A Delivery Hero régiós konszolidációjának következő lépéseként számos európai piacát egyesíti a foodora márkanév alatt.
„A régióban működő vállalataink az elmúlt két évben jelentősen növekedtek, ezzel párhuzamosan a Delivery Hero európai regionális szervezete is megerősödött. Ez egy evolúciós lépés, ugyanakkor pénzügyileg is megalapozott. Ahhoz, hogy a nyereségesség felé vezető, már kitaposott úton maradjunk, reagálni kellett az elmúlt 12 hónap gazdasági változásaira" - mondta Pedram Assadi, a Delivery Hero Europe ügyvezetője.
A Delivery Hero, a világ vezető gyorskereskedelmi vállalata 8 ország piacát fogja foodora márkanév alatt koordinálni a berlini központ segítségével. Magyarország Ausztriával, Csehországgal és Szlovákiával együtt vált a foodora márkára, míg Svédországban, Norvégiában, Finnországban és Dániában - ahol a foodora már ismert és szeretett - jelentős arculati frissítésen esik majd át a márka, így mindenhol újrapozícionálva indul a cég életének új fejezete. A változás azonban nem érinti a felsoroltakon felül azt a további 17 európai országot, ahol a Delivery Hero különböző márkaneveken jelen van.
„A magyar, osztrák, cseh, szlovák, svéd, norvég, finn és dán márkák egységesítésével a Delivery Hero nagyobb ügyfélkört tud hatékonyabban megszólítani. Célunk, hogy ügyfeleink egységes és egyedi ügyfélélményt kapjanak, határok nélkül. A foodora az északi országokban már erős és kedvelt márkává vált, és ezt szeretnénk kihasználni. Azt szeretnénk, hogy a „foodorázni” olyan kifejezés legyen, amelyet Európa-szerte gyakran hallani fogunk” - tette hozzá Pedram Assadi.
Jön az előfizetői modell
„Az új márkanévvel még gyorsabban fejlődhetünk és új szolgáltatásokat vezethetünk be a jobb ügyfélélményért - ennek érdekében kiemelt fókuszunk azon megrendelések arányának növelése, ahol saját futáraink szállítanak ki” - mondta el Radeczky Zoltán, a foodpanda Magyarország ügyvezetője. „Amikor vásárlóink olyan étteremtől rendelnek, ahol a foodpandás futárpartnerek szállítják ki a megrendeléseket, kiszámíthatóbb és kielégítőbb rendelési élményben van részük - például nyomon követhetik a rendelésüket, és sokkal gyorsabban kapják kézhez azokat, mint ott, ahol a foodpanda csak egy online összekötő szerepet játszik.”
A foodora márka - csupa kisbetűvel írva - mögött megmarad minden, amit a felhasználók már megszerettek, és további újítások is érkeznek. A márkaváltás után hamarosan indul ugyanis előfizetői programjuk, a foodora pro, amely korlátlan ingyenes házhoz szállítást és exkluzív ajánlatokat kínál a programban résztvevő éttermekből, élelmiszerboltokból és üzletekből. A foodora pro-val járó exkluzív ajánlatok és kedvezmények köre a jövőben pedig csak bővülni fog.
„A platformunk lehetővé teszi éttermi partnereink számára, hogy növeljék üzleti eredményeiket, miközben csak arra koncentráljanak, amit a legjobban szeretnek - a finom ételek készítésére. A futárpartnereink számára pedig a futárkodás biztosítja azt a szabadságot és rugalmasságot, ami mellett bármilyen más tevékenység könnyedén végezhető. Ezt az ökoszisztémát kívánjuk tovább erősíteni a gazdasági kihívások közepette is, és erre hosszú távon a márkaváltás a helyes lépést" - folytatta.
„A 2 évvel korábbi márkaváltásunk tapasztalatait bedobva a közösbe minden márkaváltó ország magabiztos, hogy egy ilyen nagyszabású változást is hatékonyan és, ami szintén fontos, környezetbarát módon vigyünk végbe" - összegezte Radeczky Zoltán.
Nincs tulajdonoscsere, ismerős alkalmazás
A foodora a nemzetközi háttérnek és nyolc országot átfogó méretének köszönhetően az eddigieknél is gyorsabb innovációra készül, a cég azonban ugyanaz marad. Szó sincs tulajdonoscseréről, hiszen a foodora mögött továbbra is ugyanaz a logisztika-fókuszú tech cég áll, amely több mint ezer településen szállít ki ételt és élelmiszert hazánkban, akár 30 perc alatt. Természetesen megmarad a cég több mint 5000 éttermi és üzleti partnere, és továbbra is együtt dolgoznak majd közel 4000 szerződött futárpartnerükkel, hogy kiszolgálják a több mint 2 milliós megrendelői bázisukat.
„A megújult mobilalkalmazás április 11-től érkezik a telefonokra, a felhasználóknak azonban nincs oka aggodalomra, hiszen bár a felületek megjelenése átalakul az új márkának megfelelően, a weboldal és a mobilalkalmazás is a megszokott módon működik majd tovább. A felhasználói adatok, elmentett éttermek, értékelések vagy éppen a hűségpontok mind-mind változatlanok maradnak” - tette hozzá Radeczky Zoltán.
Az átváltozást május 1-től egy 8 országon átívelő, közös kampány támogatja, amelynek keretében az új márka mellett nagyszerű kedvezményekkel is találkozhatnak a fogyasztók.
A partnerekkel változatlanul folytatódik az együttműködés
A foodora arculata 8 európai országban lesz azonos, így az éttermi és üzleti partnereik mostantól egy nemzetközileg is jelentős és ismert márkához csatlakozhatnak. A velük kötött szerződéseket nem befolyásolja a márkaváltás, és ugyanez igaz a futárpartnerekkel kötött szerződésekre is.
Az új márka indulása május 1-jétől esedékes, addig még foodpandaként vehető igénybe a szolgáltatás. A foodora márkaernyő alatt a vállalat saját, 13 bolthelyiségből szállító élelmiszerüzlet-hálózata, az év elején egymilliomodik rendelését kiszállító panda market is új nevet kap, és a továbbiakban foodora market néven működik tovább.