Többek közt megtudtuk, az Európa legtöbb országában csúcsturisztikai szezont magában foglaló 2019-es esztendőt minden előzetes számítások szerint ismét elérik majd vendégéjszakák tekintetében a németek – az eddig mért adatok és az előrejelzések alapján ez joggal előrevetíthető.
A 2023-as év adataival összehasonlítva pedig az állapítható meg, az idei év első nyolc hónapjában 14,5 százalékos forgalomnövekedést regisztráltak – és ehhez a mutatós számokhoz hozzájárultak a honfitársaink beutazása következtében kapott adatok is: a magyarok közül eddig 18 százalékkal többen érkeztek német területekre idén, mint tavaly.
Két fontos marketingtéma „terült terítékre” 2024-ben: ezek egyike az UNESCO világörökségi helyszíneihez kínált utazási kedvet Németországba, a másik pedig az ún. „Feelgood kampány”, amelynek legfőbb üzenete, hogy fenntarthatósági területen Németország annyira elől jár és olyan példamutató, hogy aki odautazik, szinte a legkisebb ökológiai lábnyommal teheti ezt meg Európában. Valamint szintén e témához kapcsolódott – és kapcsolódik még ma is – a Stay longer-üzenet, amelynek fő mondandója: ha már egyszer eljutottál hozzánk, maradj hosszabban nálunk, mert érdemes.
Végül bevezetőjében a képviseletvezető kiemelt még egy kulcsfontosságú tényezőt Németország esetén – ez pedig az akadálymentes turizmus területe, amelynek megvalósításában szintén példamutató az ország. Ennek kapcsán megemlített egy olyan kerekesszékes ismert maratoni sportoló példáját, aki BW Hotelben lakott a berlini sportesemény idején – annak a láncnak egyik tagjában, amelyről a program során a továbbiakban szó volt.
Ezzel Czeiszing Miklós átadta a szót a két meghívott szakértő vendégnek, egyikük Sabine Lüttge Németországból érkezett, másikuk, Alexander Klöcker pedig az ausztriai BW-képviseletről jött Budapestre. Ők röviden bemutatták a németországi szállodalánc történetét, ismertették annak tagjait, brandjeit, célzott utazóközönségét.
Többek közt megtudtuk,
alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak házaikba, majd’ 20 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként. Ezek közül pedig mintegy 200 Közép-Európában működik.
Ami egységesen jellemzi a lánc tagjait:
- jó ár-érték arány
- ahol csak lehet, kedvező városi lokáció
- és általában középkategóriás, megbízható 3-4 csillagos házak tartoznak hozzájuk.
Majd ízelítőt kaptunk színes árualapjukból is, amelyből néhányat most mi is kiemelnénk.
Linz-ben például egy letisztult megjelenésű designhotellel rendelkeznek, amelynek üzemeltetői a művészetek iránt fogékonyak – és ez lépten-nyomon követhető a ház megjelenésében, illetve programjaiban.
Tulln városát álomszép kertjei tették híressé, itt egy fabútorokkal berendezett hotel az övék, ahol szinte minden a fenntartható utazás szépségét hirdeti.
A müncheni házukkal kapcsolatosan elárulták, híresen bőséges és szuper minőségi ott a reggeli és a tágas, nagyméretű szobák.
Egy magyarországi egységük is említésre került: egy székesfehérvári tó mellett is van egy négycsillagos egységük, amelynek vendégköre a város ipari negyedéhez közelségéből adódóan elsősorban az üzleti utazókból kerül ki.
Hallhattunk még saját sörét főző és sörmesteri tanfolyamokat is tartó hoteltulajdonosról a Duna mentén, a németországi Ehingenben, valamint egy elegáns bajor fürdőhelyen lévő egységről és egy híres borvidéken (Bad Mergentheim) lévő szállodájukról is.
A lánc stratégiája kapcsán pedig soft márkáik ismertetése kapcsán pedig
olyan egyedi miliőjű, historikus hotelekről, ahol anno Mozart és Goethe is megszállt.
A németországi Regensburg, az un. tornyos város is rendelkezik BW-taghotellel, ráadásul nem is eggyel, hanem mindjárt kettővel.
És egy olyan különleges szálláshely is említésre került, ahol olyan éjszakát tölthet el a vendég, mintha egy hajó fedélzetére érkezne – ez a bremerhaveni egységük, avalmint egy másikat is bemutattak, amely Stuttgartban várja az autóimádó vendégeket.
Butikhotelek, érdekes tematikájú szálláshelyek szabadidős utazók számára tehát éppúgy beletartoznak a BW ernyője alá, akárcsak azok a házak, amelyek kifejezetten a corporate vendégkört célozzák meg. És vannak köztük – nem egy – olyan szálláshely is, amely
a megfizethető áron tiszta szoba, kényelmes ágy, jó reggeli vendégváró alapszabályának felelnek meg – a kisebb pénzű turistáknak is elérhető.
Színes tehát a paletta – így sokszínű a kínálat, amellyel a Best Western hotellánc rendelkezik, kérdésünkre pedig azt is elmondták, hogy sok házukat azok a családi vállalkozások üzemeltetik, amelyek eredetileg elindították ott a vendégvárást, és amelyek később bekapcsolódva a BW nemzetközi láncába olyan erőteljes segítséget, támogatást és biztonságot kaptak mind az értékesítési, mind az egyéb, a sikeres üzemeltetéshez szükséges területeken, hogy mindezeknek köszönhetően egyre jobb eredményeket érnek el.