Növekedésnek indult a sörpiac

2014-ben 2%-kal növekedett a söripar hazai értékesítése. Erősödött a prémium sörök forgalma, ugyanakkor folytatódott a gazdaságos árkategóriájú sörök térnyerése. A Magyar Sörgyártók Szövetsége tagjai tavaly 6,4 milliárd forintot ruháztak be fejlesztésekbe. A közteherviseléshez adók és járulékok formájában több mint 66 milliárd forinttal járultak hozzá a hazai sörgyártók.  

Felemásra sikerült a tavalyi sörszezon a hazai sörgyáraknak. Az időjárás nem fogta pártját a sörösöknek. A hűvös nyár miatt elmaradt a kiugró forgalom, de a piaci összkép mégsem borús. A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint tavaly összesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt. Ebből 5,8 millió hektoliter sör fogyott itthon, ami 2%-os növekedésnek felel meg az előző évhez képest. Ezen belül csaknem 23%-kal nőtt a prémium sörök forgalma, amiből százezer hektoliterrel fogyott több, mint 2013-ban. Folytatódó trend maradt a gazdaságos árkategória erősödése, tavaly 5,7%-os mértékben. 9%-kal csökkent a szuper prémium kategória. A középkategóriás termékek forgalma 4%-kal volt kevesebb a 2013. évinél.

„A 2013-as jövedéki adó emelést és az ezt követő fogyasztási visszaesést követően, tavaly kezdett magára találni a magyar sörpiac. Óvatosan optimisták vagyunk a növekedési lehetőségeket illetően, feltéve hogy folytatódik a gazdasági konjunktúra és sikerül kiszámítható és tervezhető szabályozási környezetet teremteni a söriparnak a kormányzattal együttműködésben” – mondta dr. Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója.

A magyar söripar 1687 főt foglalkoztatott tavaly. Ez megfelel a 2013-as szintnek. Az iparág közvetetten, beszállítóin és kereskedelmi, vendéglátó, valamint logisztikai partnerein keresztül további 25 000 munkahelyet tart fenn. A közterhekhez növekvő mértékben, tavaly 66,2 milliárd forinttal járultak hozzá a sörgyártók. Ebből a legjelentősebb tételt a jövedéki adó teszi ki, amely 37 milliárdról 38,7 milliárd forintra nőtt egy év alatt.

A sörgyártók csúcsra járatták az önkéntesen kiépített csomagolás visszagyűjtő programjaikat. Betétdíj ellenében a sörösüvegek több mint 90%-át váltották vissza a fogyasztók. A kereskedelmi egységekbe országosan kihelyezett 180 visszaváltó automatával pedig 100 millió alumínium dobozt hasznosítottak újra. Ez a teljes hazai kibocsátás több mint 18%-a.

A Magyar Sörgyártók Szövetsége az idén első ízben tervez a sörpiac bővítésére és a sörkultúra elmélyítésére irányuló fogyasztói kampányt. „Gyors ütemben fejlődik a modern magyar gasztronómia. A sör izgalmas része lehet ennek, köszönhetően az állandó innovációnak, amit a hazai söripar és kézműves sörgyártás képvisel” – mondta dr. Schillinger Attila. A Szövetség tagjai immár hagyományosan a nyári fesztiválok legjelentősebb támogatói között vannak. Ezeken az eseményeken is hangsúlyt kap majd a kulturált, felelős alkoholfogyasztás, valamint a környezet védelme a csomagolások visszagyűjtése által.


Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.
Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról

Friss felmérés a magyarok italfogyasztásáról 

A kutatás rámutatott, hogy a rendszeresség hatással van az elfogyasztott adagokra.
Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson

Hazai borkalauzt díjaztak a Gourmand International Awardson 

A legjobb európai borturisztikai könyv díját nyerte el a TokajGuide ötödik kiadása a gasztronómiai kiadványok világversenyén, a Gourmand International Awardson.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.