5000 embert küld el a világ egyik legnagyobb hotellánca

30 000-ről 25 000-re csökken az OYO Hotels munkaerőállománya a következő időszakban.

Az új típusú szállodák éllovasának tekintett indiai startup a kínai piacon jelentős visszaesést szenvedett el, és most ezreket küld el Kínában, az Egyesült Államokban és Indiában is, amíg újra prosperál a vállalat. A cég 6000 teljes állásban dolgozó kínai kollégájának mintegy felétől megválik és 4000 call centeres illetve hotelszemélyzeti dolgozójának egy részét "pihenteti", őket azonban visszavárja, ha újra felível a piac. Ez mintegy 5 százalékos leépítést jelent Kínában, Indiában pedig a 10 000 dolgozó 12 százalékát küldik el a recesszió miatt.

Az OYO szállodalánc ma a világ leggyorsabban fejlődő hotellánca. Még csak hét éve létezik, de a szobák számát tekintve maga mögött hagyta az olyan óriásokat mint az IHG, az Accor és a Wyndham, és a dobogó harmadik fokára hágott a két legnagyobb mamut, a Marriott és a Hilton után. Tavaly év végén 44 000 OYO hotel működött 1,2 millió szobával 4 kontinensen, 30 000 embernek adva munkát. Naponta 70-80 házzal gyarapszik a portfóliójuk világszerte. A 10 milliárd dolláros cégbe 1,6 milliárddal egy bank is beszállt az utóbbi években. A nagy számokhoz az is kellett, hogy az OYO a világ két legnépesebb országa, India és Kína igényeit szolgálja ki.

A szállodavállalatot 2013-ban alapította a most 26 éves indiai Ritesh Agarwal, aki 19 éves korában hátizsákos turistaként vette nyakába Indiát és saját országában kultúrsokként érte a hotelek siralmas állapota. Óriási lehetőséget látott abban, hogy a nagy hotelláncok látóköréből kieső 150 szobás vagy annál kisebb szállodákat elfogadható minőségre emelje és sztenderdizálja azok színvonalát. Az első Oyo az indiai Gurgaonban nyílt meg 2013-ban kimondottan az Y generáció képviselőinek igényeire szabva. A foglaltság az első franchise üzemeltetésű hotelben 18 százalékosról 90 százalékosra emelkedett az indulás hónapjában.

Mára már az USA, Kína, sőt Nagy-Britannia számos szállodája vette át a franchise know how-t. Eddig 20 000 hoteltulajdonos csatlakozott a lánchoz, amely villámgyors sztenderdizálást, hatékony és vendégbarát üzemeltetést és olyan adatbányász technikák, valamint a foglaltsághoz igazodó dinamikus árazás alkalmazását ígéri, amelyek a lehető legmagasabb profitot termelik. Agarwal szerint a bevont hotelek 30 százalékkal tudják növelni átlagosan a foglaltságukat és meghároszorozzák a nyereségüket.

Mindemellett az utóbbi években sokat romlott az OYO Hotels megítélése. Számtalan vendégpanasz érkezik, a szállodatulajdonosok pedig nem egyszer tüntettek már a vállalat velük szemben alkalmazott tisztességtelen üzletpolitikája ellen.

Forrás: Turizmus Online


Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.
Hilton, Marriot: irány Afrika!

Hilton, Marriot: irány Afrika! 

Bejelentette afrikai terjeszkedését a Hilton és a Marriot.
A házi kedvenc is szívesen látott vendég – robban a kisállatbarát szállások piaca

A házi kedvenc is szívesen látott vendég – robban a kisállatbarát szállások piaca 

Itthon akár háromszor annyiba is kerülhet a kisállatunk nyaralása, mint Európa más városaiban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.