A XXI. századi siker titka

Több, mint 35 resort típusú szálloda részvételével készült a HSMAI's Resort Marketing Special Interest Group legújabb felmérése az online médiumokról. A kutatásból kiderült többek között, mi az az öt dolog, ami a sikeres online kampányhoz kell, illetve hogy milyen változások történtek az elmúlt években ezen a területen.

A 2008-as online marketing büdzsék sokkal jobban hasznosultak, mint a 2005-ösök. Tavaly minden 1 dollár, amit az online-ra fordítottak, 23 dolláros forgalmat generált, míg ugyanez a szám 2005-ben 18 dollár volt. Erre a szállodák is rájöttek, hiszen ebben az időszakban 10 százalékkal növelték online költéseiket. A megkérdezettek egyharmada közvetlen arányosságot talált a költések és a bevételek között: ha 20 százalékkal többet fordítottak például az online-ra, minimum 20 százalékkal több lett az elektronikus csatornákból származó bevételük. Az eredményeket az egyéb kutatások is igazolják. A J.D. Power and Associates 2008-as Travel Web Site Satisfaction Study elnevezésű tanulmányából például az derült ki, hogy az elmúlt évben 15 százalékkal nőtt azok száma, akik interneten foglaltak repülőjegyet, vagy szállást vagy béreltek autót. Sok kis büdzsével rendelkező szálloda kiváló eredményeket ért el, ha közösségi oldalt hozott létre, fórumot indított, vagy video- vagy fotómegosztó oldalt hozott létre. A tanulmány végül felsorolja azt az öt elemet is, ami a sikeres online kampány nélkülözhetetlen eleme. Ezek a következők: web site management, forgalomélénkítő technikák, közösségi oldalak és web 2.0-ás eszközök.


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.