Csillagvizsgálat Csikszeredán

A csíkszeredai szállodák vezetőinek némelyike nem tartja rossz ötletnek a – Romániát egyelőre nem érintő – egységes európai szállodabesorolási rendszert. Az új elképzelés értelmében egy magyarországi két csillagos hotel ugyanolyan szolgáltatásokat nyújtana, mint például a holland, vagy akár a németországi -írja a Székelyhon.

„Háromcsillagos szállodában foglaltunk szállást Görögországban tavaly, odaérkezésünkkor viszont kiderült, a három csillag nálunk tulajdonképpen erős másfélnek felelne meg” – tapasztalta meg egy csíkszeredai fiatalember a szállodai csillagok közötti különbséget. Kevés a valószínűsége annak, hogy az Európai Unió szálloda- és vendéglátó szövetségeinek szervezete ezen negatív élmény hatására vezette be immár Európa tizenegy országában az egységes európai szállodabesorolási rendszert, mégis tény: a csíkszeredai háromcsillagos szállodák közül a Fenyő szállodát pozitívan érintené ez a besorolás.

„Csak fürdőköpenyeket kellene vásárolnunk”

„Ismerős számomra az új besorolási rendszer. Romániában egyelőre még nem vezették be, de amennyiben ez megtörténik, mi akár a negyedik csillagunkat is megkaphatjuk. Igaz, erre most is lenne lehetőségünk, csak üzleti szempontból döntöttünk úgy, hogy maradunk a háromnál” – mondja Tódor Etelka, a Hunguest Hotel Fenyő menedzsere, majd magyarázatot ad arra is, miért jobb a három, mint a négy. Meglátása szerint egy Csíkszereda nagyságú városba látogató külföldi turistacsoportot elijesztene a négy csillag látványa, mivel arra következtetnének, hogy egy ilyen besorolású szálloda árai megfelelnek a nyugat-európainak. „Sok lehetséges kuncsaftot veszítenénk el úgy, hogy még nem is kértek tőlünk ajánlatot. Így inkább maradtunk a háromnál.”

Tódor szerint az Európai Unió közel egy tucatnyi országában bevezetett új besorolási rendszerbe a Fenyő Szálloda kisebb anyagi ráfordítással rögtön beilleszkedhetne: a legnagyobb beruházást a fürdőszobákba való fürdőköpenyek beszerzése jelentené. „Véleményem szerint a romániai szállodáknak nem lesz problémájuk a rendszer esetleges bevezetésekor, mivel nálunk mostanában eléggé szigorúan ítélik oda a csillagokat. Az uniós szabályozás a régebbi szállodaépületek esetében kedvezményeket is biztosít. Ez például azt jelenti, hogy a már meglévő szállodaépület akkor is megkaphat egy újabb csillagot, ha szobáinak négyzetmétere 15-20 százalékkal kisebb, mint a majdan épülőké. Mi is ilyen helyzetben vagyunk: vagyis kérhetnénk az újabb csillagot, de egyelőre megelégszünk a mostani besorolással” – magyarázza az Fenyő Szálloda menedzsere.

Elég a három csillag

A Flamingo, illetve a Park hotelek vezetői egyelőre nem hallottak az új besorolási rendszerről. „Öntől értesülök erről. A csillagokkal kapcsolatban el kell mondanom, nemrég voltak nálunk a turisztikai minisztérium illetékesei, akik a fedett uszoda láttán azt tanácsolták, kérjem a negyedik csillagot is, ám én elutasítottam. Elég a három, a turisták úgyis tartanak a négycsillagos hotelektől, mert az szerintük nagyon drága” – nyilatkozta megkeresésünkre Kolumbán Sándor, a Flamingo hotel tulajdonosa, akinek meglátása hasonlít az előbbi megszólalóéhoz. Akárcsak Márkez Annáé: a Park hotel vezetője sem ragaszkodna nagyobb besoroláshoz, azt viszont fontosnak tartja, hogy a piaci versenyben folyamatosan újítsanak, mivel a Székelyföldre látogató vendégek pénztárcája ugyan egyre laposabb, az igényeik viszont az utóbbi években megnövekedtek. (székelyhon.ro)


Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.