Budapest: újratöltve

Munkatársunktól - Új név, új iroda a főváros másik pontján, megváltoztatott szervezeti felépítés, vadonatúj arculat és teljesen más informatikai rendszer – ez derült ki a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ (BTSZK) szűk körű tájékoztatóján, amelyet május 24-én tartottak a Kempinski Hotel Corvinus-ban.

Mint Molnár József, a társaság igazgatója beszámolt, alaposan megcsapolt központi költségvetési támogatásukból (a korábbi években kapott 430 millió forint helyett idén 200 millió forintot szavaztak meg számukra), valamint a Magyar Turizmus Zrt. által felmondott szerződés alapján újabb 30 millió forint mínuszt (ezt a Tourinform irodák működésére kapták volna) könyvelhettek el indulásként – vagyis jóval kevesebből kell idén „főzniük”, mint elődeiknek.

Mindegy, innen szép nyerni, és ezért az új csapat meg is tesz mindent, nézzük tehát sorjában! Nemcsak teljes arculatot váltottak, hanem vadonatúj ruhába öltöztették egyik sikerszolgáltatásukat, a Budapest Kártyát is. Mint Molnár elmondta, bár új viszonteladók léptek be a kártya értékesítésének területére, és idáig az eladások száma 50 százalékkal nőtt a tavalyi adatokhoz képest, azonban hajszál a levesben, hogy van a hivatalos kártyának egy „mezei” konkurenciája, amellyel például a szállodai értékesítés területén nem tudnak versenyezni, hiszen a hivatalos Budapest Kártya után természetesen nem jár „feketén” jutalék.

Másik fő bevételt generáló nagyszabású programjukról, a novemberben nyitó, és december utolsó napjain záró Karácsonyi Vásárról szólva az ügyvezető elmondta, idén 10-15 százalékkal kevesebb standot állíttatnak majd fel a Vörösmarty téren – hogy a zsúfoltságot elkerüljék, valamint a népművészeket, kézműveseket tömörítő egyesületekkel (összesen néggyel, a korábban teljes lebonyolítást is vállaló NESZ nincs köztük) leülnek tárgyalni, és minden résztvevőnek idén pályáznia kell majd a megjelenés érdekében. Újdonság lesz még e fontos téli programfolyam kapcsán, hogy várják a gasztronómia területéről azon vendéglátósok jelentkezését, akik hagyományos magyar karácsonyi ételeket főznek majd a téren a vásár teljes ideje alatt.

A Turisztikai Desztinációs Marketing (TDM) kapcsán hallhattuk, hogy ezt kiemelt projektté kell nyilvánítani, valamint elhangzott, hogy tulajdonosuk, a fővárosi közgyűlés április végén döntött arról, hogy cégüket bízta meg a TDM-szervezet fővárosi területének kialakítására.

A BTSZK legközelebbi, nagy volumenű feladata egy saját erőből szervezett konferencia lesz, amelyet június 7-én a Parlament felső házában tartanak, és ahol reményeik szerint mindenki jelen lesz, aki ma számít állami, szakmai és piaci szinten, vagyis mindenkit elhívnak, aki csak tehet valamit azért, hogy Budapest turizmusának szabályozása, fejlődése a megfelelő irányba haladjon. (V.Á.)

 


 Vizuális élményteremtés a luxusvendéglátásban

Vizuális élményteremtés a luxusvendéglátásban 

A luxusvendéglátás világában minden apró részlet számít – legyen szó egy exkluzív enteriőrről, tökéletesen megkomponált menüsorról vagy az alkalmazottak megjelenéséről.
Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján

Szállodanyitás Tatán, az Öreg-tó partján 

Már csak pár napot kell aludni, és nyit a tatai négy csillag superior minősítésű Malom és Kacsa Boutique Hotel.
Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában

Nő az online foglalásos vendégéjszakák száma Európában 

A vendégéjszakák száma 2025 első negyedévében 2024 azonos időszakához képest 4,8 százalékkal nőtt.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels

Designhotel a Lánchídnál – új szállodát nyitott a CPI Hotels 

A cseh anyacéggel rendelkező hotellánc új Mamaison szállodája már várja vendégeit Budapest szívében.
15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.