A 2008-as online marketing büdzsék sokkal jobban hasznosultak, mint a 2005-ösök. Tavaly minden 1 dollár, amit az online-ra fordítottak, 23 dolláros forgalmat generált, míg ugyanez a szám 2005-ben 18 dollár volt. Erre a szállodák is rájöttek, hiszen ebben az időszakban 10 százalékkal növelték online költéseiket. A megkérdezettek egyharmada közvetlen arányosságot talált a költések és a bevételek között: ha 20 százalékkal többet fordítottak például az online-ra, minimum 20 százalékkal több lett az elektronikus csatornákból származó bevételük. Az eredményeket az egyéb kutatások is igazolják. A J.D. Power and Associates 2008-as Travel Web Site Satisfaction Study elnevezésű tanulmányából például az derült ki, hogy az elmúlt évben 15 százalékkal nőtt azok száma, akik interneten foglaltak repülőjegyet, vagy szállást vagy béreltek autót. Sok kis büdzsével rendelkező szálloda kiváló eredményeket ért el, ha közösségi oldalt hozott létre, fórumot indított, vagy video- vagy fotómegosztó oldalt hozott létre. A tanulmány végül felsorolja azt az öt elemet is, ami a sikeres online kampány nélkülözhetetlen eleme. Ezek a következők: web site management, forgalomélénkítő technikák, közösségi oldalak és web 2.0-ás eszközök.
A XXI. századi siker titka
Több, mint 35 resort típusú szálloda részvételével készült a HSMAI's Resort Marketing Special Interest Group legújabb felmérése az online médiumokról. A kutatásból kiderült többek között, mi az az öt dolog, ami a sikeres online kampányhoz kell, illetve hogy milyen változások történtek az elmúlt években ezen a területen.

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?
Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében
A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője
A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről
Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység
Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje
Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest
A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra
A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.