Borok azoknak, akik (még) nem szeretik a bort

Borok azoknak, akik (még) nem szeretik a bort 

A Speak Easy Wines egy teljesen új borcsalád a hazai piacon, mely vidám, színes és fiatalos megjelenésével elsősorban a Z generációt célozza meg, másodsorban pedig a 30-49 éves korosztályt.
Trónok harca és merlot? Bridgertonok és chardonnay?

Trónok harca és merlot? Bridgertonok és chardonnay? 

A Hilltop online kutatásából többek között kiderül, hogy milyen szériát és tételeket fogyasztunk a legszívesebben, és a válaszadók azt is megszavazták, hogy melyik népszerű sorozathoz melyik borfajta illik a legjobban.
A legjobb tíz borturisztikai desztináció közé kerültünk

A legjobb tíz borturisztikai desztináció közé kerültünk 

A Bounce által készített listán Magyarország az első tíz között szerepel a világ legjobb borturisztikai desztinációi közül. A vizsgálat során a borfogyasztást, a bortermelést, a szőlőültetvények számát, a bortúrákat és egy üveg bor átlagos árát vették figyelembe.
A magyar borok fogyasztását népszerűsítő kampányt indítottak

A magyar borok fogyasztását népszerűsítő kampányt indítottak 

„Magyar borral szebb az ünnep!” – ezzel a szlogennel népszerűsíti a minőségi borok fogyasztását karácsonyt megelőzően az Agrármarketing Centrum (AMC). 
Több bort iszunk a koronavírus-járvány kitörése óta

Több bort iszunk a koronavírus-járvány kitörése óta 

A megkérdezettek 34 százaléka rendelt már bort webshopból az elmúlt hónapokban, akár borkereskedéstől, akár direktben, a termelőtől – derül ki abból az online kutatásból, amelyet 1309 ember megkérdezésével készített októberben és novemberben az Év Bortermelője díjjal kitüntetett Koch Csaba.
Most otthon iszik bort a magyar

Most otthon iszik bort a magyar 

Ideje megbarátkozni a hazai borkészítőknek, forgalmazóknak a gondolattal: iszik bort továbbra is a magyar, viszont mivel ezt most szórakozóhelyen, vendéglátóegységekben nem teheti - marad megoldásként otthon, a négy fal között: ott nyitja ki a palackot, és önti tele a poharát.
Tudják, hogy iszod a bort idén nyáron!

Tudják, hogy iszod a bort idén nyáron! 

A nyári időszakban legszívesebben hangulatos teraszon rosét isznak a közösségi média használók, ilyenkor inkább édes vagy félszáraz ízt választanak, és egy-egy nyári beszélgetés során átlagosan 3-4 dl bort fogyasztanak. A többség a fröccs mellett teszi le a voksát: a legnépszerűbb a nagyfröccs és a hosszúlépés, de bor alapú koktélokat csak minden ötödik ember választ. A válaszadók több mint kétharmada 1000 és 2500 forint között költ átlagosan egy üveg borra – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok nyári borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

Így boroznak a közösségimédia-felhasználók 

A közösségi médiát is használó magyarok hetente egyszer fogyasztanak bort, akkor is inkább a száraz vörösbort választják. A legkedveltebb a cabernet sauvignon, a rosé cuvee és a merlot. Borszaküzletben legalább annyian vásárolnak, mint szupermarketben, legritkábban azonban borkimérésben szerzik be a bort. Csak minden 4. ember hozza meg döntését az ár alapján, de a többség ajándéknak a prémium kategóriás borokat választja – többek között ezek derülnek ki a Twickel Szőlőbirtok borfogyasztási szokásokat vizsgáló online kutatásából.

Változó elvárások a borfogyasztók körében 

Átalakultak a borfogyasztói igények, amit több, a közelmúltban ismertetett jelentés ismertet. Például van igény a csökkentett alkoholtartalmú, a szupermarketek sajátmárkás boraira is. De például a fémdobozos kiszerelésű iránt is lenne nagyobb kereslet.

A felnőtt magyar fogyasztók fele legalább havonta borozik 

A szőlész- borász szakmai önkormányzat hiánypótló reprezentatív piackutatást végeztetett a magyar borpiacról és a hazai lakosság borfogyasztási szokásairól. A

Így iszunk mi - felmérés a borfogyasztási szokásainkról 

A borászok, pincészetek vezetőinek és a borokkal foglalkozó más érintetteknek jelentősen át kell formálni a gondolkodását, nyilatkozta lapunknak Tornai Tamás, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának elnöke a borfogyasztói szokásokról szerdán ismertetett felmérés kapcsán.

Milyen borra esküsznek a nők? 

Egyre több bormarketinges vizsgálja, hogy mi kell a nőnek, de még mindig számos téves sztereotípia társul a női borfogyasztáshoz – vélekedik a HVG szerzője. Pedig a borkészítők komoly vásárlókörtől esnek el, ha nem veszik figyelembe, hogy a nők egészen más percepciók alapján döntenek a nagy Ő-ről.

Már nem Franciaország a világ legnagyobb borpiaca 

Elveszítette elsőségét Franciaország a bor világpiacán, 2013-ban az Egyesült Államokban fogyott a világon a legtöbb bor - közölte a nemzetközi szőlészeti és borászati szervezet (OIV) kedden.

Csökkenő napi borfogyasztás 

(MTI) - Ma már csak a magyarok 10 százaléka sorolja magát a naponta rendszeresen bort fogyasztók körébe, míg 10 éve ez az arány 19,1 százalék volt - derül ki a Varga Pincészet legfrissebb felméréséből.

Otthon, vendégségben és általában tisztán isszuk a bort 

A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Vezérigazgatóságának megbízásából országos felmérés készült a borvásárlók körében igényeik, véleményeik, preferenciáik megismerése céljából.  

Igényesebb borfogyasztók az internethasználók 

2011 őszén közel 4000 fős online kutatást készített a Borászportál Bormagazin. Az ötlet egyedülálló, hiszen hazánkban elsőként készült ilyen átfogó felmérés az internetezők borozási szokásairól. Sőt, az is unikumnak számít, hogy az adatfelvételt újra elvégzik, így a fogyasztók véleményének változásaira is fény derülhet.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!