Ahogy azt is megtudhattuk a sportközvetítést nézők visszajelzéseiből, hogy idén nyáron leginkább a koktélok nyertek teret: fő kedvencek a gin-tonic, az aperitíves, vermutos, prosecco-s keverékek, és a klasszikusok: a (kézműves) sör, a fröccs, és az üdítőkkel felfrissített rövidek. A megkérdezettek szerint a lényeg: a társaság és a szurkolás! Az alkohol inkább mellékszereplő. A kampányban Miskovits Marci, Viczián Viktória és Horváth Balázs tartalomgyártók is közreműködésükkel támogatták a felelős italozás sikerességét idén nyáron.
Idén a sportközvetítések nézőire fókuszáltunk. Ehhez kértük népszerű ambassadorunk és influencereink segítségét is, hogy az ő kreatív ötleteikkel és számos követőjük bevonásával, illetve meccs- és sportjáték-vetítésre kilátogatva, az ott szurkolók megszólításával tudják az üzenetünket továbbadni, párbeszédet kialakítani, hogy valóban a #fairjáték és #felelősitalozás jegyében telhessen a nyár
– mondta az MSZSZT nyári kampánya végéhez érve a szövetség igazgatója, Nagy András.
Miskovits Marci tartalomgyártó előbb az UEFA, majd az Olimpiai Játékok közvetítéseire ment ki a stábjával, hogy YouTube videóiban a sportvetítéseket nézőkkel beszélgessen arról, ki hogyan, kivel szurkol és mit, mennyit isznak ilyenkor.
Horváth Balázs véleményvezér azt osztotta meg TikTok csatornáján a követőkkel, miért iszik alkoholt csak nagyon ritkán:
A kérdés, amit megkapok szinte minden egyes alkalommal, ha kimozdulok szórakozni, hogy iszom-e valamit. Erre annyit szoktam mondani, hogy köszi, csak szódavizet jéggel, citrommal. Az életem a sport és nagyon odafigyelek arra, hogy mit eszem, vagy mit viszek be a szervezetembe. Ezért az alkohollal egy kicsikét hadilábon állok, mert amúgy szórakozni is szeretek eljárni.
– mondta Balázs annak kapcsán, ő miért csatlakozott az MSZSZT Fair játék, felelős italozás kampányához.
Viczián Viktória influencer is egyetért a többiekkel:
Egy jó meccshez jár egy-egy koktél a barátokkal. Azonban nem mindegy, milyen lesz a másnap. Alkoholt csak felelősségteljesen szabad fogyasztani! Meg lehet inni egy-egy pohárral, de a mértékletesség a legfontosabb” – tudjuk meg tőle, ahogy azt is, hogy „ilyenkor mindig van nassolás is”, de szerinte is a lényeg abban rejlik, hogy jó együtt lenni.
A sportközvetítéseken zajlott beszélgetésekből, illetve a posztokra beérkezett kommentekből az látható, hogy
az aktuális kedvencek a gin-tonic, az aperitíves koktélok, a kávéval kevert vermut, prosecco-s, whiskey-s, vodkás long drinkek, de persze örök népszerű italok a sör, fröccs, és a további klasszikus, szénsavas üdítővel, szódával dúsított italok.
A kampányban megszólalók nagyobb része szerint hozzátartozik a nyári estékhez, sőt, akár „még szép” az iszogatás, de „érzik” és „betartják a mértéket”, már kis mennyiséggel is „telítődnek”, és „meg is szoktak állni” egy-két italnál.
A visszajelzések alapján inkább
a nagyobb meccseket, csapatsportokat nézik együtt a fiatalok, de ilyenkor is jellemzőbb, hogy a „rövidet kerülik”, mert „ismerik a határaikat”. A teraszozás, kiülés, beszélgetés, szurkolás szerves része az italozás a legtöbbjük szerint – bízunk benne, hogy a nyár elmúltával is felelős kereteken belül.