Borfogyasztás cikkek
![Borok azoknak, akik (még) nem szeretik a bort](https://turizmusonline.hu/i/4/6/b/3/7/4/4/9/c/9/1/e/1/b/1/b/5/d/7/3/borok-azoknak-akik-meg-nem-szeretik-a-bort_md.jpg)
Borok azoknak, akik (még) nem szeretik a bort
A Speak Easy Wines egy teljesen új borcsalád a hazai piacon, mely vidám, színes és fiatalos megjelenésével elsősorban a Z generációt célozza meg, másodsorban pedig a 30-49 éves korosztályt.
![Trónok harca és merlot? Bridgertonok és chardonnay?](https://turizmusonline.hu/i/f/4/7/e/1/9/2/f/6/0/5/a/9/4/7/1/d/f/6/c/tronok-harca-es-merlot-bridgertonok-es-chardonnay_md.jpg)
Trónok harca és merlot? Bridgertonok és chardonnay?
A Hilltop online kutatásából többek között kiderül, hogy milyen szériát és tételeket fogyasztunk a legszívesebben, és a válaszadók azt is megszavazták, hogy melyik népszerű sorozathoz melyik borfajta illik a legjobban.
![A legjobb tíz borturisztikai desztináció közé kerültünk](https://turizmusonline.hu/i/9/8/2/a/6/5/3/d/1/c/1/5/4/e/5/a/5/b/e/2/a-legjobb-tiz-borturisztikai-desztinacio-koze-kerultunk_md.jpg)
A legjobb tíz borturisztikai desztináció közé kerültünk
A Bounce által készített listán Magyarország az első tíz között szerepel a világ legjobb borturisztikai desztinációi közül. A vizsgálat során a borfogyasztást, a bortermelést, a szőlőültetvények számát, a bortúrákat és egy üveg bor átlagos árát vették figyelembe.
![A magyar borok fogyasztását népszerűsítő kampányt indítottak](https://turizmusonline.hu/i/a/2/6/5/e/a/1/9/c/9/c/1/a/f/0/4/0/8/f/d/a-magyar-borok-fogyasztasat-nepszerusito-kampanyt-inditottak_md.jpg)
A magyar borok fogyasztását népszerűsítő kampányt indítottak
„Magyar borral szebb az ünnep!” – ezzel a szlogennel népszerűsíti a minőségi borok fogyasztását karácsonyt megelőzően az Agrármarketing Centrum (AMC).
![Több bort iszunk a koronavírus-járvány kitörése óta](https://turizmusonline.hu/i/7/8/2/0/3/7/1/b/6/f/2/e/4/9/2/3/1/7/b/9/tobb-bort-iszunk-a-koronavirus-jarvany-kitorese-ota_md.jpg)
Több bort iszunk a koronavírus-járvány kitörése óta
A megkérdezettek 34 százaléka rendelt már bort webshopból az elmúlt hónapokban, akár borkereskedéstől, akár direktben, a termelőtől – derül ki abból az online kutatásból, amelyet 1309 ember megkérdezésével készített októberben és novemberben az Év Bortermelője díjjal kitüntetett Koch Csaba.
![Most otthon iszik bort a magyar](https://turizmusonline.hu/i/0/c/c/e/2/1/4/3/2/b/5/5/4/8/6/c/d/d/6/a/most-otthon-iszik-bort-a-magyar_md.jpg)
Most otthon iszik bort a magyar
Ideje megbarátkozni a hazai borkészítőknek, forgalmazóknak a gondolattal: iszik bort továbbra is a magyar, viszont mivel ezt most szórakozóhelyen, vendéglátóegységekben nem teheti - marad megoldásként otthon, a négy fal között: ott nyitja ki a palackot, és önti tele a poharát.
![Tudják, hogy iszod a bort idén nyáron!](https://turizmusonline.hu/i/0/c/0/b/4/5/3/5/3/6/7/c/6/1/7/7/0/c/e/9/tudjak-hogy-iszod-a-bort-iden-nyaron_md.jpg)
Tudják, hogy iszod a bort idén nyáron!
A nyári időszakban legszívesebben hangulatos teraszon rosét isznak a közösségi média használók, ilyenkor inkább édes vagy félszáraz ízt választanak, és egy-egy nyári beszélgetés során átlagosan 3-4 dl bort fogyasztanak. A többség a fröccs mellett teszi le a voksát: a legnépszerűbb a nagyfröccs és a hosszúlépés, de bor alapú koktélokat csak minden ötödik ember választ. A válaszadók több mint kétharmada 1000 és 2500 forint között költ átlagosan egy üveg borra – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok nyári borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.
Így boroznak a közösségimédia-felhasználók
A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a cabernet sauvignon, a rosé cuvee és a merlot. Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.
Változó elvárások a borfogyasztók körében
Átalakultak a borfogyasztói igények, amit több, a közelmúltban ismertetett jelentés ismertet. Például van igény a csökkentett alkoholtartalmú, a szupermarketek sajátmárkás boraira is. De például a fémdobozos kiszerelésű iránt is lenne nagyobb kereslet.
A felnőtt magyar fogyasztók fele legalább havonta borozik
A szőlész- borász szakmai önkormányzat hiánypótló reprezentatív piackutatást végeztetett a magyar borpiacról és a hazai lakosság borfogyasztási szokásairól. A
Így iszunk mi - felmérés a borfogyasztási szokásainkról
A borászok, pincészetek vezetőinek és a borokkal foglalkozó más érintetteknek jelentősen át kell formálni a gondolkodását, nyilatkozta lapunknak Tornai Tamás, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke a borfogyasztói szokásokról szerdán ismertetett felmérés kapcsán.
Milyen borra esküsznek a nők?
Egyre több bormarketinges vizsgálja, hogy mi kell a nőnek, de még mindig számos téves sztereotípia társul a női borfogyasztáshoz – vélekedik a HVG szerzője. Pedig a borkészítők komoly vásárlókörtől esnek el, ha nem veszik figyelembe, hogy a nők egészen más percepciók alapján döntenek a nagy Ő-ről.
Már nem Franciaország a világ legnagyobb borpiaca
Elveszítette elsőségét Franciaország a bor világpiacán, 2013-ban az Egyesült Államokban fogyott a világon a legtöbb bor - közölte a nemzetközi szőlészeti és borászati szervezet (OIV) kedden.
Csökkenő napi borfogyasztás
(MTI) - Ma már csak a magyarok 10 százaléka sorolja magát a naponta rendszeresen bort fogyasztók körébe, míg 10 éve ez az arány 19,1 százalék volt - derül ki a Varga Pincészet legfrissebb felméréséből.
Otthon, vendégségben és általában tisztán isszuk a bort
A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóságának megbízásából országos felmérés készült a borvásárlók körében igényeik, véleményeik, preferenciáik megismerése céljából.
Igényesebb borfogyasztók az internethasználók
2011 őszén közel 4000 fős online kutatást készített a Borászportál Bormagazin. Az ötlet egyedülálló, hiszen hazánkban elsőként készült ilyen átfogó felmérés az internetezők borozási szokásairól. Sőt, az is unikumnak számít, hogy az adatfelvételt újra elvégzik, így a fogyasztók véleményének változásaira is fény derülhet.