A japánok és a németek a legkedveltebb turisták

A világ szállodásai a japán és a német vendégeket kedvelik a legjobban: jó a modoruk, rendet hagynak maguk után, kipróbálják a helyi konyhát és a vendéglátók nyelvét. A németek ugyan fösvények is, de nem annyira, mint a franciák, akik viszont még fenn is hordják az orrukat.

Az Expedia online utazási portál idén is elkészítette a Best tourist (a legjobb turista) elnevezésű nemzetközi tanulmányát, amely 4000 szállodavezető megkérdezésén alapul, és amelyben 31 ország turistáinak viselkedéséről, szokásairól faggatták a válaszadókat. A német ots hírszolgálat által készített ismertetésben a magyar turistákról nem találtunk adatot. A legkedvesebb vendégeket tíz kategóriába sorolták, például a nagyvonalúság, az öltözködés, a helyi étkek iránti érdeklődés alapján. Az idei felmérésben a japánok végeztek az élen: a 100 adható pontból 68-at kaptak, így az összesített lista vezetői lettek. Kiváló szereplésük elsősorban kitűnő modoruknak, elégedettségüknek és udvariasságuknak köszönhető, amit a szállodások a világon mindenütt nagyra értékeltek. A második helyre a németek kerültek, holtversenyben a britekkel - 53-53 pontot érve el. A harmadik helyen a kanadaiak vannak, akik saját hazájukban is szívesen látott vendégek. A sereghajtók a kínaiak, az indiaiak és a franciák lettek, akiktől a szállodások pontokat vontak le a vendéglátók nyelve és konyhája iránti érdektelenségük, illetve rendetlenségük okán. (ots, NOL)

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.