Noha Nyugat-Európában már egyre többen érzik a természethűség fontosságát, Magyarországon még ritka az olyan rendezvény, ahol a kiállítók a boroktól az ételeken át a kozmetikumokig bármiről, amit a fesztiválon fogyaszt vagy kipróbál a vendég, meg tudják mondani, hogy honnan származik és miből áll - közölték az MTI-vel a szervezők. Az első években Terra Hungarica Borszalon néven megrendezett Mitiszol alapkoncepciója továbbra is ugyanaz: a Terra Hungarica-tag borászatokat megmutatni egy emberléptékű sétáló kóstolón. A természet- és tájhű gazdálkodásra törekvő, Kárpát-medencei birtokokat tömörítő Terra Hungarica tagjai mellett szombaton néhány külföldi pincészet borait is megismerhetik az érdeklődők Európa számos kiemelkedő borvidékéről. A közös nevező továbbra is a természethűség, ezért a több mint száz bor mellett hasonló szellemiségben, organikus alapanyagból, adalékok nélkül készült ételeket is kóstolhatnak majd a látogatók. A Mitiszol újdonságokkal is készül: a 42 Coffee a rendezvényen tartja meg a Magyarországon elsőként megrendezett barista liga 3. fordulóját, a Házikó Farmbistro pedig legújabb, Miteszel névre keresztelt projektjét mutatja be. A fesztivál célja az organikus borok népszerűsítésén túl, hogy egyéb italokat gyártó, feltörekvő és innovatív vállalkozók termékeit is bemutassa. Ezek közé tartozik például a Shrubbie, amely tokaji borecet alapú üdítőket gyárt, a Gyömbír, friss gyömbérből készülő kreatív üdítőivel, a 42 Coffee fair trade kávéival és a Zhao Zhou is, amely prémium minőségű vad teáit mutatja be.
Forrás: Vendég & Hotel/MTI