Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Mielőtt megismerhettük a német alapítású és tulajdonú Best Western (BW) hotellánc árualapját a Német Turisztikai Hivatal (DZT) által rendezett szakmai rendezvényen november 13-án, a Német – Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamarában, először a DZT magyarországi képviseletének vezetője, Czeiszing Miklós ismertette a németországi beutazással kapcsolatos legfrissebb információkat, adatokat.

Többek közt megtudtuk, az Európa legtöbb országában csúcsturisztikai szezont magában foglaló 2019-es esztendőt minden előzetes számítások szerint ismét elérik majd vendégéjszakák tekintetében a németek – az eddig mért adatok és az előrejelzések alapján ez joggal előrevetíthető.

A 2023-as év adataival összehasonlítva pedig az állapítható meg, az idei év első nyolc hónapjában 14,5 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak – és ehhez a mutatós számokhoz hozzájárultak a honfitársaink beutazása következtében kapott adatok is: a magyarok közül eddig 18 százalékkal többen érkeztek német területekre idén, mint tavaly.

A Best Western prezentálói és a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviselete a november 13-ai rendezvényen
A Best Western prezentálói és a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviselete a november 13-ai rendezvényen
Fotó: DZT

Két fontos marketingtéma „terült terítékre” 2024-ben: ezek egyike az UNESCO világörökségi helyszíneihez kínált utazási kedvet Németországba, a másik pedig az ún. „Feelgood kampány”, amelynek legfőbb üzenete, hogy fenntarthatósági területen Németország annyira elől jár és olyan példamutató, hogy aki odautazik, szinte a legkisebb ökológiai lábnyommal teheti ezt meg Európában. Valamint szintén e témához kapcsolódott – és kapcsolódik még ma is – a Stay longer-üzenet, amelynek fő mondandója: ha már egyszer eljutottál hozzánk, maradj hosszabban nálunk, mert érdemes.

Végül bevezetőjében a képviseletvezető kiemelt még egy kulcsfontosságú tényezőt Németország esetén – ez pedig az akadálymentes turizmus területe, amelynek megvalósításában szintén példamutató az ország. Ennek kapcsán megemlített egy olyan kerekesszékes ismert maratoni sportoló példáját, aki BW Hotelben lakott a berlini sportesemény idején – annak a láncnak egyik tagjában, amelyről a program során a továbbiakban szó volt.

Ezzel Czeiszing Miklós átadta a szót a két meghívott szakértő vendégnek, egyikük Sabine Lüttge Németországból érkezett, másikuk, Alexander Klöcker pedig az ausztriai BW-képviseletről jött Budapestre. Ők röviden bemutatták a németországi szállodalánc történetét, ismertették annak tagjait, brandjeit, célzott utazóközönségét.

Többek közt megtudtuk,

alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak házaikba, majd’ 20 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként. Ezek közül pedig mintegy 200 Közép-Európában működik.

Ami egységesen jellemzi a lánc tagjait:

  • jó ár-érték arány
  • ahol csak lehet, kedvező városi lokáció
  • és általában középkategóriás, megbízható 3-4 csillagos házak tartoznak hozzájuk.

Majd ízelítőt kaptunk színes árualapjukból is, amelyből néhányat most mi is kiemelnénk.

Linz-ben például egy letisztult megjelenésű designhotellel rendelkeznek, amelynek üzemeltetői a művészetek iránt fogékonyak – és ez lépten-nyomon követhető a ház megjelenésében, illetve programjaiban.

Tulln városát álomszép kertjei tették híressé, itt egy fabútorokkal berendezett hotel az övék, ahol szinte minden a fenntartható utazás szépségét hirdeti.

A müncheni házukkal kapcsolatosan elárulták, híresen bőséges és szuper minőségi ott a reggeli és a tágas, nagyméretű szobák.

Accent Lakeside Szálloda, Székesheférvár
Accent Lakeside Szálloda, Székesheférvár
Fotó: Best Western

Egy magyarországi egységük is említésre került: egy székesfehérvári tó mellett is van egy négycsillagos egységük, amelynek vendégköre a város ipari negyedéhez közelségéből adódóan elsősorban az üzleti utazókból kerül ki.

Hallhattunk még saját sörét főző és sörmesteri tanfolyamokat is tartó hoteltulajdonosról a Duna mentén, a németországi Ehingenben, valamint egy elegáns bajor fürdőhelyen lévő egységről és egy híres borvidéken (Bad Mergentheim) lévő szállodájukról is.

A lánc stratégiája kapcsán pedig soft márkáik ismertetése kapcsán pedig

olyan egyedi miliőjű, historikus hotelekről, ahol anno Mozart és Goethe is megszállt.

A németországi Regensburg, az un. tornyos város is rendelkezik BW-taghotellel, ráadásul nem is eggyel, hanem mindjárt kettővel.

És egy olyan különleges szálláshely is említésre került, ahol olyan éjszakát tölthet el a vendég, mintha egy hajó fedélzetére érkezne – ez a bremerhaveni egységük, avalmint egy másikat is bemutattak, amely Stuttgartban várja az autóimádó vendégeket.

Best Western Plus BierKulturHotel Schwanen
Best Western Plus BierKulturHotel Schwanen
Fotó: Best Western

Butikhotelek, érdekes tematikájú szálláshelyek szabadidős utazók számára tehát éppúgy beletartoznak a BW ernyője alá, akárcsak azok a házak, amelyek kifejezetten a corporate vendégkört célozzák meg. És vannak köztük – nem egy – olyan szálláshely is, amely

a megfizethető áron tiszta szoba, kényelmes ágy, jó reggeli vendégváró alapszabályának felelnek meg – a kisebb pénzű turistáknak is elérhető.

Színes tehát a paletta – így sokszínű a kínálat, amellyel a Best Western hotellánc rendelkezik, kérdésünkre pedig azt is elmondták, hogy sok házukat azok a családi vállalkozások üzemeltetik, amelyek eredetileg elindították ott a vendégvárást, és amelyek később bekapcsolódva a BW nemzetközi láncába olyan erőteljes segítséget, támogatást és biztonságot kaptak mind az értékesítési, mind az egyéb, a sikeres üzemeltetéshez szükséges területeken, hogy mindezeknek köszönhetően egyre jobb eredményeket érnek el.

 

 

 

 


Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden

Fehér ház a kéklő tó partján – születésnapot ünnepelt a Kenese Bay Garden 

Van a Balaton északi partján egy hely, amit, ha egyszer felfedez az ember, szinte biztos, hogy szeretne oda visszatérni.
Átadták az idei Aranynap-díjakat

Átadták az idei Aranynap-díjakat 

Hat magyarországi konferencia és wellness szálloda, valamint rendezvényhelyszín kapott elismerést.
Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a  Danubius Hotel Helia megújulásáról

Napfényes fejezet – a Danubius-lánc, köztük a Danubius Hotel Helia megújulásáról 

A Danubius Hotel Helia – nevéhez méltóan, hiszen a „Helia” a Naphoz kötődőt jelenti – fénylő pont a főváros szállodai kínálatában.
Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.