A mesterséges intelligencia (MI) ma már áthatja egész életünket, majd azt is hozzátette a szakértő, hogy szállodákban, a vendégkommunikáció terén sok az ismétlődés (Mikor lehet ki- vagy becsekkolni? stb. hangzik el nap mint nap többször is a kérdés), és eme ismétlődő kérdésekre azonnal megoldást nyújthatnak a chatbotok. Amelyek a nap 24 órájában, több nyelven segíthetik a szállodások munkáját.
Cégüket is bemutatta Deliága Ákos - 40-en dolgoznak, 4 millió ma már egyedi felhasználóik száma -, és az általuk fejlesztett chatbot - ez a Talk-a-bot - leginkább a foglalás és fizetés területén lehet nagy segítség. "A kreativitás ma még emberei tulajdonság, a többit bízzuk a robotokra", fejtette ki a szakértő.
Számításokat is végeztek, amelynek alapján kiderült, a szállásfoglalás/lemondás kezelése esetén ma kb. 40 százalékos a humán chat aránya, a többi ma már automatizált. És nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy hozzátegyük: ez a szám nyilván hamarosan változni fog, természetesen az MI javára.
Forrás: turizmusonline.hu