Változó elvárások a borfogyasztók körében

Átalakultak a borfogyasztói igények, amit több, a közelmúltban ismertetett jelentés ismertet. Például van igény a csökkentett alkoholtartalmú, a szupermarketek sajátmárkás boraira is. De például a fémdobozos kiszerelésű iránt is lenne nagyobb kereslet.

Az egészséges mindennapokra koncentráló fogyasztók igyekeznek csökkenteni alkoholfogyasztásukat. Az alkoholtartalom-csökkentés bizonyos italok esetében (pl. sör) már megkezdődött, azonban a borok számára továbbra is potenciális réspiacot jelenthet. A természetességre vágyó fogyasztói közönség számára pedig vonzóbbak azok a termékek, amelyek alkoholtartalma természetüknél fogva alacsonyabb. Mindemellett a bio, a fenntarthatóság, a „fairtrade” és a környezetbarát továbbra is kívánatos hívószavak a borfogyasztó közönség számára.

A francia fiatalok körében az édes fehérborok kezdenek kimenni a divatból, helyettük egyre népszerűbbek a száraz borok. Az édes borok fogyasztása inkább a 60 év körüli fogyasztókat jellemzi. Ennek egyik oka lehet, hogy az édes bort inkább a libamájjal és a desszertekkel kötik össze, addig a száraz borok inkább aperitifként és kevésbé megterhelő ételek (pl. hal, fehér húsok, sajt) kísérőjéül szolgálnak.

A fiatalok fogékonyabbak a szokatlan kiszerelési méretek, megoldások (pl. fémdoboz) iránt, mint az idősebb fogyasztók – derült ki egy Ausztráliában készített tanulmányból. Ennek alapján a borok csomagolásfejlesztése a célcsoportok igényeinek figyelembevétele mellett piaci előny szerzését jelentheti.


A nők és a férfiak borválasztási és -fogyasztási szokásaiban nem figyelhető meg jelentős különbség. Egy friss jelentésből kiderült ugyanis, hogy a két nem képviselői egyenrangúak mind a fogyasztás területén, mind pedig a borok ismeretét illetően. Különbségként említhető, hogy az egyre inkább elterjedő fogyasztói igények, mint a fenntarthatóság vagy az etikusság iránt inkább a nők nyitottabbak, nagyobb hányaduk veszi figyelembe ezeket a szempontokat a vásárlás során.

A szupermarketeknek köszönhetően a sajátmárkás borok jelentősége folyamatos növekedést mutat az Egyesült Államokban. Amíg a ’90-es években a helyi üzletekben zajlott a borok vásárlása, addig napjainkban ennek hangsúlya egyre inkább a szupermarketekbe helyeződik át. A hazai kereskedelmi márkák és a szupermarketek jelentőségének fokozódásával érdemes a borok iránti növekvő igényre is felkészülni.
 ________________________________________

A borászattal kapcsolatos további részleteket a NAK Élelmiszeripari hírlevelének novemberi számában olvashat.

Forrás: Turizmus Online


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.