Kampány indult a tudatos alkoholfogyasztásért

A Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács a spiritsEUROPE támogatásával edukációs kampányt indított azért, hogy a fiatal felnőtteket ösztönözze a tudatos alkoholfogyasztásra. A 2021 őszéig tartó Másnap máshogy kampány során fesztiválbelépők és más értékes ajándékokért folytatott kvízekkel és nyereményjátékokkal, szakértők és influenszerek bevonásával a korosztály számára érdekes tartalmakat juttat el a fiatal felnőtteknek az italmertek.hu weboldalon és közösségi média csatornáin keresztül.

„Kampányunk célja, hogy az alkoholfogyasztásban is a felelősséget hangsúlyozzuk, ezért a kampány keretében valóban hasznos tartalmakkal segítjük a nagykorú fiatalokat, hogy biztonságosan fesztiválozhassanak úgy, hogy elkerülve a másnaposságot emlékeznek az élményre, és másnap is ott legyenek fejben, készen állva a nyár kiapadhatatlan élményeire. De nemcsak tanácsokkal, hanem a Szeszipari Szövetség partnereinek felajánlásaként megnyerhető fesztiváljegyekkel is támogatjuk a tudatos bulizást” – emelte ki Nagy András a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács igazgatója. Hozzátette, hogy az Italmertek.hu weboldalon elérhető nyereményjátékban résztvevők más értékes ajándékok mellett a Fishing on Orfű fesztiválra vagy a Szegedi Ifjúsági Napokra nyerhetnek belépőjegyet.

Másnap máshogy: A másnaposság nem menő

A kampány aktuális nyereményjátékában a fesztiváljegyekért versenybe szállóknak az aktív másnapról kell fotókat beküldeniük. Ehhez is nyújt ihletet az Italmertek weboldalon és a kampány YouTube csatornáján elérhető, ismert influenszerekkel forgatott kampányvideó is. „Vagány vidéki srácként úgy gondoltam, hogy belevetem magam az éjszakába, a padon fekve, könyökölve ébredtem és nem igazán tudtam, hogy ki hányadán áll és mi, merre, meddig” – mesélte a videóban élete egyik meghatározó élményét Esztergályos Patrik, Ifjúsági olimpiai bajnok párbajtőröző.

Hozzátette, hogy „másnap azért kérdezgettek a buliról és sok minden kiesett sajnos. Ez volt a leggázabb olyan élményem, amikor azt gondoltam; ok, azért mégsem vagyok olyan kemény és visszább kéne ebből venni.” A Másnap máshogy kampány másik influenszere, Jilly Krisztina legemlékezetesebb története pozitívan indul: „Mindenkivel nagyon barátságos voltam, legyen az állat, ember vagy egy fa.

Azóta ez egy visszatérő sztori, sokszor hallgatom, és azóta nem is nagyon iszom alkoholt, ugyanis a másnap, a harmadnap, sőt még a negyedik nap is fájdalmas volt. Egy ilyen durva kezdet után úgy voltam vele, hogy inkább elengedem ezt, és így sokkal jobb. Egyrészt azért, mert ilyenkor én vagyok az, aki emlékszik mindenki másnak a sztorijára és én vagyok az, aki meséli ezeket, másrészt nem vagyok rosszul másnap és tudok dolgozni, tenni-venni a kis életemet, úgyhogy tényleg sokkal jobb így.” Akár a kampány mottója is lehetne Halász Vivien kétszeres világkupa győztes karatés nyilatkozata, aki a következőképpen foglalta össze a tudatos alkoholfogyasztással kapcsolatos hitvallását: „Szeretem azt a mennyiséget még megtartani, amíg tényleg önfeledten bulizhatok és másnap is emlékszem”.

Szakértők a tudatos alkoholfogyasztásért

„A táplálkozás fontos része a különböző folyadékok fogyasztása, melybe természetesen az alkoholt kisebb-nagyobb mértékben tartalmazó italok is beletartoznak. Dietetikusként úgy gondolom, hogy felnőttek esetén a felelősségteljes, nem mindennapos, mértékletes alkoholfogyasztás a kiegyensúlyozott étrend része lehet, ehhez viszont a lehető legtöbb információt, segítséget meg kell adnunk, hogy az emberek a jó döntést hozhassák meg, mind az ital kiválasztásánál, mind pedig a mérték betartásánál” - emeli ki Antal Emese, dietetikus, szociológus, a kampány egyik szakértő tanácsadója. Annak érdekében, hogy a fiatal felnőttek még több hasznos tippet és tanácsot kaphassanak az okos fesztiválozáshoz, tágabban a tudatos alkoholfogyasztáshoz, a kampányt szervező Szeszipari Szövetség felkérte Antal Emese mellett Porkoláb-Minarik Annamária klinikai szakpszichológust, mindfulness oktatót, hogy az italmertek.hu oldalon rendszeresen publikálják szakértői tartamaikat.

Porkoláb-Minarik Annamária hasznos tanácsként kiemeli: „a tudatos alkoholfogyasztás nemcsak azt jelenti, hogy ismerjük mit iszunk, és kontrolláljuk az ital minőségét vagy mennyiségét, hanem azt is, hogy kellő önismerettel rendelkezünk ahhoz, hogy tudjuk, miért iszunk. Ugyanis, ha a problémák előli menekülés megoldása az alkohol, vagy a szorongások oldásának a hatékony, rendszeres eszközeként használjuk, akkor ideje szembenézni a háttérben meghúzódó okokkal, mielőtt olyan mértékben rászokunk az alkohol használatára, hogy elindulunk a függőség útján. Éppen ezért jó, ha minél tudatosabbak vagyunk, mert ez lehetőség számunkra az egészséges út választására, amelybe olykor belefér az a bizonyos néhány, de tudatos koccintás.”


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.