Mint Molnár József, a társaság igazgatója beszámolt, alaposan megcsapolt központi költségvetési támogatásukból (a korábbi években kapott 430 millió forint helyett idén 200 millió forintot szavaztak meg számukra), valamint a Magyar Turizmus Zrt. által felmondott szerződés alapján újabb 30 millió forint mínuszt (ezt a Tourinform irodák működésére kapták volna) könyvelhettek el indulásként – vagyis jóval kevesebből kell idén „főzniük”, mint elődeiknek.
Mindegy, innen szép nyerni, és ezért az új csapat meg is tesz mindent, nézzük tehát sorjában! Nemcsak teljes arculatot váltottak, hanem vadonatúj ruhába öltöztették egyik sikerszolgáltatásukat, a Budapest Kártyát is. Mint Molnár elmondta, bár új viszonteladók léptek be a kártya értékesítésének területére, és idáig az eladások száma 50 százalékkal nőtt a tavalyi adatokhoz képest, azonban hajszál a levesben, hogy van a hivatalos kártyának egy „mezei” konkurenciája, amellyel például a szállodai értékesítés területén nem tudnak versenyezni, hiszen a hivatalos Budapest Kártya után természetesen nem jár „feketén” jutalék.
Másik fő bevételt generáló nagyszabású programjukról, a novemberben nyitó, és december utolsó napjain záró Karácsonyi Vásárról szólva az ügyvezető elmondta, idén 10-15 százalékkal kevesebb standot állíttatnak majd fel a Vörösmarty téren – hogy a zsúfoltságot elkerüljék, valamint a népművészeket, kézműveseket tömörítő egyesületekkel (összesen néggyel, a korábban teljes lebonyolítást is vállaló NESZ nincs köztük) leülnek tárgyalni, és minden résztvevőnek idén pályáznia kell majd a megjelenés érdekében. Újdonság lesz még e fontos téli programfolyam kapcsán, hogy várják a gasztronómia területéről azon vendéglátósok jelentkezését, akik hagyományos magyar karácsonyi ételeket főznek majd a téren a vásár teljes ideje alatt.
A Turisztikai Desztinációs Marketing (TDM) kapcsán hallhattuk, hogy ezt kiemelt projektté kell nyilvánítani, valamint elhangzott, hogy tulajdonosuk, a fővárosi közgyűlés április végén döntött arról, hogy cégüket bízta meg a TDM-szervezet fővárosi területének kialakítására.
A BTSZK legközelebbi, nagy volumenű feladata egy saját erőből szervezett konferencia lesz, amelyet június 7-én a Parlament felső házában tartanak, és ahol reményeik szerint mindenki jelen lesz, aki ma számít állami, szakmai és piaci szinten, vagyis mindenkit elhívnak, aki csak tehet valamit azért, hogy Budapest turizmusának szabályozása, fejlődése a megfelelő irányba haladjon. (V.Á.)