Mint írják, az Accor Magyarországon is nagyon sikeres évet zárt, jelentősen növekedett az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) és a foglaltsági ráta is. A vállalat négy új szállodát nyitott, és két új márkát vezetett be a magyar piacon, a TRIBE-ot és a Mövenpicket.
Az Accor 2023-ban rekordmagas eredményt ért el, az EBITDA történetében először átlépte az 1 milliárd eurós határt
– mondta Sébastien Bazin, az Accor elnök-vezérigazgatója, majd hozzátette:
Az elmúlt évben a csoport minden szegmensben és földrajzi területen növekedést ért el. Ez jól mutatja az asset-light modell előnyeit, két divízióra – egyrészt a Premium, Midscale és Economy, másrészt a Luxury és Lifestyle – épülő szervezetének hatékonyságát, a márkák vonzerejét, disztribúciós és hűségprogram-stratégiájának erejét, valamint a pénzügyi fegyelmet.
Komlósi Gabriella, az Accor HotelServices Magyarország ügyvezető igazgatója a hazai eredmények kapcsán elmondta:
2023 kifejezetten sikeres év volt az Accor számára Magyarországon is. A kiadható szobára jutó árbevételünk közel 37 százalékkal, foglaltságunk pedig több mint 10 százalékponttal, közel kétharmadra növekedett. Négy új hotelnyitásunkkal több mint 500 új szobával nőtt a kapacitásunk, és két új márka is megjelent a magyar piacon, a TRIBE és a Mövenpick.
Az Accor eredményei Magyarországon, 2023-ban:
· Az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) 2022-hez képest 36,8 százalékkal nőtt, és elérte az 57,7 eurót.
· A foglaltság elérte a 65,3 százalékot, ami 10,2 százalékpontos növekedés 2022-hez képest.
· 4 új szálloda 2023-ban – Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton, TRIBE Budapest Stadium, ibis Budapest Stadium és Mercure Székesfehérvár Magyar Király – 524 szobával, ami 13,8%-kal növeli az Accor szobáinak számát Magyarországon.
Az Accor jelenleg 26 szállodával rendelkezik Magyarországon, 4286 szobával.