Beruháznak az egy-három csillagos német szállodák

Érezve a budget-hotelek növekvő versenyét fokozott beruházásokba kezdtek a német egy- és háromcsillagos szállodák – derül ki egy új, a hamburgi Internoga vásárra készített felmérésből.

A The Gunn Report 2008 alapján ügynökségi fronton több kategóriában komoly mozgolódás volt, ám a legfontosabb kategóriában az első helyet impozáns teljesítménnyel sikerült megőriznie a BBDO Wordwide-nak. Az év legdíjazottabb hálózata a tavaly még hatodik helyen tanyázó Leo Burnettet és az egy helyet feljebb kapaszkodó DDB-t előzte meg. A BBDO sorozatban harmadik alkalommal nyerte meg a legfontosabbnak tartott kategóriát, a The Gunn Report tízéves fennállása óta ez a hatodik összesített első helye.

A legdíjazottabb ügynökség kategóriában szintén a BBDO diadalmaskodott, a New York-i iroda a tavalyi nyolcadik helyét cserélte fel az első helyre. A BBDO New York feljövetele több, mint látványos. 2004-ben még csupán a 41. helyet szerezték meg. Utánuk két londoni iroda, a Fallon és a DDB következik.

Az interaktív ügynökségeknél szintén ismétlés és szoros küzdelem volt. A Crispin, Porters & Bogusky-ról egy hajszállal maradt le a tavaly az első helyet társbérlő stockholmi Farfar. A harmadik a Goodbye, Silverstein & Partners San Franciscóból.

Az országok éremtáblázata lekopizta a tavalyi felállást: 1. USA, 2. Nagy-Britannia, 3. Argentina. Középkelet-európai ország nincs az első huszonötben. A Gunn Report jelentése kitér arra, hogy a nagy piac és a magas fogyasztási index nem feltétlenül hozható összefüggésbe az országban található kreativitással. Argentínát a ZenithOptimedia 2008-as piaci méretelemzése szerint a 35. helyre rangsorolta, mégis a harmadik helyen tudott végezni, míg Oroszország 9. piaci helye mellé csupán a 41. pozíciót tudta megszerezni a Gunn Reportban.

A legtöbb díjazott munkára megrendelést adó cég a Sony és a Volkswagen lett, harmadik a Microsoft. Szintén nem történt változás a legtöbb díjat nyerő rendezők első helyén sem. Ahogy tavaly, idén is a kimondhatatlan nevű thaiföldi Thanonchai Sornrivichai zsákolta a legtöbb elismerést. A többiek newcomerek, sem Rupert Sanders, sem Simon McQuoid nem volt jegyezve az elmúlt évben.

Az idén első alkalommal indított All Guns Blazing nevű hibridkategóriát, amiben minden mehet mindennel, a Leo Burnett Sydney nyerte.

A legtöbb díjat nyert reklám kategóriát a Fallon London remeklése fémjelezte. Első, harmadik, és negyedik helyük közé a hamburgi Nordpol+ tolakodott. A Fallon díjazottjai sorrendben: Cadbury Daily Milk/"Gorilla", Skoda Fabia/"Cake"(csak az az ének ne lenne!), és a kedves ugráló gyurmanyuszis Sony Bravia/"Play-Doh". A Nordpol+ az Epuron Wind Energy-nek készített lélekemelő ,,Power of Wind"-del zavart be a Fallon pókerébe.

A győztesek listáját itt megtekintheti.


Cadbury Gorilla
 

{youtube|id=iKdQC-hbY7k|width=425|height=344}



 

Epuron - The Power of Wind

{video|id=467|width=425|height=344}



 

Skoda Fabia- Cake

{video|id=468|width=425|height=344}



 

Sony Bravia - Play-Doh

{video|id=469|width=425|height=344}




 

 


Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.