Felemásra sikerült a tavalyi sörszezon a hazai sörgyáraknak. Az időjárás nem fogta pártját a sörösöknek. A hűvös nyár miatt elmaradt a kiugró forgalom, de a piaci összkép mégsem borús. A Magyar Sörgyártók Szövetsége által közölt sörpiaci mutatók szerint tavaly összesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt. Ebből 5,8 millió hektoliter sör fogyott itthon, ami 2%-os növekedésnek felel meg az előző évhez képest. Ezen belül csaknem 23%-kal nőtt a prémium sörök forgalma, amiből százezer hektoliterrel fogyott több, mint 2013-ban. Folytatódó trend maradt a gazdaságos árkategória erősödése, tavaly 5,7%-os mértékben. 9%-kal csökkent a szuper prémium kategória. A középkategóriás termékek forgalma 4%-kal volt kevesebb a 2013. évinél.
„A 2013-as jövedéki adó emelést és az ezt követő fogyasztási visszaesést követően, tavaly kezdett magára találni a magyar sörpiac. Óvatosan optimisták vagyunk a növekedési lehetőségeket illetően, feltéve hogy folytatódik a gazdasági konjunktúra és sikerül kiszámítható és tervezhető szabályozási környezetet teremteni a söriparnak a kormányzattal együttműködésben” – mondta dr. Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója.
A magyar söripar 1687 főt foglalkoztatott tavaly. Ez megfelel a 2013-as szintnek. Az iparág közvetetten, beszállítóin és kereskedelmi, vendéglátó, valamint logisztikai partnerein keresztül további 25 000 munkahelyet tart fenn. A közterhekhez növekvő mértékben, tavaly 66,2 milliárd forinttal járultak hozzá a sörgyártók. Ebből a legjelentősebb tételt a jövedéki adó teszi ki, amely 37 milliárdról 38,7 milliárd forintra nőtt egy év alatt.
A sörgyártók csúcsra járatták az önkéntesen kiépített csomagolás visszagyűjtő programjaikat. Betétdíj ellenében a sörösüvegek több mint 90%-át váltották vissza a fogyasztók. A kereskedelmi egységekbe országosan kihelyezett 180 visszaváltó automatával pedig 100 millió alumínium dobozt hasznosítottak újra. Ez a teljes hazai kibocsátás több mint 18%-a.
A Magyar Sörgyártók Szövetsége az idén első ízben tervez a sörpiac bővítésére és a sörkultúra elmélyítésére irányuló fogyasztói kampányt. „Gyors ütemben fejlődik a modern magyar gasztronómia. A sör izgalmas része lehet ennek, köszönhetően az állandó innovációnak, amit a hazai söripar és kézműves sörgyártás képvisel” – mondta dr. Schillinger Attila. A Szövetség tagjai immár hagyományosan a nyári fesztiválok legjelentősebb támogatói között vannak. Ezeken az eseményeken is hangsúlyt kap majd a kulturált, felelős alkoholfogyasztás, valamint a környezet védelme a csomagolások visszagyűjtése által.