Ivott már jó ügyért?

Sokan szerencsére igen. Összesen 15,9 millió forint bevételt hozott a Budapest Borfesztivál és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat jótékonysági borárverése, amely így lehetővé tette egy új mikrobusz megvásárlását a szeretetszolgálat Szimfónia programja számára

A Magyar Máltai Szeretetszolgálat 2014-ben indította el Szimfónia programját a Monori Romatelepen, majd a kezdeményezés eredményeit elismerve a Belügyminisztérium 2020-ban pályázatot hirdetett a módszer elterjesztésére. 200 településen 3200 gyermek kapott lehetőséget, hogy szociális munkához hangolva hangszeres zenét tanuljon. Jelenleg 50 zenetanár foglalkozik 700 gyerekkel - közölték az MTI-vel kedden a jótékonysági árverés szervezői. Mint a közlemény kiemeli, a Szimfónia program nem tehetségeket keres, hanem a minden gyerekben rejlő képességeket segíti felszínre hozni és a középiskola sikeres befejezését mozdítja elő. Ugyanakkor számos zenei tehetség is feltűnt, akikből változó összetételű zenekar létesült. A következő lépés, hogy a távoli településeken élő gyermekek saját mikrobusszal utazhassanak a közös próbákra, fellépésekre, ezért a Magyar Máltai Szeretetszolgálat célkitűzése a szeptember 29-i jótékonysági borárverésen egy ilyen jármű beszerzése volt.

Az aukción szereplő tételeket Bősze Ádám zenetörténész, a Bartók Rádió műsorvezetője és Antal Gábor, a Budapest Borfesztivál főszervezője bocsátotta árverésre. A 37 tétel közül a kikiáltási árhoz képest a legmagasabb vételi áron a The Vine HRVSTD for You - Balian Grande Cuvée 2020-as évjáratú bora kelt el. Kikiáltási ára 10 ezer forint volt, végül 510 ezer forintért vitték el, vagyis ötvenegyszeres áron talált gazdára. Az árverés legmagasabb kikiáltási árú tétele a Palkó Borok és az Abaújvári Keresztyén Manufaktúra válogatása volt, mely egy 2008-as, és egy 2017-es Tokaji aszút és egy 0,375 literes, 2018-as évjáratú jégbort tartalmazott, egyedi díszdobozban. A tétel 150 ezer forintról indult, végül 600 ezer forintért talált gazdára. Abszolút rekorder, vagyis az árverés történetének legmagasabb áron elkelt tétele a Pajzos Tokaj három palackos aszúválogatása volt az 1963-as évjáratból, melyért egy hosszú, 60 ezer forintos kikiáltási árról induló licitharcot követően 750 ezer forintot adott egy vásárló. Ez volt egyben az árverés legrégebbi bora is.

Forrás: MTI


Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják

Lehet kísérletezni, de a magyarok továbbra is a dobostortát imádják 

A 140 éves dobostorta továbbra is maga mögé utasítja a teljes desszertmezőnyt.
Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás

Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás  

Május 9-én rendezik meg az idei Balaton Fagyija választást egy kompon, amely a Tihany és Szántód közötti távon közlekedik.
Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója

Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója 

Brownsville-ben, Texasban készül megnyitni a világ első 3D nyomtatott kávézóját a Starbucks.
A világ tíz legjobb kávézója

A világ tíz legjobb kávézója 

Egy ausztráliai kávézó került a dobogó tetejére. Az olaszok labdába sem rúgnak.
Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre

Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre 

Az 1000-2000 fő közötti települések italüzletei is pályázhatnak a 3 milliós támogatásra.
Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában

Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában 

Fényfestés, zene, borok és gasztroélmények a Miskolci Soho-ban.
Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat

Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat 

A gazdák több százezer sertést nem tudnak értékesíteni, miközben a vidéki térségeket csődhullám fenyegeti.
Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták

Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták 

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma. 
Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról

Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról 

A fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.