100. születésnapját ünnepeli a Hilton

A Hilton, a világ első globális szállodavállalata ma, a vállalat történetének legdinamikusabb éve során ünnepeli 100. születésnapját.

A Hilton története 1919. május 31-én kezdődött, amikor Conrad Hilton Texasba utazott, hogy megvásároljon egy bankot. Amikor az üzlet kútba esett, Hilton inkább megvette azt a szállodát, amelyben vendégeskedett. Az 1950-es évek elejére Hilton megalapította az első országos hotelláncot az Egyesült Államokban, megnyitotta az USA kontinentális területein kívüli első szállodáját, az ikonikus Hilton Caribe-ot Puerto Ricoban, terjeszkedett a tengerentúlon: a Hotel Istanbul volt a II. világháború után az első újonnan épített szálloda Európában; és ő volt az első szállodatulajdonos, aki a TIME magazin címlapján szerepelt.

Rövidesen a  szállodalánc az egész világot behálózta, és innovatív, a modern szállodaipart megteremtő szolgáltatásokat vezettek be. Ezek közé tartozik a ma már megszokott szobaszervíz, a központi foglalási rendszer, a reptéri szállodák és az igen kedvelt minibár. A szállodalánc elsőként vezette be a légkondicionálók használatát a lobbikban, elhelyezett televíziókat szobáiban, számítógépes foglalási rendszert használt és megalkotta a piña colada-t. Mára egyike a világ vezető szállodaipari vállalatainak,113 országban és területen üzemeltett 17 világszínvonalú lánchoz tartozó 5700 szálloda tartozik, amelyekben összesen több mint 923 000 szoba van - és hamarosan még egy új egységgel is bővíti portfólióját.

“Örülök, hogy hamarosan megnyitjuk az első Hilton Garden Inn szállodát Budapesten szinte egyidőben a Hilton 100. születésnapjával.” – mondta Manuela K. Brode, a Hilton Garden Inn Budapest City Centre szállodaigazgatója. “Az új hotel Budapest pezsgő belvárosában található, és nagy örömünkre szolgál, hogy hamarosan a Hilton Garden Inn élményt élvezhetik vendégeink, akik ebbe az örökké érdekes, számos lélegzetelállító látnivalót, kulturális-, ínycsiklandozó gasztronómiai- és nyüzsgő éjszakai életet kínáló európai fővárosba látogatnak.” – tette hozzá.

 A 42 országban több mint 820 hotelből álló lánc új tagja rövid sétára lesz a híres Andrássy úti üzletektől és a legfontosabb látnivalóktól, a Magyar Állami Operaháztól, a Szent István Bazilikától, a Parlamenttől és a Lánchídtól. A szállodában 214 vendégszoba, egy étterem, egy bár és könnyen átalakítható rendezvénytermek beépített audiovizuális eszközökkel állnak rendelkezésre.

A Hilton Garden Inn lánc magas színvonalú, megfizethető szállást és izgalmas szolgáltatásokat kínál. A Hilton Garden Inn Promise garantálja minden egyes vendég nagyszerűbb és kényelmesebb szállodai tartózkodását.


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.