Beájulhatnánk a KSH most közzétett számaitól

De nem tehetjük, mert a januári biztató évkezdet után a koronavírus-járvány miatt azóta bezuhant az ágazat. Viszont a számok azt mutatják, hogy mire lenne/lesz képes, ha rendeződik a helyzet, és majd ismét magához tér.

A KSH megállapítása szerint januárban bővült a turizmus, összesen 746 ezer vendég 1,705 millió vendégéjszakát töltött el a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégek száma 15,1 százalékkal, az eltöltött éjszakáké 11,9 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz viszonyítva, a koronavírus-járvány negatív hatása az év első hónapjában még nem jelentkezett a vendégforgalomban - jelent meg ai szerdán kiadott a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által kiadott közleményben.

A külföldi vendégek száma 18,4 százalékkal, a vendégéjszakáké 16,9 százalékkal nőtt. A szálláshelyekre érkezett 367 ezer külföldi vendég 911 ezer vendégéjszakát töltött el.

A belföldi vendégek száma 12,1, a vendégéjszakáké 6,8 százalékkal nőtt. A vendégszám 379 ezer, az eltöltött vendégéjszakák száma 794 ezer volt.

A szállodai szobaárak átlagosan 11,2 százalékkal 21 ezer 500 forintra emelkedtek. A szállodák egy szobára jutó szállásdíjbevétele (REVPAR) 19,3 százalékkal 10 ezer 161 forintra emelkedett. Az egy szobára jutó összes árbevétel (TREVPAR) átlagosan 18 ezer 288 forint volt, 15,0 százalékkal több a tavaly januárinál.

A szálláshelyek teljes bruttó árbevétele 18,5 százalékkal, 34,459 milliárd forintra nőtt januárban. A szállásdíjbevételek 22,7 százalékos emelkedéssel 19,150 milliárd forintra ugrottak, a vendéglátásból 9,251 milliárd forint bevétel származott, 16,9 százalékkal több a tavaly januárinál.

A szálláshelyek egyéb bevételei is 8,9 százalékkal nőttek és meghaladták a hatmilliárd forintot. Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken több mint kétszer annyit (+104,6 százalék), összességében 2,298 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok.

A külföldi vendégéjszakák 70 százalékát Budapest-Közép-Dunavidék régióban regisztrálták a szálláshelyek. A belföldi vendégek körében a Balaton környéke is nagy népszerűségnek örvendett.

Forrás: MTI


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?