A Magyar Szállodaszövetség titkára, Kovács István a Napi Turizmus kérdésére elmondta, csak érintőlegesen hallottak a felvetésről, ezért hivatalos álláspontot egyelőre nem alakított ki a szövetség. Egy valamiben azonban biztosak, hogy a szállodai- és az utazásszervezői csomagszolgáltatás esetében teljesen eltérő a kockázatvállalás. A szállodák által összeállított csomagok legritkább esetben, vagy soha nem tartalmaznak közlekedési szolgáltatást, pl. charter- vagy menetrend szerinti repülőjegyet, és külföldi szolgáltatót nem, vagy csak minimális mértékben vonnak be. Csomagszolgáltatásaik esetében, amikor a szállodai szobához például egy wellness-kezelést, vagy városnézést kínálnak, nincs komoly rizikónak kitéve az utas, ha azt nem teljesíti a hotel, vagy legalábbis sokkal csekélyebb mértékben mint amikor egy utazásszervező vagy légitársaság nem teljesíti az általa vállaltakat különösen akkor, ha az utas már külföldön tartózkodik. Ennek értelmében a szállodások nem szeretnék, ha hasonló elbírálás alá esnének – magyarázta Kovács István.
A szállodásoktól is anyagi garanciákat várnak az uniós fogyasztóvédők
A szervezett utazási formákat szabályozó, most készülő (90/314-es EGK) uniós direktíva társadalmi egyeztetése kapcsán egyes tagországokban felmerült, hogy a szállodák is vállaljanak bizonyos garanciákat a fogyasztókért az esetleges gondok megelőzésére.

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts
Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója
A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben
A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?
Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében
A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője
A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről
Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység
Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.