Mit esznek a magyarok karácsonykor?

Mit esznek a magyarok karácsonykor? 

Ha a karácsonyi menüre gondolunk, elsőként mindannyiunknak a halászlé, a töltött káposzta, a mákos guba és a bejgli jut eszébe. A lehetőségek azonban ennél jóval messzebbre mutatnak. A frissen nyílt VIRTU Restaurant reprezentatív kutatásában annak járt utána, milyenek ételek kerülnek valójában a magyarok asztalára az ünnepek során.
Fenntarthatóság a turizmusban

Fenntarthatóság a turizmusban 

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon: kié a felelősség és mit keresnek az utazók?
Felmérés: szeretik-e a magyar utazók, így, ahogy van, Ferihegyet?

Felmérés: szeretik-e a magyar utazók, így, ahogy van, Ferihegyet? 

Az elmúlt öt évben a budapesti repülőtérről utazók szerint jól érzékelhetően emelkedett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér szolgáltatásainak színvonala. A légikikötő tiszta, tágas, világos, emberléptékű és biztonságos; nemzetközi viszonylatban is megállja a helyét, derül ki a független GKID piackutató vállalat által készített reprezentatív kutatásból.
Magyar expedíció indul Szegedről Közép-Ázsia hegységeibe

Magyar expedíció indul Szegedről Közép-Ázsia hegységeibe 

A 21. században is tartogat még újdonságokat a Tien-san és a Pamír a tudósok számára - az SZTE geográfusai augusztus közepén indulnak útnak és veszik célba a hegyeket és két jelentősebb folyó völgyét.
Kibővítik a kutatást a mentőalakulatok az eltűnt Titanic-turisták után

Kibővítik a kutatást a mentőalakulatok az eltűnt Titanic-turisták után 

FRISSÍTVE A mai, azaz a csütörtöki nap az utolsó, hogy felszínre hozzák valamilyen módon a turistákat szállító búvárhajót, aztán nincs tovább. Az amerikai parti őrség már negyed Magyarországnyi területen kutatott szerdán a négy napja eltűnt mélytengeri búvárhajó után a Titanic roncsai környékén, miközben kevesebb, mint egynapnyi oxigén maradt az utasoknak.  
Ennyit költenek a magyarok nyaralásra 2023-ban

Ennyit költenek a magyarok nyaralásra 2023-ban 

Az utazók mintegy 60%-a belföldi, közel 30%-a külföldi célállomást választ, és háztartásonként átlagosan 338 000 forintot szánnak az utazásra. A kutatás szerint legtöbben autóval utaznak a környező országokba, 4-7 napra, olcsó szállásokat keresve, de az exkluzív hajós utak iránt is nő a kereslet.
Első helyen a magyarok bakancslistáján az utazás

Első helyen a magyarok bakancslistáján az utazás 

Legtöbbször utazási helyszínek, utazással kapcsolatos élmények szerepelnek a magyarok bakancslistájának élén, ugyanakkor a pénz, a család és az egészség is előkelő helyet foglal el a leginkább vágyott célok között - derült ki az apartman.hu megbízásából az NRC piackutató által készített reprezentatív kutatásból.
A magyar turista ebben jár élen az egész régióban

A magyar turista ebben jár élen az egész régióban 

Az idén külföldi nyaralásra induló magyarok 83%-a a helyszínen is bankkártyával, okostelefonnal vagy okosórával tervez fizetni, ezzel Magyarország első a régióban a Visa nyolc közép- és kelet-európai országra, köztük hazánkra is kiterjedő, „Utazási és fizetési szokások 2023” címmel megjelent tanulmánya szerint.
Egyre keresettebbek a fenntartható turisztikai szolgáltatások

Egyre keresettebbek a fenntartható turisztikai szolgáltatások 

A booking.com 2022. évi fenntarthatósági jelentése szerint a világ utazóinak 81 százaléka részesíti előnyben a fenntartható úticélokat, szolgáltatásokat. Az Innotime Hungary Kft által az elmúlt időszakban végzett kutatások azt bizonyítják, hogy már a hazai utazók nagy része is előnyben részesíti az ilyen módon megvalósuló turisztikai szolgáltatásokat.
Ma azok a cégek sikeresek, ahol a munkavállalókra partnerként tekintenek

Ma azok a cégek sikeresek, ahol a munkavállalókra partnerként tekintenek 

Azok a cégek tudnak sikeresek lenni, amelyek a munkavállalóikra partnerként tekintenek, és velük együttműködve hoznak létre olyan fenntartható munkamodelleket, amelyek hatására a dolgozók a legjobbat tudják kihozni magukból, derül ki a Deloitte Globális Humán Erőforrás Trendek 2023 kutatásának eredményeiből. 

Nemzetközi kutatás az alkoholfogyasztásról 

Szerhasználatra és addiktív viselkedésre is hajlamosító géneket és génvariánsokat azonosított egy nemzetközi kutatócsoport az ELTE és a Semmelweis Egyetem vezetésével. A felfedezés nemcsak a korábbi eredményeket erősíti, miszerint a függőség genetikai meghatározottságú lehet, hanem azt is, hogy egyes gének egyszerre többfajta szenvedélybetegség kialakulásához is hozzájárulhatnak.

Így alakultak át az utazási szokások 

Az elmúlt években megváltoztak az utazási szokások, amit mutat az is, hogy egyre többen választják a két-három napos, rövid külföldi vagy belföldi utakat, illetve a jó ár-érték arányú kikapcsolódást. A Bónusz Brigád és a GKID közös elemzése szerint az emberek előnyben részesítik, ha az ajánlat rugalmasan alakítható, és ha a program lemondása nem jár jelentős pluszköltséggel, ezen túlmenően fontos a megfelelő ár-érték arány, így a felhasználók 84 százaléka továbbra is az akciókat kínáló oldalakon keresi a szolgáltatásokat, mert úgy gondolják, hogy itt találkozhatnak a legkedvezőbb árakkal.

Online bontanák le a repohár-rendszert 

Greenwashing, környezetszennyezés vagy fenntartható megoldás? Az Ynsight Research a netnográfia módszertanával vizsgálta az elmúlt egy év online diskurzusát, hogy kiderüljön miként vélekednek a felhasználók az egyre több helyen bevezetésre kerülő repoharas megoldásról - írja a Store Insider.

Ha fesztivál, akkor Irsai fröccs a sláger 

A magyarok imádják a fesztiválokat, és a Hilltop online felmérése szerint a fröccs bizonyos esetekben már népszerűbb a sörnél is. De a boros koktélokra is vevők lennének a fesztiválozók.

A magyarok fele tervez belföldi nyaralást 

A belföldi nyaralók a rugalmas foglalási feltételeket nyújtó szálláshelyeket kedvelik, jobban figyelnek a higiéniára és még több élményt szeretnének átélni a nyaralás során.

Jóval több mehet nyaralásra, mint a járvány előtt 

130 ezer forinttal többet szán nyaralásra a magyar lakosság a COVID-járvány előtti időszakhoz képest – derül ki az MKB Bank legfrissebb felméréséből. A 2019-es kutatás eredményeivel összevetve jelentősen nőtt azok aránya, akik mennek vakációzni, és szembetűnő az is, hogy egyre többen költenek 200 ezer forint feletti összeget üdülésük során. A megkérdezettek legnagyobb része félretett jövedelméből fedezi a nyaralás költségeit, a külföldre utazók 95%-a bankkártyával tervez fizetni és többen fordulnak hiteltermékekhez is nyaralás előtt. A megkérdezettek körében a finanszírozási megoldások közül a hitelkártya a legnépszerűbb - tájékoztatta lapunkat a társaság.

Átfogó kutatást tett le az asztalra a MaReSz 

Az érdekvédelmi szervezet felmérte a rendezvényiparág jelenlegi helyzetét és perspektíváit. Fontos megállapítások.

Inkább élményekre költünk, mint tárgyakra 

A Mastercard új kutatása szerint az Egyesült Királyság, Svájc, Spanyolország és Hollandia vezetik a leglátogatottabb országok listáját. Erős fellendülés tapasztalható a költéseket illetően a hajóval, busszal és vonattal történő utazások területén a 2022 Covid óvintézkedések feloldása után. Inkább élményekre költünk, mint tárgyakra - tájékoztatta lapunkat a társaság.

Trónok harca és merlot? Bridgertonok és chardonnay? 

A Hilltop online kutatásából többek között kiderül, hogy milyen szériát és tételeket fogyasztunk a legszívesebben, és a válaszadók azt is megszavazták, hogy melyik népszerű sorozathoz melyik borfajta illik a legjobban.

Hol síeltek a magyarok? 

A tavalyi évhez képest 30 százalékkal többet beszélgettek a magyarok a síelésről idén, az elmúlt hónapokban 45 milliós elérése volt a témának az internetezők körében. A SentiOne kutatásából kiderült, ha síelés, akkor leggyakrabban Ausztria kerül szóba, ha pedig már a pályán vagyunk, akkor 92 százalékban síelünk és csak 8 százalékban snowboardozunk. Itthon még Eplény a legnépszerűbb hely, de Mátraszentistván már szorosan a sarkában jár - tájékoztatta lapunkat a társaság.

Új kutatás: vegetáriánusok előnye a húsevőkkel szemben 

Egy brit kutatás szerint a vegetáriánusok 14 százalékkal kisebb eséllyel betegszenek meg rákban, mint a húsevők. Egy nagyszabású brit kutatás szerint a növényi étrenden élők 14 százalékkal kisebb eséllyel betegszenek meg rákban, mint a húsevők; a halat is fogyasztók kockázata 10 százalékkal kisebb.

Kutatás a hazai családi borászatokról 

Szétválaszthatatlanul összefonódik a család és a vállalkozás dimenziója a hazai családi borászatok esetében – derül ki a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) legfrissebb kutatásából. Ez a jelenség jelenthet előnyt és hátrányt is a működésben, de mindenképp dilemmák, kihívások elé állítják a tulajdonosokat. A családi borászatok a családi vállalkozások egy igen izgalmas és sajátos típusát képviselik – gondolkodásmódjukat, céljaikat és működésüket pedig a kutatás révén közelebbről is megismerhetjük.

Áremelést terveznek a kelet-közép-európai szállásadók 

Átlagosan 8-11 százalékos éjszakánkénti áremelést terveznek az idén a rezsiköltségek és bérek emelkedése miatt a kelet-közép-európai szállásadók - derül ki a Szallas Group és a Nielsen IQ piackutató legfrissebb régiós kutatásából.

UNWTO: továbbra is mélyen szint alatt 2021 turizmusa 

Megjelent az ENSZ Turisztikai Világszervezete, az UNWTO részletes elemzése a tavalyi év harmadik negyedévének globális vendégforgalmi adatairól.

Minden harmadik magyar havonta ünnepel 

Minden harmadik magyar (34%) legalább havonta ünnepel, 42 százalékuk azt nyilatkozta, hogy az elmúlt 1 hónapban volt alkalma ünneplésre - a Diageo Celebration Index felmérése szerint. A kitöltők leginkább családtagjaikkal (84%), illetve barátokkal (37 %) ünnepelnek.

Optimista vezetők a világban 

Növekvő optimizmussal néznek a jövőbe saját cégeik kilátásait illetően a világ legnagyobb vállalatainak vezérigazgatói. A KPMG felmérése szerint az üzleti vezetők 60 százaléka a járvány kiváltotta bizonytalanság elhúzódása ellenére bízik a világgazdaság fellendülésében a következő három évben.

A munkafüggőségről 

A munkafüggőség talán úgy határozható meg legjobban, hogy a személy számára a legfontosabb és mindenen felül uralkodó tevékenység maga a munkavégzés, és ez a fajta túlzott vagy kényszeres munkavégzés aztán nagyon sok káros következményt hoz az életében. Ezek a következmények nagyon sok területre kihatnak, de az egyik kulcstényező, hogy az illető annyira sokat dolgozik, hogy az már nem segíti az életét, hanem pont, hogy gátolja, akadályozza – mondta Kun Bernadette a múlt heti G7 Podcastban.

Kutatás az otthoni internethasználatról 

A koronavírus-járvány alatt jelentősen megnőtt az otthoni internethasználat, és sokakat aggaszt, hogy mindez miként hat az egészségükre és a személyes adataik biztonságára - mutat rá az EY 17 500 háztartás bevonásával készült nemzetközi kutatása. A szolgáltatóknak érdemes figyelembe venniük a fogyasztói aggályokat, különben a felhasználók egyre elutasítóbbá válhatnak az új termékekkel és megoldásokkal szemben.

Inkább csak a nyárral számolnak a hazai utazók 

A magyar lakosság 2021-es utazási tervekit feltérképező kutatást publikált a Reacty Digital és a G7. A reprezentatív felmérést a 18 és 79 év közöttiek körében végezték e hazánkban.

Vizsgálják a kávé ökolábnyomát 

Brit kutatók vizsgálták, miként lehet jelentősen, mintegy 77 százalékkal csökkenteni a kávé szénlábnyomát.

A horeca helyszínek a legnagyobb járványgócok? 

Az éttermek, a kávézók, az edzőtermek és más beltéri helyszínek voltak a felelősök a koronavírus-fertőzések mintegy 80 százalékáért a járvány első hónapjaiban az Egyesült Államokban kutatók elemzése szerint.

A hazai turizmus kilátásai 

A koronavírus és a turizmus összefüggéseit vizsgálta a Szent István Egyetem kutatója.

A turisztikai szakemberek Covidot kutatnak 

A munka nélkül maradt turisztikai és vendéglátóipari dolgozók a  Covid-19 kontakt-kutatásában vesznek részt Máltán.

Kutatók éjszakája az Agórában 

Rendhagyó szabadtéri éjszakai program Debrecenben, szeptember 25-én.

A cukros reggelik károsíthatják az agy étvágyszabályozó funkcióját 

Az egészségtelen, túlságosan feldolgozott, túl sós, cukros, zsíros ételek fogyasztásáról, vagyis az úgynevezett nyugati étrendről egy kutatás megállapította, hogy károsíthatja a hippokampusz nevű agyi terület étvágyszabályozó, túlevést korlátozó funkcióját.

Egekben az osztrákok utazási kedve 

Idén január 16. és 19. között került megrendezésre Közép-Európa legnagyobb turisztikai és szabadidős vására, a bécsi Ferien Messe. A vásárhoz időzítve tette közé kicsattanóan derűlátó piaci előrejelzését az ausztriai RUEFA utazási iroda – tájékoztatta szerkesztőségünket Kovács Balázs, a GD Consulting partnere, aki helyszíni tapasztalatok alapján foglalja össze az elemzés lényegét.

Kutatás készült az angolok magyarországi utazási szokásiról 

Egyre többen érkeznek hozzánk Nagy-Brittaniából, és egyre több időt is töltenek hazánkban. De milyen okok állnak a szigetországi turisták hazánk iránti megnövekedett érdeklődése mögött? Bauer Zsófia szociológus (Y-nsight Research) és Mezei Márk (Silberstein & Partners) kommunikációs szakember azt térképezte fel közös kutatásában, hogy milyen magyarországi turizmussal kapcsolatos beszélgetések voltak az elmúlt évben a szigetországban, és mik jelentették azokat legfontosabb témákat aminek eredményeképpen az angol utazók hozzánk és nem a világ más országába váltották meg a repülőjegyeiket.

Kutatók: nem halogatható tovább a Balaton-kutatás megújítása 

A közelmúlt algainváziója is megmutatta, hogy nem halogatható tovább a Balaton kutatásának az eddigieknél komplexebb, átfogó megújítása - figyelmeztet a Nemzeti Víztudományi Program irányító testülete az MTI-hez eljuttatott közleményében.

A budapesti éttermek is szenvednek a munkaerőhiánytól 

Szakképzett munkaerőt alig találni, az Y és Z-generációról viszont nincs jó véleménye a budapesti vendéglátósoknak - derült ki a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara vendéglátóipari szektort érintő kutatásából, amely részben éttermek és cukrászdák vezetői, részben pedig a vendégek körében készült felmérésből áll. Kiderült, a budapestiek többsége maximum 4000 forintot fizetne egy főételért és átlag 780 forintot egy korsó sörért.

A korlátlan fogyasztás veri a fitneszhasználatot 

Van igény az egészséges konyhára, mégis 1-3 kiló felesleget szedünk magunkra nyaralás alatt – derült ki a Szallas.hu friss kutatásából. Bár a többség általában legalább heti 1-2 alkalommal edz, az úti cél kiválasztásakor a sportolási lehetőség csupán tízből egy vendég számára fontos. A fitnesz, wellness nemcsak az egészségi állapotunkat, de a szerelmi életet is pozitívan befolyásolhatja: tízből hárman kaptak már rajta romantikázó párt a forró szaunakabinban.

A hazai vendéglátósok ötöde képesítés nélküli 

A cégcsoport első kutatása a hazai vendéglátás és a munkavállalás kapcsolatait térképezi fel. Hamarosan nyilvánosságra hozzák a vendéglátásra és a bérekre vonatkozó adatokat is.

Smart-osodnak a magyar konyhák 

A GfK Hungária átfogó kutatásban mérte fel ismét a hazai étkezési és főzési szokásokat valamint újdonságként a konyhatechnológiához kapcsolódó attitűdöket.

Adni és kapni - a karácsony és az utazás kapcsolata 

Amíg korábban az volt megszokott, hogy karácsonykor hétköznapi használati tárgyakat, ruhákat, konyhai eszközöket adunk egymásnak, ezeket egyre gyakrabban kiegészítik a különböző élményajándékok. Mindezt kutatási adatok is alátámasztják: a sárvári Spirit Hotel megbízásából készített országos reprezentatív felmérés adatai alapján sokan szeretnének élményajándékokat, wellnesshez kapcsolódó meglepetést látni a fa alatt.

Több mint 300 milliót költenének turizmusmarketing kutatásra 

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal "Magyarország, mint turisztikai márka népszerűsítését célzó kampány hatékonyságának növelését támogató szakmai kutatások" címmel írt ki nyílt közbeszerzést 323 millió forint értékben. A felhívás a Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.  

Oxigénhiány a Balti-tenger partjainál 

Ezerötszáz éve nem tapasztalt oxigénhiány alakult ki a Balti-tenger partjainál az elmúlt évszázadban. Bár a tenger több része hosszú ideje szenved az oxigénhiánytól, a tengerparti területeken az elmúlt 1500 évben nem volt tapasztalható ilyen mértékű oxigénhiány - állapították meg finn és német kutatók. Eredményeiket az Európai Földtudományi Unió (EGU) Biogeosciences című tudományos lapjában mutatták be.

Egy kutatás mind fölött 

A turizmus dübörög, az eredményekből a hazai fürdők is kiveszik a részüket. De vajon hogyan tudnák még jobban? A Magyar Turisztikai Szövetség zártkörű sajtóreggelijén jártunk. 

Mire költ a magyarok 63%-a átlagosan 194 ezret? 

A magyarok 63 százaléka várhatóan elmegy nyaralni az idén, és átlagosan 194 ezer forintot tervez költeni az utazásra - derül ki a K&H Bank felméréséből.

Utazási iroda létrehozása segítené a Felvidéki turizmus fejlesztését 

A Nemzetstratégiai Kutatóintézet dr. Tőzsér Anett vezetésével egy kutatássorozatot indított el 2015-ben, hogy a Kárpát-medencei turisztikai szervezetek működéséről egy átfogó képet adjon. Ennek első, pilot projektjét a 2015 második felében elvégzett „Székelyföld turisztikai szervezeti rendszerének vizsgálata” című kutatás jelentette. A kutatás következő helyszíne 2017-ben a Felvidék magyarlakta területe volt. 
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!