5000 embert küld el a világ egyik legnagyobb hotellánca

30 000-ről 25 000-re csökken az OYO Hotels munkaerőállománya a következő időszakban.

Az új típusú szállodák éllovasának tekintett indiai startup a kínai piacon jelentős visszaesést szenvedett el, és most ezreket küld el Kínában, az Egyesült Államokban és Indiában is, amíg újra prosperál a vállalat. A cég 6000 teljes állásban dolgozó kínai kollégájának mintegy felétől megválik és 4000 call centeres illetve hotelszemélyzeti dolgozójának egy részét "pihenteti", őket azonban visszavárja, ha újra felível a piac. Ez mintegy 5 százalékos leépítést jelent Kínában, Indiában pedig a 10 000 dolgozó 12 százalékát küldik el a recesszió miatt.

Az OYO szállodalánc ma a világ leggyorsabban fejlődő hotellánca. Még csak hét éve létezik, de a szobák számát tekintve maga mögött hagyta az olyan óriásokat mint az IHG, az Accor és a Wyndham, és a dobogó harmadik fokára hágott a két legnagyobb mamut, a Marriott és a Hilton után. Tavaly év végén 44 000 OYO hotel működött 1,2 millió szobával 4 kontinensen, 30 000 embernek adva munkát. Naponta 70-80 házzal gyarapszik a portfóliójuk világszerte. A 10 milliárd dolláros cégbe 1,6 milliárddal egy bank is beszállt az utóbbi években. A nagy számokhoz az is kellett, hogy az OYO a világ két legnépesebb országa, India és Kína igényeit szolgálja ki.

A szállodavállalatot 2013-ban alapította a most 26 éves indiai Ritesh Agarwal, aki 19 éves korában hátizsákos turistaként vette nyakába Indiát és saját országában kultúrsokként érte a hotelek siralmas állapota. Óriási lehetőséget látott abban, hogy a nagy hotelláncok látóköréből kieső 150 szobás vagy annál kisebb szállodákat elfogadható minőségre emelje és sztenderdizálja azok színvonalát. Az első Oyo az indiai Gurgaonban nyílt meg 2013-ban kimondottan az Y generáció képviselőinek igényeire szabva. A foglaltság az első franchise üzemeltetésű hotelben 18 százalékosról 90 százalékosra emelkedett az indulás hónapjában.

Mára már az USA, Kína, sőt Nagy-Britannia számos szállodája vette át a franchise know how-t. Eddig 20 000 hoteltulajdonos csatlakozott a lánchoz, amely villámgyors sztenderdizálást, hatékony és vendégbarát üzemeltetést és olyan adatbányász technikák, valamint a foglaltsághoz igazodó dinamikus árazás alkalmazását ígéri, amelyek a lehető legmagasabb profitot termelik. Agarwal szerint a bevont hotelek 30 százalékkal tudják növelni átlagosan a foglaltságukat és meghároszorozzák a nyereségüket.

Mindemellett az utóbbi években sokat romlott az OYO Hotels megítélése. Számtalan vendégpanasz érkezik, a szállodatulajdonosok pedig nem egyszer tüntettek már a vállalat velük szemben alkalmazott tisztességtelen üzletpolitikája ellen.

Forrás: Turizmus Online


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.