A szállodatulajdonosok a hotel.info közvéleménykutatása szerint azokat a vendégeket becsülik leginkább, akik kifizetik a számlájukat, és semmit sem tulajdonítanak el a szállodából. A szállodaiparból a közvéleménykutatásban résztvevők szinte 100%-a itt "nagyon fontos" vagy "fontos" értéket jelölt meg.
Ezt követi szorosan több mint 95%-kal áll a megbízhatóság, pl. a vendég nem törli a foglalást az utolsó pillanatban, valamint betartja az érkezési és távozási időket. A harmadik legfontosabb tulajdonság a szállodavezetők számára a vendég udvariassága a szálloda személyzetével szemben. A közvéleménykutatás szerint tíz szállodamenedzser közül több mint nyolcnak ez a véleménye.
A tisztaságnak és a bőkezűségnek, amelyekről azt gondolhatnánk, hogy a szállodavendégek különösen fontosnak számító tulajdonságai közé tartoznak, nyilvánvalóan kisebb jelentőséget tulajdonítanak. Amíg a tisztaság a szállodatulajdonosok még mindig 80%-a számára "nagyon fontos" és "fontos", tehát abban reménykednek, hogy a vendégek a szobát rendben hagyják, a vendég bőkezűsége tekintetében nem nagyok az elvárások. Csak minden ötödik szállodatulajdonosnak fontos a borravaló - tájékoztatta szerkesztőségünket a hotel.info.
A hotel.info a szállodai hírlevél keretében kérdezte meg németországi és európai szállodáit. Ebben a szállodatulajdonosok a vendégek fent említett tulajdonságait "nagyon fontos", "fontos", "semleges", "kevésbé fontos" és "nem fontos" kategóriába sorolták. A közvéleménykutatásban több mint 700 szállodatulajdonos vett részt.