Nyakunkon az ünnepek. Hogy indítsunk webshopot?

Nem olyan bonyolult, mint elsőre gondolnánk.

Az eladások terén várhatóan nem zárnak jó évet a magyar borászatok, becslések szerint a hazai bortermelők forgalma akár 60-80 százalékkal is visszaeshetett a járványügyi korlátozások miatt. Az online borvásárlás viszont az e-kereskedelem egészével együtt növekedni látszik: egy friss felmérés szerint a megkérdezettek harmada vásárolt a weben bort az elmúlt hónapokban.

Nem kell hozzá anyagi ráfordítás

Egy új hazai fejlesztés most induló költség nélkül kínál komplett netes kereskedelmi megoldást magyar bortermelőknek. Wineshop.hu néven pedig elindult hazánk egyetlen olyan gyűjtőoldala, ahol közvetlenül a termelőtől, pinceáron vásárolhatóak meg akár olyan tételek is, amelyek eddig kereskedelmi forgalomban nem voltak elérhetőek. Az online piactéren év végére már 30 borászat kínálatából lehet válogatni.

Súlyos visszaesés a borágazatban 

A Borászati Vállalkozások Európai Bizottságának becslése szerint az unió borfogyasztása körülbelül harminc százalékkal esett vissza. Míg a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) szerint a minőségi borokat előállító, vendéglátásba szállító hazai borászatok eladásai akár 60-80 százalékkal is visszaeshettek a koronavírus-járvány okozta gazdasági válsághelyzet miatt.

Az idei év várhatóan ezzel együtt trendfordulót hoz mind hazai, mind nemzetközi szinten, hiszen a koronavírus járvány miatt az online kereskedelmi forgalom egésze és ezen belül a webes borvásárlás volumene is növekszik, ez a tendencia pedig az ünnepi időszakban várhatóan még inkább erősödni fog.

Bor az ünnepi asztalra közvetlenül a termelőtől

A Wineshop.hu az egyetlen olyan gyűjtőoldal, ami közvetlen kapcsolatot teremt a termelők webáruháza és a borkedvelők, vásárlók között. A Wineshop.hu magyar és nemzetközi szinten is egyedülálló kereskedelmi csatorna, hiszen lehetővé teszik a közvetlen vásárlást a termelőktől, kiiktatva a köztes szereplőket: ezzel a vásárlónak kiváló árakat, a borászoknak pedig fenntartható értékesítési megoldást biztosítva. A magyar borfogyasztást széles borkínálattal és különleges borcsomagokkal igyekeznek népszerűsíteni az ünnepi időszakban is.

„A WineGroup a közelgő karácsony alkalmából a magyar borfogyasztás elősegítése, és a magyar bortermelői szektor támogatása érdekében a közösségi médiában kezdeményezést indított #magyarbortiszom névvel, hiszen véleményünk szerint az ünnepi asztal csak akkor lesz teljes, ha azon kiváló minőségű magyar borok is megtalálhatók” – mondta Pintér Zsolt.

 „A WineGroup megoldást kínál a miénkhez hasonló kis és közepes volumennel értékesítő borászatok olyan kapacitásból adódó nehézségeire, mint az online értékesítés szakértelemmel történő működtetése, az ügyfelekkel és a szállítókkal való folyamatos kapcsolattartás, a számlázó és fizetési rendszer naprakész működtetése. Nekünk, borászoknak, csupán annyi a dolgunk, hogy a megrendelt csomagot a futárnak átadjuk, ami gyorsan és biztonságosan célba ér az fogyasztók legnagyobb elégedettségére”, fűzte hozzá Sümegi Gábor, a Skrabski Pince ügyvezetője.

 

 

Forrás: Turizmus Online


Elfogadott idehaza a növényi alapú életszemlélet?

Elfogadott idehaza a növényi alapú életszemlélet? 

Nyitni kell  – ez volt a Budaörsön rencódezett Növényi Konferencia legfontosabb gondolata.
30 éves a METRO – méltó módon ünnepelt

30 éves a METRO – méltó módon ünnepelt 

Partnereivel és munkatársakkal ünnepelte a METRO Nagykereskedelem magyarországi fennállásának 30. évfordulóját a Millenárison, 2024. október 24-én.
Tojásválság Szlovákiában

Tojásválság Szlovákiában 

Brutál elszálltak az árak, és a jelek szerint nem ér véget a nehéz helyzet – az árak a hiány miatt tovább emelkedhetnek.
METRO: friss kutatás a vendéglátóipar helyzetéről

METRO: friss kutatás a vendéglátóipar helyzetéről 

Partnereit kérdezte a METRO.
Márton-napi vacsorával készül a budapesti topétterem

Márton-napi vacsorával készül a budapesti topétterem 

A hagyományos fogásokat egy csipetnyi modernséggel ötvözik.
Csődvédelmi eljárás alatt az ismert amerikai étteremlánc

Csődvédelmi eljárás alatt az ismert amerikai étteremlánc 

A problémák nem csak hazánkban jelentkeztek.
Meglepő döntés egy budapesti kávézó esetén

Meglepő döntés egy budapesti kávézó esetén 

Különleges ízvilággal és egy érdekes kísérlettel várja a vendégeket a budapesti Vivina's Cafe & Roastery.
Indul a kulináris körutazás Siófokon

Indul a kulináris körutazás Siófokon 

Egy kellemes hétvégi íz élményt ígér az idei utolsó GasztroFok állomás november 8-10. között Siófokon és környékén.
Jön a Libabőr Fesztivál

Jön a Libabőr Fesztivál 

Márton-napi hagyományok és az újbor ünnepe országszerte.
Egy teljes liba felhasználásának fortélyai

Egy teljes liba felhasználásának fortélyai  

Márton-napi hagyományok és fenntartható főzés Nagy Szabolcs séf iránymutatásával.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.