Ha nem is élet-halálharcot vívtak, de nagyon össze kellett szedniük magukat a turizmussal foglalkozó szakembereknek szinte minden megyében, városban, hogy a csapadékos, változatos nyári hónapok alatt is tudjanak olyan programot kínálni, amivel magukhoz vonzzák a vendégeket.
Debrecenben a helyi szállodások többsége továbbra is abban hisz, hogy nagyobb energiát kell fordítaniuk a marketing és értékesítési területekre, jobban felépített, célzott reklámok és hangsúlyosabb pro-aktív értékesítés révén igyekszenek a vendégszámot növelni - tájékoztatta lapunkat a Hotel Divinus***** igazgatója, Szücs János.
Az első féléves eredményükről elmondta, hogy a 2009-es bázishoz képest 9%-ot emelkedett a szálloda kihasználtsága úgy, hogy a reggeli és adók nélküli nettó szoba átlagár 18.200.-Ft lett. Legtöbb vendégük a corporate szegmensben van, a szállodát kedvelik az üzleti célból utazó egyéni vendégek. A szállodai forgalom majdnem 50 százalékát ők teszik ki. A fennmaradó rész 30 százalék és 20 százalék arányban konferencia és a wellness szegmensbe tartozó vendégek. A corporate, tehát egyéni üzleti utazók 80%-a külföldi. Jönnek Németországból, Ausztriából, Amerikából és Izraelből. A leisure szegmensben, tehát a szabadidős egyéni vendégek esetében ez az arány fordított. 80%-a a vendégeknek belföldi és csupán a a fennmaradó 20% érkezik külföldről. A határ közelsége miatt, elsősorban Romániából, Oroszországból, Ukrajnából, de jönnek Olaszországból, Spanyolországból, Franciaországból Idén szeretnék a meglévő szakmai partneri kört is bővíteni és néhány beutaztató utazási irodán keresztül újabb országok felé nyitni. Növelni szeretnék a meglévő orosz, ukrán és román vendégforgalmat és aktívabb szerepet vállalni a várost érintő nagyobb volumenű rendezvények esetében.
Az Aquaticum Debrecen Termál-és Wellness Hotel ügyvezető igazgatója Fazekas Lajos egyetért Szücs Jánossal abban, hogy nem szeretnének belemenni az árengedmények piacromboló megoldásaiba, mert az árengedmény több vendéget nem generál, ellenben lehetetlenné teszi a gazdaságos üzemeltetést. Mint mondja: „A piac nagyon alacsony áron dolgozik, egy bizonyos szolgáltatási színvonalhoz ragaszkodni kell. Nem lehet a recepciós, a londiner és a szobaasszony mind ugyanaz, ahogy ezt több helyen is látjuk”.
Értékelése szerint a szálloda kihasználtsága a tavalyi évnek a 95-96 százaléka lesz, a tavalyi évben 70 százalék felett volt, most 68-69 százalék lesz. Hogy nem nagyobb a csökkenés, az annak köszönhető, hogy a szálloda egybe van építve az élményfürdővel. Gazdagabb lett a kínálat, a gyermekjátszót hatszorosára növelték, nagy játszóbirodalom, szabadtéri játszópark és játszóelemek színesítik ma kínálatot.
„Nem jó hír, hogy Romániában a határtól 100 kilométerre két élményfürdő is épül, ez a forgalomban visszaesést is fog okozni” - mondja az ügyvezető igazgató. Stratégiai partnereket is találtak, Hajdúszoboszlóval eredményesen működnek együtt, ezen a nyáron először közös akciót is hirdettek, aki az egyik fürdőbe vásárolt jegyet, azzal a másikban jelentős kedvezménnyel mehetett be. Terveik szerint a strandfürdőt, a termált és a szállodát is fejlesztik.