Accor-jelentés 2023-ról: növekedés nemzetközi szinten, a magyar piacot is beleértve

A világ vezető szállodaipari csoportja közzétette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit. Az EBITDA meghaladta az 1 milliárd eurót, és az eredmény felülmúlja a 2023-ra vonatkozó előrejelzést. A vállalat folytatta vonzó részvényesi hozampolitikáját, és bízik a 2024-es növekedési kilátásokban, áll a szállodacsoport legfrissebb jelentésében.

Mint írják, az Accor Magyarországon is nagyon sikeres évet zárt, jelentősen növekedett az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) és a foglaltsági ráta is. A vállalat négy új szállodát nyitott, és két új márkát vezetett be a magyar piacon, a TRIBE-ot és a Mövenpicket.

 

Ilyen lesz a Debreceni Nemzetközi Repülőtér mellett már épülő hotel / Forrás: Accor
Ilyen lesz a Debreceni Nemzetközi Repülőtér mellett már épülő hotel / Forrás: Accor

Az Accor 2023-ban rekordmagas eredményt ért el, az EBITDA történetében először átlépte az 1 milliárd eurós határt

– mondta Sébastien Bazin, az Accor elnök-vezérigazgatója, majd hozzátette:

 Az elmúlt évben a csoport minden szegmensben és földrajzi területen növekedést ért el. Ez jól mutatja az asset-light modell előnyeit, két divízióra – egyrészt a Premium, Midscale és Economy, másrészt a Luxury és Lifestyle – épülő szervezetének hatékonyságát, a márkák vonzerejét, disztribúciós és hűségprogram-stratégiájának erejét, valamint a pénzügyi fegyelmet.

Komlósi Gabriella, az Accor HotelServices Magyarország ügyvezető igazgatója a hazai eredmények kapcsán elmondta:

2023 kifejezetten sikeres év volt az Accor számára Magyarországon is. A kiadható szobára jutó árbevételünk közel 37 százalékkal, foglaltságunk pedig több mint 10 százalékponttal, közel kétharmadra növekedett. Négy új hotelnyitásunkkal több mint 500 új szobával nőtt a kapacitásunk, és két új márka is megjelent a magyar piacon, a TRIBE és a Mövenpick.

Az Accor eredményei Magyarországon, 2023-ban:

·       Az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) 2022-hez képest 36,8 százalékkal nőtt, és elérte az 57,7 eurót.

·       A foglaltság elérte a 65,3 százalékot, ami 10,2 százalékpontos növekedés 2022-hez képest.

·       4 új szálloda 2023-ban – Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton, TRIBE Budapest Stadium, ibis Budapest Stadium és Mercure Székesfehérvár Magyar Király – 524 szobával, ami 13,8%-kal növeli az Accor szobáinak számát Magyarországon.

Az Accor jelenleg 26 szállodával rendelkezik Magyarországon, 4286 szobával.

 


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?