Debreceni „vendégkép”

Vidéken járó munkatársunk riportjából megtudjuk, hogyan alakult a vezető debreceni szállodák szezonja.

Ha nem is élet-halálharcot vívtak, de nagyon össze kellett szedniük magukat a turizmussal foglalkozó szakembereknek szinte minden megyében, városban, hogy a csapadékos, változatos nyári hónapok alatt is tudjanak olyan programot kínálni, amivel magukhoz vonzzák a vendégeket.

Debrecenben a helyi szállodások többsége továbbra is abban hisz, hogy nagyobb energiát kell fordítaniuk a marketing és értékesítési területekre, jobban felépített, célzott reklámok és hangsúlyosabb pro-aktív értékesítés révén igyekszenek a vendégszámot növelni - tájékoztatta lapunkat a Hotel Divinus***** igazgatója, Szücs János.

Az első féléves eredményükről elmondta, hogy a 2009-es bázishoz képest 9%-ot emelkedett a szálloda kihasználtsága úgy, hogy a reggeli és adók nélküli nettó szoba átlagár 18.200.-Ft lett. Legtöbb vendégük a corporate szegmensben van, a szállodát kedvelik az üzleti célból utazó egyéni vendégek. A szállodai forgalom majdnem 50 százalékát ők teszik ki. A fennmaradó rész 30 százalék és 20 százalék arányban konferencia és a wellness szegmensbe tartozó vendégek. A corporate, tehát egyéni üzleti utazók 80%-a külföldi. Jönnek Németországból, Ausztriából, Amerikából és Izraelből. A leisure szegmensben, tehát a szabadidős egyéni vendégek esetében ez az arány fordított. 80%-a a vendégeknek belföldi és csupán a a fennmaradó 20% érkezik külföldről. A határ közelsége miatt, elsősorban Romániából, Oroszországból, Ukrajnából, de jönnek Olaszországból, Spanyolországból, Franciaországból Idén szeretnék a meglévő szakmai partneri kört is bővíteni és néhány beutaztató utazási irodán keresztül újabb országok felé nyitni. Növelni szeretnék a meglévő orosz, ukrán és román vendégforgalmat és aktívabb szerepet vállalni a várost érintő nagyobb volumenű rendezvények esetében.

Az Aquaticum Debrecen Termál-és Wellness Hotel ügyvezető igazgatója Fazekas Lajos egyetért Szücs Jánossal abban, hogy nem szeretnének belemenni az árengedmények piacromboló megoldásaiba, mert az árengedmény több vendéget nem generál, ellenben lehetetlenné teszi a gazdaságos üzemeltetést. Mint mondja: „A piac nagyon alacsony áron dolgozik, egy bizonyos szolgáltatási színvonalhoz ragaszkodni kell. Nem lehet a recepciós, a londiner és a szobaasszony mind ugyanaz, ahogy ezt több helyen is látjuk”.

Értékelése szerint a szálloda kihasználtsága a tavalyi évnek a 95-96 százaléka lesz, a tavalyi évben 70 százalék felett volt, most 68-69 százalék lesz. Hogy nem nagyobb a csökkenés, az annak köszönhető, hogy a szálloda egybe van építve az élményfürdővel. Gazdagabb lett a kínálat, a gyermekjátszót hatszorosára növelték, nagy játszóbirodalom, szabadtéri játszópark és játszóelemek színesítik ma kínálatot.

„Nem jó hír, hogy Romániában a határtól 100 kilométerre két élményfürdő is épül, ez a forgalomban visszaesést is fog okozni” - mondja az ügyvezető igazgató. Stratégiai partnereket is találtak, Hajdúszoboszlóval eredményesen működnek együtt, ezen a nyáron először közös akciót is hirdettek, aki az egyik fürdőbe vásárolt jegyet, azzal a másikban jelentős kedvezménnyel mehetett be. Terveik szerint a strandfürdőt, a termált és a szállodát is fejlesztik.


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.