A vecsési hotelszobák érik meg legjobban az árukat?

Az év második felének kezdetén a hotel.info szemügyre vette foglaló ügyfelei értékeléseit az ár-szolgáltatás viszonylatában. Melyik városokban kínáltak a szállodatulajdonosok jó szolgáltatást megalapozott árakért és másrészt hol volt a vendégek benyomása kevésbé pozitív? A figyelem a 3-4 csillagos szállodák vendégeinek tapasztalataira irányult. Az eredményekről a Turizmus Online oldalain olvashatunk.

A vendégértékelésekből az derül ki, hogy Magyarország éllovasa Vecsés. Az ár és szolgáltatás viszonya itt volt a vendégek szemszögéből nézve a legmeggyőzőbb. Budapest a középmezőben található, a szállodatulajdonosok itt még mindig szolid szolgáltatást nyújtanak elfogadható áron. A magyar Top 10-es sereghajtója Székesfehérvár, a „királyok városa”. Jóllehet még szerepel a rangsorban, úgy tűnik viszont, hogy a szállodaipar ár-szolgáltatás viszonya nem volt egészen meggyőző.

A hotel.info Top 10-es városai Magyarországon ár és szolgáltatás viszonylatában:

1. Vecsés 8,03

2. Kecskemét 7,86

3. Debrecen 7,62

4. Győr 7,58

5. Budapest 7,54

6. Pécs 6,45

7. Miskolc 6,40

8. Siófok 6,36

9. Sopron 6,21

10. Székesfehérvár 5,80

A világ nagyvárosait vizsgálva a hotel.info ügyfelei a prágai szállodákban voltak a legjobban megelégedve az ár és a szolgáltatás viszonyával, szorosan ezután következik a második helyen Lisszabon. Összességében nézve a kelet-európai nagyvárosok dominálnak: Budapest, Varsó és Bukarest városokat látjuk viszont a nemzetközi rangsorban, három valamikori szocialista ország fővárosát, ahol a szállodatulajdonosok jó szolgáltatást nyújtanak korrekt árakért. És amíg Madrid, a spanyol főváros, a Top 10-es rangsorban az arany közepet foglalja el, más nyugat-európai városok rosszabb eredményt értek el: Athénban, Brüsszelben és Párizsban alacsonyabb színvonalú szolgáltatást nyújtanak a szállodák, vagy magasabb árakat szabnak meg – legalábbis a hotel.info vendégei szerint. Bern zárja a sort, szinte jelentéktelen különbséggel lemaradva Párizstól.

A hotel.info Top 20-as listája a világ nagyvárosairól ár-szolgáltatás viszonylatában:

1. Prága 7,64

2. Lisszabon 7,58

3. Budapest 7,53

4. Berlin 7,47

5. Ottawa 7,42

6. Varsó 7,38

7. Bécs 7,29

8. Tokió 7,28

9. Bukarest 7,25

10. Madrid 7,14

11. Sanghaj 6,99

12. Isztambul 6,87

13. Hong Kong 6,72

14. Buenos Aires 6,71

15. Róma 6,70

16. Helsinki 6,69

17. Athén 6,55

18. Brüsszel 6,54

19. Párizs 6,27

20. Bern 6,21

A vendégek pontrendszer (0-tól 10-ig) segítségével értékelik a www.hotel.info webhelyen keresztül foglalt szállodákat. Olyan kritériumok mellett, mint a szoba minősége és a személyzet udvariassága, többek között az ár és a szolgáltatás viszonya is értékelhető. A hotel.info világszerte több mint 210.000 szállodába nyújt folglalási lehetőséget. (Turizmus Online)

 


Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.