Változó elvárások a borfogyasztók körében

Átalakultak a borfogyasztói igények, amit több, a közelmúltban ismertetett jelentés ismertet. Például van igény a csökkentett alkoholtartalmú, a szupermarketek sajátmárkás boraira is. De például a fémdobozos kiszerelésű iránt is lenne nagyobb kereslet.

Az egészséges mindennapokra koncentráló fogyasztók igyekeznek csökkenteni alkoholfogyasztásukat. Az alkoholtartalom-csökkentés bizonyos italok esetében (pl. sör) már megkezdődött, azonban a borok számára továbbra is potenciális réspiacot jelenthet. A természetességre vágyó fogyasztói közönség számára pedig vonzóbbak azok a termékek, amelyek alkoholtartalma természetüknél fogva alacsonyabb. Mindemellett a bio, a fenntarthatóság, a „fairtrade” és a környezetbarát továbbra is kívánatos hívószavak a borfogyasztó közönség számára.

A francia fiatalok körében az édes fehérborok kezdenek kimenni a divatból, helyettük egyre népszerűbbek a száraz borok. Az édes borok fogyasztása inkább a 60 év körüli fogyasztókat jellemzi. Ennek egyik oka lehet, hogy az édes bort inkább a libamájjal és a desszertekkel kötik össze, addig a száraz borok inkább aperitifként és kevésbé megterhelő ételek (pl. hal, fehér húsok, sajt) kísérőjéül szolgálnak.

A fiatalok fogékonyabbak a szokatlan kiszerelési méretek, megoldások (pl. fémdoboz) iránt, mint az idősebb fogyasztók – derült ki egy Ausztráliában készített tanulmányból. Ennek alapján a borok csomagolásfejlesztése a célcsoportok igényeinek figyelembevétele mellett piaci előny szerzését jelentheti.


A nők és a férfiak borválasztási és -fogyasztási szokásaiban nem figyelhető meg jelentős különbség. Egy friss jelentésből kiderült ugyanis, hogy a két nem képviselői egyenrangúak mind a fogyasztás területén, mind pedig a borok ismeretét illetően. Különbségként említhető, hogy az egyre inkább elterjedő fogyasztói igények, mint a fenntarthatóság vagy az etikusság iránt inkább a nők nyitottabbak, nagyobb hányaduk veszi figyelembe ezeket a szempontokat a vásárlás során.

A szupermarketeknek köszönhetően a sajátmárkás borok jelentősége folyamatos növekedést mutat az Egyesült Államokban. Amíg a ’90-es években a helyi üzletekben zajlott a borok vásárlása, addig napjainkban ennek hangsúlya egyre inkább a szupermarketekbe helyeződik át. A hazai kereskedelmi márkák és a szupermarketek jelentőségének fokozódásával érdemes a borok iránti növekvő igényre is felkészülni.
 ________________________________________

A borászattal kapcsolatos további részleteket a NAK Élelmiszeripari hírlevelének novemberi számában olvashat.

Forrás: Turizmus Online


Tranzit volt - Zsiráf lesz

Tranzit volt - Zsiráf lesz 

2022 október elsején bezárt a Tranzit Art Café a Kosztolányi Dezső tér közelében, ahol most nagyszabású átépítési munkák zajlanak.
Megvan az idei Borászok Borásza győztese

Megvan az idei Borászok Borásza győztese 

A díj történetében először a Borászok Barátja „civil” díjat két arra érdemes személyiségnek is odaítélték. 
Pizza, kutyák és igazi családi program - jön a harmadik Piaggio Pizzafesztivál

Pizza, kutyák és igazi családi program - jön a harmadik Piaggio Pizzafesztivál 

2024. május 3-5. között kerül megrendezésre Kovács Lázár (Lázár Chef) szervezésében a harmadik magyar Piaggio Pizza Fesztivál & Verseny a Kincsem Parkban, a tavaszi Food Truck Show keretében. 
Újabb fejlemények a Ruszwurm és Korona cukrászda ügyében

Újabb fejlemények a Ruszwurm és Korona cukrászda ügyében 

A cukrászdák további sorsát illetően annyit tudni, hogy a Budavári Önkormányzat - a hely tulajdonosaként - nem üzemelteti majd tovább.
Magyar élelmiszerek mutatkoztak be Szingapúrban

Magyar élelmiszerek mutatkoztak be Szingapúrban 

Magyar agrár-és élelmiszeripari termékek mutatkoztak be Ázsia legjelentősebb nemzetközi kiállításán.
Letarolta a fagy a cseh gyümölcsösöket

Letarolta a fagy a cseh gyümölcsösöket 

Az elmúlt száz év legnagyobb gyümölcskáráról számolnak be a cseh gyümölcstermesztők. A károkat az elmúlt napok fagyos időjárása okozta.
Egy napra Budapestre költözik Hollywood

Egy napra Budapestre költözik Hollywood 

Wolfgang Puck Budapestre hozza a nemzetközi filmipar legnagyobb gálájának hangulatát.
Új, buli előtti alapozóhely a pesti Duna-parton

Új, buli előtti alapozóhely a pesti Duna-parton 

Ahol leülsz a barátokkal találkozni egy közös program előtt, aztán onnan nem indulsz tovább.
Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban

Magyar natúr borok bemutatkozása Stockholmban 

Stockholmban mutatkozott be több fiatal magyar borász április 22-én, egy belvárosi, a fiatal közönség körében is népszerű étteremben.
Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje

Molnár Bence az Arany Kaviár új séfje 

Április 26-tól új séf vezeti az Arany Kaviár Étterem konyháján a munkát.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?