Beruháznak az egy-három csillagos német szállodák

Érezve a budget-hotelek növekvő versenyét fokozott beruházásokba kezdtek a német egy- és háromcsillagos szállodák – derül ki egy új, a hamburgi Internoga vásárra készített felmérésből.

A The Gunn Report 2008 alapján ügynökségi fronton több kategóriában komoly mozgolódás volt, ám a legfontosabb kategóriában az első helyet impozáns teljesítménnyel sikerült megőriznie a BBDO Wordwide-nak. Az év legdíjazottabb hálózata a tavaly még hatodik helyen tanyázó Leo Burnettet és az egy helyet feljebb kapaszkodó DDB-t előzte meg. A BBDO sorozatban harmadik alkalommal nyerte meg a legfontosabbnak tartott kategóriát, a The Gunn Report tízéves fennállása óta ez a hatodik összesített első helye.

A legdíjazottabb ügynökség kategóriában szintén a BBDO diadalmaskodott, a New York-i iroda a tavalyi nyolcadik helyét cserélte fel az első helyre. A BBDO New York feljövetele több, mint látványos. 2004-ben még csupán a 41. helyet szerezték meg. Utánuk két londoni iroda, a Fallon és a DDB következik.

Az interaktív ügynökségeknél szintén ismétlés és szoros küzdelem volt. A Crispin, Porters & Bogusky-ról egy hajszállal maradt le a tavaly az első helyet társbérlő stockholmi Farfar. A harmadik a Goodbye, Silverstein & Partners San Franciscóból.

Az országok éremtáblázata lekopizta a tavalyi felállást: 1. USA, 2. Nagy-Britannia, 3. Argentina. Középkelet-európai ország nincs az első huszonötben. A Gunn Report jelentése kitér arra, hogy a nagy piac és a magas fogyasztási index nem feltétlenül hozható összefüggésbe az országban található kreativitással. Argentínát a ZenithOptimedia 2008-as piaci méretelemzése szerint a 35. helyre rangsorolta, mégis a harmadik helyen tudott végezni, míg Oroszország 9. piaci helye mellé csupán a 41. pozíciót tudta megszerezni a Gunn Reportban.

A legtöbb díjazott munkára megrendelést adó cég a Sony és a Volkswagen lett, harmadik a Microsoft. Szintén nem történt változás a legtöbb díjat nyerő rendezők első helyén sem. Ahogy tavaly, idén is a kimondhatatlan nevű thaiföldi Thanonchai Sornrivichai zsákolta a legtöbb elismerést. A többiek newcomerek, sem Rupert Sanders, sem Simon McQuoid nem volt jegyezve az elmúlt évben.

Az idén első alkalommal indított All Guns Blazing nevű hibridkategóriát, amiben minden mehet mindennel, a Leo Burnett Sydney nyerte.

A legtöbb díjat nyert reklám kategóriát a Fallon London remeklése fémjelezte. Első, harmadik, és negyedik helyük közé a hamburgi Nordpol+ tolakodott. A Fallon díjazottjai sorrendben: Cadbury Daily Milk/"Gorilla", Skoda Fabia/"Cake"(csak az az ének ne lenne!), és a kedves ugráló gyurmanyuszis Sony Bravia/"Play-Doh". A Nordpol+ az Epuron Wind Energy-nek készített lélekemelő ,,Power of Wind"-del zavart be a Fallon pókerébe.

A győztesek listáját itt megtekintheti.


Cadbury Gorilla
 

{youtube|id=iKdQC-hbY7k|width=425|height=344}



 

Epuron - The Power of Wind

{video|id=467|width=425|height=344}



 

Skoda Fabia- Cake

{video|id=468|width=425|height=344}



 

Sony Bravia - Play-Doh

{video|id=469|width=425|height=344}




 

 


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.