Duplázott és nemzetközi brandekkel erősít a magyar szállodaüzemeltető

Megduplázta árbevételét 2023-ban a Hotel & More Group független szállodaüzemeltető, mely cégcsoport a következő években nemzetközi hotel brandekkel is erősít. Klemm Balázs tulajdonos-vezérigazgató úgy látja, hogy a kiemelkedően sok, összesen hét idei hosszú hétvégének is köszönhetően, rendkívül jó évük lehet a hazai szállodáknak 2024-ben.

A Hotel & More 2023-ban úgy duplázta meg az árbevételét 7.4 milliárdra, hogy közben a portfoliójába tartozó szállodák és rendezvényhelyszínek száma 2022-ról 2023-ra kevesebb mint 15 százalékkal nőtt. Klemm Balázs, a cégcsoport tulajdonos-vezérigazgatója szerint az általuk elért árbevétel növekedés két fő okra vezethető vissza. Egyrészt arra, hogy az idegenforgalomban rejlő potenciált látva, egyre több olyan befektető jelenik meg a szállodai piacon, akik profi szakemberekre akarják bízni a hotelek üzemeltetését. Másrészt arra, hogy a Hotel & More Group a korábbi évtizedek tapasztalataira építve erős értékesítési tevékenységet folytat és fenntartható, valamint költséghatékony működésre helyezi a hangsúlyt.    

Erdély, Peles kastély / a fotó illusztráció, forrás: depositphotos.com
Erdély, Peles kastély / a fotó illusztráció, forrás: depositphotos.com

„Az elmúlt években az ismert nehezített gazdasági körülmények – legyen az a Covid, az energiaválság vagy a megemelkedett infláció - ellenére rendkívül magas árbevételt értünk el, ami annak köszönhető, hogy képesek voltunk az állandó változó körülményekhez sikeresen alkalmazkodó üzemelési szisztémát kialakítanunk. Ez az eredményesség is közrejátszott abban, hogy Erdélyben, Szatmárnémetiben található egykori Pannónia Szálló, a felújítását követően, 2025-től az InterContinental Hotels & Resorts neves nemzetközi szállodalánc Hotel Indigo nevű márkája alatt fog működni a cégcsoportunk üzemeltetésében, miközben Magyarországon is lesznek olyan szállodáink, amelyek nemzetközi brandekhez tartoznak majd”

- fejti ki a cégvezető.

A több mint 500 alkalmazottat foglalkoztató Hotel & More Group, Magyarország mellett Székelyföldön, Szlovéniában és Horvátországban van jelen. Miközben 2024 januárjában az esztergomi Bellevue Konferencia és Wellness Hotellel bővült a portfoliójuk, a tervek szerint idén még további szállodák és rendezvényhelyszínek is csatlakoznak a cégcsoporthoz. 

Klemm Balázs szerint a megváltozott utazási szokásokhoz igazodó legnagyobb kihívás most az, hogy a vendégek körében nagyon jellemzővé vált az utolsó pillanatban tett szobafoglalás, ami komoly alkalmazkodó képességet követel a szállodáktól. Kiemelten fontos feladatnak látja a jó szakemberek megtartása mellett a munkavállalók folyamatos szakmai képzését a kimagasló vendégélmény elérése érdekében, továbbá komoly energiát fordítanak az online értékesítés, valamint a Hotel & More Hűségprogram folyamatos fejlesztésére is.

Klemm Balázs / Fotó: Hotel & More Group
Klemm Balázs / Fotó: Hotel & More Group

„Az infláció csökkenésének hatására a tavalyinál lényegesen kisebb áremelésre lehet számítani, miközben az előfoglalások alapján az is látszik, hogy a főszezon mellett az utazók már a hosszú tavaszi hétvégékre is megkezdték az előfoglalásokat. Ami azért is bölcs döntés, mert a kiemelt időszakokra 2024-ben is egyértelműen teltházakat várunk”

- tette hozzá Klemm Balázs a cégcsoport vezérigazgatója.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?