeknek a tételeknek a vakkóstolója során ítélik oda a Magyar Bor Nagydíjat fehérben és vörösben.
Újabb hely zárt be Budapesten

Újabb hely zárt be Budapesten 

Végleg bezár a kultikus étterem.
Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke

Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke 

A Klauzál tér szívében található Kádár Étkezde nemcsak egy étterem volt, hanem egy intézmény, amelynek lelke Orbán Sándor volt. 

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.