Az Expedia online utazási portál idén is elkészítette a Best tourist (a legjobb turista) elnevezésű nemzetközi tanulmányát, amely 4000 szállodavezető megkérdezésén alapul, és amelyben 31 ország turistáinak viselkedéséről, szokásairól faggatták a válaszadókat. A német ots hírszolgálat által készített ismertetésben a magyar turistákról nem találtunk adatot. A legkedvesebb vendégeket tíz kategóriába sorolták, például a nagyvonalúság, az öltözködés, a helyi étkek iránti érdeklődés alapján. Az idei felmérésben a japánok végeztek az élen: a 100 adható pontból 68-at kaptak, így az összesített lista vezetői lettek. Kiváló szereplésük elsősorban kitűnő modoruknak, elégedettségüknek és udvariasságuknak köszönhető, amit a szállodások a világon mindenütt nagyra értékeltek. A második helyre a németek kerültek, holtversenyben a britekkel - 53-53 pontot érve el. A harmadik helyen a kanadaiak vannak, akik saját hazájukban is szívesen látott vendégek. A sereghajtók a kínaiak, az indiaiak és a franciák lettek, akiktől a szállodások pontokat vontak le a vendéglátók nyelve és konyhája iránti érdektelenségük, illetve rendetlenségük okán. (ots, NOL)
A japánok és a németek a legkedveltebb turisták
A világ szállodásai a japán és a német vendégeket kedvelik a legjobban: jó a modoruk, rendet hagynak maguk után, kipróbálják a helyi konyhát és a vendéglátók nyelvét. A németek ugyan fösvények is, de nem annyira, mint a franciák, akik viszont még fenn is hordják az orrukat.

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben
A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?
Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében
A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője
A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről
Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység
Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje
Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest
A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.