Dupla érem az Accornak

A már harmadik éve megrendezett, rangos HRKOMM Award díjat a HR szakmai sajtó meghatározó tagjai szervezik és ítélik oda a Magyarországon futó legsikeresebb munkáltatói kampányoknak és kommunikációs aktivitásoknak. Az idei rendezvényen az Accor kampányait employer branding stratégia és toborzási kampány kategóriákban ezüst díjakkal jutalmazták.

Az idei, harmadik alkalommal megrendezett HRKOMM Awards díjátadón 24 kategóriában 96 nevező közül díjazták többek között a szakma legkiemelkedőbb toborzási, kiválasztási kampányait, onboarding folyamatait és employer brandig megoldásait, valamint sok más hr kommunikációhoz, employer brandinghez kötődő aktivitást. Az ismert hr és kommunikációs szakemberekből álló zsűri 51 pályamunkát juttatott a döntőbe, amelyek közül a legjobbakat a hétfő esti gálán díjazták.

A vendéglátóipar és a szállodaszakma rendkívül komoly kihívásokkal küzd a munkáltatói oldalon. Az országosan is tapasztalható általános munkaerőhiányról az Accor 6 különböző magyarországi márkájának 20 helyszínen működtetett szállodája is első kézből tud beszámolni. A munkaerőhiány mellett a munkavállalói fluktuáció is meghatározó probléma. A 300 szobásnál nagyobb magyarországi szállodákban 31%-os, míg a 100-200 szobás szállodák esetében 54%-os volt tavaly az éves munkavállalói fluktuáció.

Az Accor hotellánc új employer branding stratégiáját a Brandfizz készítette, amit a szakmai zsűri ezüst díjjal jutalmazott. A stratégia célja a globális nagyvállalat tizenkilenc magyarországi szállodájának (pl. Sofitel, Novotel, Ibis, Mercure) munkáltatóként történő pozícionálása, illetve láthatóságának növelése volt. Az Accornál nagyköveti program indult, valamint az anyavállalat által kommunikált munkáltatói értékek lokális tartalommal való feltöltésébe is bevonták a kollégákat. Az employer branding stratégia azt támogatja, hogy az Accor hotelek még jobb munkahellyé váljanak.

A Brandfizz Accor hotellánc számára készített toborzási kampánya szintén ezüst díjat kapott a zsűritől. Az integrált employer branding stratégiába illeszkedő online toborzási kampány célja az volt, hogy a globális „Feel Welcome, Feel Valued” értékígéretet lokálissá tegyék és megmutassák a munkavállalói célcsoportoknak a kollégák munkájának értékességét, ezzel téve vonzóvá az Accort a munkaerőpiacon. Ezt vezetői bevonással, ambassador-közösség kialakításával, employer brand frissítéssel és munkáltatói márkatartalmak fejlesztésével érték el.

 


Felújítások a Danubius-láncnál: Pesten, Füreden és Bükön

Felújítások a Danubius-láncnál: Pesten, Füreden és Bükön 

2024 tavaszán három szállodájukban is átadják azokat a megújult vendégtereket és szobákat, ahol a munkálatokat 2023 őszén kezdték el.
Márkaváltás Budapesten: Hard Rock Hotel volt, Pullman lett

Márkaváltás Budapesten: Hard Rock Hotel volt, Pullman lett 

A tulajdonosi kör azonos maradt, a brand azonban változott.
Egy 12. századi kolostor, mely szállodaként született újjá

Egy 12. századi kolostor, mely szállodaként született újjá 

A tervezők célja az volt, hogy a felújítás során megőrizzék a hely "rusztikus egyszerűségét".
Csődbe ment a magyar származású nagyvállalkozó - eladják bécsi luxusszállodáját

Csődbe ment a magyar származású nagyvállalkozó - eladják bécsi luxusszállodáját 

Meghirdetik eladásra Bécs egyik legimpozánsabb luxusszállodáját, a számos magyar vonatkozással rendelkező Park Hyatt Vienna hotelt.
Megnyílt Sárváron Magyarország legújabb ötcsillagos szállodája

Megnyílt Sárváron Magyarország legújabb ötcsillagos szállodája 

A Melea - The Health Concept az ország legújabb egyedi, holisztikus, egészségfókuszú koncepciójú szállodája.
Duplázott és nemzetközi brandekkel erősít a magyar szállodaüzemeltető

Duplázott és nemzetközi brandekkel erősít a magyar szállodaüzemeltető 

Megduplázta árbevételét 2023-ban a Hotel & More Group független szállodaüzemeltető, mely cégcsoport a következő években nemzetközi hotel brandekkel is erősít.
Szállodai nagyláncok előrejelzése: a csúcsévre még várni kell

Szállodai nagyláncok előrejelzése: a csúcsévre még várni kell 

A turizmusban érdekelt nagyvállalatok szerint 2024 nem a csúcsév lesz a szegmensben, az utazási láz Amerikában a pandémia előtti szinten tetőzött, és innen már csak szűk ösvény vezet felfelé.
Accor-jelentés 2023-ról: növekedés nemzetközi szinten, a magyar piacot is beleértve

Accor-jelentés 2023-ról: növekedés nemzetközi szinten, a magyar piacot is beleértve 

A világ vezető szállodaipari csoportja közzétette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit.
Budapesti kiállításon debütál a hazai sztárdesigner új kollekciója

Budapesti kiállításon debütál a hazai sztárdesigner új kollekciója 

Budapesten, a Bútor, Lámpa, Lakástextil kiállításon állítják ki Varró Zoltán comói palotába tervezett tapétáit.
Itt épülnek jelenleg az ország legdrágább szállodái

Itt épülnek jelenleg az ország legdrágább szállodái 

A fővárosban járva egyre több helyen tűnnek fel az utóbbi években szállodafejlesztések, melyek között meglehetősen sok a látványos, felsőkategóriás hotel.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.