A The Gunn Report 2008 alapján ügynökségi fronton több kategóriában komoly mozgolódás volt, ám a legfontosabb kategóriában az első helyet impozáns teljesítménnyel sikerült megőriznie a BBDO Wordwide-nak. Az év legdíjazottabb hálózata a tavaly még hatodik helyen tanyázó Leo Burnettet és az egy helyet feljebb kapaszkodó DDB-t előzte meg. A BBDO sorozatban harmadik alkalommal nyerte meg a legfontosabbnak tartott kategóriát, a The Gunn Report tízéves fennállása óta ez a hatodik összesített első helye.
A legdíjazottabb ügynökség kategóriában szintén a BBDO diadalmaskodott, a New York-i iroda a tavalyi nyolcadik helyét cserélte fel az első helyre. A BBDO New York feljövetele több, mint látványos. 2004-ben még csupán a 41. helyet szerezték meg. Utánuk két londoni iroda, a Fallon és a DDB következik.
Az interaktív ügynökségeknél szintén ismétlés és szoros küzdelem volt. A Crispin, Porters & Bogusky-ról egy hajszállal maradt le a tavaly az első helyet társbérlő stockholmi Farfar. A harmadik a Goodbye, Silverstein & Partners San Franciscóból.
Az országok éremtáblázata lekopizta a tavalyi felállást: 1. USA, 2. Nagy-Britannia, 3. Argentina. Középkelet-európai ország nincs az első huszonötben. A Gunn Report jelentése kitér arra, hogy a nagy piac és a magas fogyasztási index nem feltétlenül hozható összefüggésbe az országban található kreativitással. Argentínát a ZenithOptimedia 2008-as piaci méretelemzése szerint a 35. helyre rangsorolta, mégis a harmadik helyen tudott végezni, míg Oroszország 9. piaci helye mellé csupán a 41. pozíciót tudta megszerezni a Gunn Reportban.
A legtöbb díjazott munkára megrendelést adó cég a Sony és a Volkswagen lett, harmadik a Microsoft. Szintén nem történt változás a legtöbb díjat nyerő rendezők első helyén sem. Ahogy tavaly, idén is a kimondhatatlan nevű thaiföldi Thanonchai Sornrivichai zsákolta a legtöbb elismerést. A többiek newcomerek, sem Rupert Sanders, sem Simon McQuoid nem volt jegyezve az elmúlt évben.
Az idén első alkalommal indított All Guns Blazing nevű hibridkategóriát, amiben minden mehet mindennel, a Leo Burnett Sydney nyerte.
A legtöbb díjat nyert reklám kategóriát a Fallon London remeklése fémjelezte. Első, harmadik, és negyedik helyük közé a hamburgi Nordpol+ tolakodott. A Fallon díjazottjai sorrendben: Cadbury Daily Milk/"Gorilla", Skoda Fabia/"Cake"(csak az az ének ne lenne!), és a kedves ugráló gyurmanyuszis Sony Bravia/"Play-Doh". A Nordpol+ az Epuron Wind Energy-nek készített lélekemelő ,,Power of Wind"-del zavart be a Fallon pókerébe.
A győztesek listáját itt megtekintheti.
Cadbury Gorilla
Epuron - The Power of Wind
Skoda Fabia- Cake
Sony Bravia - Play-Doh