Budapest: újratöltve

Munkatársunktól - Új név, új iroda a főváros másik pontján, megváltoztatott szervezeti felépítés, vadonatúj arculat és teljesen más informatikai rendszer – ez derült ki a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ (BTSZK) szűk körű tájékoztatóján, amelyet május 24-én tartottak a Kempinski Hotel Corvinus-ban.

Mint Molnár József, a társaság igazgatója beszámolt, alaposan megcsapolt központi költségvetési támogatásukból (a korábbi években kapott 430 millió forint helyett idén 200 millió forintot szavaztak meg számukra), valamint a Magyar Turizmus Zrt. által felmondott szerződés alapján újabb 30 millió forint mínuszt (ezt a Tourinform irodák működésére kapták volna) könyvelhettek el indulásként – vagyis jóval kevesebből kell idén „főzniük”, mint elődeiknek.

Mindegy, innen szép nyerni, és ezért az új csapat meg is tesz mindent, nézzük tehát sorjában! Nemcsak teljes arculatot váltottak, hanem vadonatúj ruhába öltöztették egyik sikerszolgáltatásukat, a Budapest Kártyát is. Mint Molnár elmondta, bár új viszonteladók léptek be a kártya értékesítésének területére, és idáig az eladások száma 50 százalékkal nőtt a tavalyi adatokhoz képest, azonban hajszál a levesben, hogy van a hivatalos kártyának egy „mezei” konkurenciája, amellyel például a szállodai értékesítés területén nem tudnak versenyezni, hiszen a hivatalos Budapest Kártya után természetesen nem jár „feketén” jutalék.

Másik fő bevételt generáló nagyszabású programjukról, a novemberben nyitó, és december utolsó napjain záró Karácsonyi Vásárról szólva az ügyvezető elmondta, idén 10-15 százalékkal kevesebb standot állíttatnak majd fel a Vörösmarty téren – hogy a zsúfoltságot elkerüljék, valamint a népművészeket, kézműveseket tömörítő egyesületekkel (összesen néggyel, a korábban teljes lebonyolítást is vállaló NESZ nincs köztük) leülnek tárgyalni, és minden résztvevőnek idén pályáznia kell majd a megjelenés érdekében. Újdonság lesz még e fontos téli programfolyam kapcsán, hogy várják a gasztronómia területéről azon vendéglátósok jelentkezését, akik hagyományos magyar karácsonyi ételeket főznek majd a téren a vásár teljes ideje alatt.

A Turisztikai Desztinációs Marketing (TDM) kapcsán hallhattuk, hogy ezt kiemelt projektté kell nyilvánítani, valamint elhangzott, hogy tulajdonosuk, a fővárosi közgyűlés április végén döntött arról, hogy cégüket bízta meg a TDM-szervezet fővárosi területének kialakítására.

A BTSZK legközelebbi, nagy volumenű feladata egy saját erőből szervezett konferencia lesz, amelyet június 7-én a Parlament felső házában tartanak, és ahol reményeik szerint mindenki jelen lesz, aki ma számít állami, szakmai és piaci szinten, vagyis mindenkit elhívnak, aki csak tehet valamit azért, hogy Budapest turizmusának szabályozása, fejlődése a megfelelő irányba haladjon. (V.Á.)

 


Ha szálláshely-felújításban gondolkodik, ezt látnia kell!

Ha szálláshely-felújításban gondolkodik, ezt látnia kell! 

Évekig tartó átfogó fejlesztés után nem akármilyen új ruhába öltöztette a hazai szállodalánc négycsillagos egri egységét, a Hunguest Flórát.
Gyerekcsúszda az étterembe, póni a kertben: családbarát szálloda az Accent portfóliójában

Gyerekcsúszda az étterembe, póni a kertben: családbarát szálloda az Accent portfóliójában 

Ez a Lutzmannsburgban található, négycsillagos Hotel Xylophon, amely közvetlen átjárást biztosít a Sonnentherme-be – Ausztria egyik legnagyobb élményfürdőjébe.
Al Habtoor Palace Budapest: a luxushotelek új korszaka Európában

Al Habtoor Palace Budapest: a luxushotelek új korszaka Európában 

A magyar szálloda csatlakozik a Preferred Hotels & Resorts Legend Collection-höz.
Hamarosan Év Szállodája díjátadó gála – még regisztrálhat! VIDEÓVAL

Hamarosan Év Szállodája díjátadó gála – még regisztrálhat! VIDEÓVAL 

Február 21-én részese lehet az év egyik legexkluzívabb szállodai eseményének.
Különleges szálláshelyet nyit Budapest szívében a nemzetközi ingatlanóriás

Különleges szálláshelyet nyit Budapest szívében a nemzetközi ingatlanóriás 

A NUMA Group, Európa egyik vezető digitális idegenforgalmi szolgáltatója bejelentette a magyar piacra lépését, amely során elsőként 170 egységből álló innovatív szálláshelyet nyit Budapest szívében, ezzel tovább erősítve jelenlétét a kelet-közép-európai régióban.
Budapesti házban dolgozik az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázat győztese

Budapesti házban dolgozik az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázat győztese 

A pályázat legfőbb célkitűzése, hogy példaképet állítson a pályakezdő és junior kollégák elé.
Új értékesítési és marketingigazgató a pesti ötcsillagos házban

Új értékesítési és marketingigazgató a pesti ötcsillagos házban 

Az InterContinental Budapesthez új értékesítési és marketingigazgató érkezett.
Igazgatóváltás a Mellow Mood Hotels élén

Igazgatóváltás a Mellow Mood Hotels élén 

Veégh Máté lett a szállodai cégcsoport új általános igazgatója.
Budapesti egységek ennél a szállodacsoportnál

Budapesti egységek ennél a szállodacsoportnál 

Az East City Hotel és a Thomas Hotel is csatlakozik a brandhez.
Stílusos, kifinomult és újszerű együttműködés a Lánchíd lábánál

Stílusos, kifinomult és újszerű együttműködés a Lánchíd lábánál 

Feledésbe merült technikával készült ékszerek a budapesti hotelben.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.