Debreceni „vendégkép”

Vidéken járó munkatársunk riportjából megtudjuk, hogyan alakult a vezető debreceni szállodák szezonja.

Ha nem is élet-halálharcot vívtak, de nagyon össze kellett szedniük magukat a turizmussal foglalkozó szakembereknek szinte minden megyében, városban, hogy a csapadékos, változatos nyári hónapok alatt is tudjanak olyan programot kínálni, amivel magukhoz vonzzák a vendégeket.

Debrecenben a helyi szállodások többsége továbbra is abban hisz, hogy nagyobb energiát kell fordítaniuk a marketing és értékesítési területekre, jobban felépített, célzott reklámok és hangsúlyosabb pro-aktív értékesítés révén igyekszenek a vendégszámot növelni - tájékoztatta lapunkat a Hotel Divinus***** igazgatója, Szücs János.

Az első féléves eredményükről elmondta, hogy a 2009-es bázishoz képest 9%-ot emelkedett a szálloda kihasználtsága úgy, hogy a reggeli és adók nélküli nettó szoba átlagár 18.200.-Ft lett. Legtöbb vendégük a corporate szegmensben van, a szállodát kedvelik az üzleti célból utazó egyéni vendégek. A szállodai forgalom majdnem 50 százalékát ők teszik ki. A fennmaradó rész 30 százalék és 20 százalék arányban konferencia és a wellness szegmensbe tartozó vendégek. A corporate, tehát egyéni üzleti utazók 80%-a külföldi. Jönnek Németországból, Ausztriából, Amerikából és Izraelből. A leisure szegmensben, tehát a szabadidős egyéni vendégek esetében ez az arány fordított. 80%-a a vendégeknek belföldi és csupán a a fennmaradó 20% érkezik külföldről. A határ közelsége miatt, elsősorban Romániából, Oroszországból, Ukrajnából, de jönnek Olaszországból, Spanyolországból, Franciaországból Idén szeretnék a meglévő szakmai partneri kört is bővíteni és néhány beutaztató utazási irodán keresztül újabb országok felé nyitni. Növelni szeretnék a meglévő orosz, ukrán és román vendégforgalmat és aktívabb szerepet vállalni a várost érintő nagyobb volumenű rendezvények esetében.

Az Aquaticum Debrecen Termál-és Wellness Hotel ügyvezető igazgatója Fazekas Lajos egyetért Szücs Jánossal abban, hogy nem szeretnének belemenni az árengedmények piacromboló megoldásaiba, mert az árengedmény több vendéget nem generál, ellenben lehetetlenné teszi a gazdaságos üzemeltetést. Mint mondja: „A piac nagyon alacsony áron dolgozik, egy bizonyos szolgáltatási színvonalhoz ragaszkodni kell. Nem lehet a recepciós, a londiner és a szobaasszony mind ugyanaz, ahogy ezt több helyen is látjuk”.

Értékelése szerint a szálloda kihasználtsága a tavalyi évnek a 95-96 százaléka lesz, a tavalyi évben 70 százalék felett volt, most 68-69 százalék lesz. Hogy nem nagyobb a csökkenés, az annak köszönhető, hogy a szálloda egybe van építve az élményfürdővel. Gazdagabb lett a kínálat, a gyermekjátszót hatszorosára növelték, nagy játszóbirodalom, szabadtéri játszópark és játszóelemek színesítik ma kínálatot.

„Nem jó hír, hogy Romániában a határtól 100 kilométerre két élményfürdő is épül, ez a forgalomban visszaesést is fog okozni” - mondja az ügyvezető igazgató. Stratégiai partnereket is találtak, Hajdúszoboszlóval eredményesen működnek együtt, ezen a nyáron először közös akciót is hirdettek, aki az egyik fürdőbe vásárolt jegyet, azzal a másikban jelentős kedvezménnyel mehetett be. Terveik szerint a strandfürdőt, a termált és a szállodát is fejlesztik.


Különleges szálláshelyet nyit Budapest szívében a nemzetközi ingatlanóriás

Különleges szálláshelyet nyit Budapest szívében a nemzetközi ingatlanóriás 

A NUMA Group, Európa egyik vezető digitális idegenforgalmi szolgáltatója bejelentette a magyar piacra lépését, amely során elsőként 170 egységből álló innovatív szálláshelyet nyit Budapest szívében, ezzel tovább erősítve jelenlétét a kelet-közép-európai régióban.
Budapesti házban dolgozik az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázat győztese

Budapesti házban dolgozik az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázat győztese 

A pályázat legfőbb célkitűzése, hogy példaképet állítson a pályakezdő és junior kollégák elé.
Új értékesítési és marketingigazgató a pesti ötcsillagos házban

Új értékesítési és marketingigazgató a pesti ötcsillagos házban 

Az InterContinental Budapesthez új értékesítési és marketingigazgató érkezett.
Igazgatóváltás a Mellow Mood Hotels élén

Igazgatóváltás a Mellow Mood Hotels élén 

Veégh Máté lett a szállodai cégcsoport új általános igazgatója.
Budapesti egységek ennél a szállodacsoportnál

Budapesti egységek ennél a szállodacsoportnál 

Az East City Hotel és a Thomas Hotel is csatlakozik a brandhez.
Stílusos, kifinomult és újszerű együttműködés a Lánchíd lábánál

Stílusos, kifinomult és újszerű együttműködés a Lánchíd lábánál 

Feledésbe merült technikával készült ékszerek a budapesti hotelben.
A teljes körű felújítást követően ismét nyitva a hajdúszoboszlói hotel

A teljes körű felújítást követően ismét nyitva a hajdúszoboszlói hotel 

A Hunguest Béke több évig tartó felújítás után december 17-től ismét megnyitotta kapuit a vendégek előtt.
Újabb szálláshelyek Németországban a hostelcsoportnál

Újabb szálláshelyek Németországban a hostelcsoportnál 

Európa legnagyobb magántulajdonban lévő hostellánca, az a&o Hostels új szálláshelyet nyit Heidelbergben 2026 végén, ezzel tovább bővítve németországi jelenlétét.
Új beszerzési igazgató a Danubius Hotelsnél

Új beszerzési igazgató a Danubius Hotelsnél 

A szállodalánc új központi beszerzési igazgatója Várnai Krisztina.
Rock, divat, egyedi design, önjátszó Steinway zongora – a kortárs művészettel összhangban

Rock, divat, egyedi design, önjátszó Steinway zongora – a kortárs művészettel összhangban 

Szakmai versenyünk, a Junior Klasszis TopDesign 2024 – Formaruha pályázat ifjú győzteseit invitáltuk egy különleges megjelenésű és koncepciójú budapesti hotelbe január 20-án – és milyen jól tettük, hogy elkísértük nyerteseinket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.