Csúcsra járnak a katari szállodák

Szinte mindegyikre ki lehetne tenni a "Megtelt" táblát. Ez persze nem csoda, hiszen a katari futball-VB nézői töltik meg a szálláshelyeket, és közülük a legtöbben a Világbajnokság ott tartózkodnak, nagyszerű vendégszámot hozva ezzel a házaknak, a különböző láncok és magánszálláshelyek tulajdonosainak.

Katar több mint egymillió látogatót vár a futball világbajnokságra és azt tervezi, hogy 2030-ra már évi hatmillió vendéget fogad. A katari szállodaipar az elmúlt években óriási növekedésen van túl. A 2010-es VB-pályázat óta infrastruktúrára költött 220 milliárd dollár hatalmas lendületet adott az iparágnak. A szállodaipart az ország kedvező földrajzi helyzete is segítette. A katariak szerint a világ lakosságának 80 százaléka legfeljebb hatórás repülőúttal Katarban lehet.

A Világbajnokságra több mint százötven új szálloda épült, amelyek a tervek szerint a következő években is megtelnek. Ezek egyike a Pullman Doha West Bay. A francia Accor csoport nyitotta meg augusztusban, négyszázhatvan szobája és lakosztálya készen áll a vendégek fogadására. A szállodaipar határozottan visszapattant a világjárvány okozta sokkból, és az Accor igyekszik kihasználni a piacban rejlő lehetőségeket. A csoport vezérigazgatóját, Sebastien Bazzint kérdezte az euronews.com riportere a vállalat terveiről.

 

"Az Accor naponta nyit egy új szállodát valahol, és ez a továbbiakban is így lesz - mondta Bazzin.  Terjeszkedünk, figyelve az ellátás sűrűségre és a piaci részesedésünkre. Az Accor a legnagyobb szállodalánc Amerikán és Kínán kívül, és azt szeretném, hogy ez így is maradjon. Ehhez fegyelemre van szükség, gondoskodni kell a nekünk dolgozó emberekről, ügyelni hogy megfelelő brandjeink legyenek, és adott esetben fel kell készülni nehéz időszakokra is". 

Egy másik katari szálloda, amely ebben a hónapban fontos vendégeket fogad, a Ritz Carlton Doha. A luxushotel 374 szobával és lakosztállyal már húsz éve működik. A személyzetet Carlo Javakhia menedzser vezeti, aki szerint a díjnyertes vendéglátás titka egyszerű – de nehezen megvalósítható."Az emberi tényezőről szól minden. A személyiségekről, a megfelelő atmoszféráról, valódi szíveslátásról, aminek természetesnek kell lennie. A mi brandünk nem tranzakciókról szól, hanem valódi kapcsolatokról: a vendég azt érezheti, hogy a kulcsok átvételétől a kijelentkezésig mindig van valaki, akitől kérdezhet vagy segítséget kérhet, és kényelemben érezheti magát".

A világjárvány több mint 130 milliárd dollárnyi bevételtől fosztotta meg a globális vendéglátóipart. Azóta a kereslet nagyobb, mint valaha, és a VB után Carlo és csapata még zsúfoltabb napokra számít.

 

Forrás: Euronews


A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.