Én is indulok az MSZÉSZ elnöki pozíciójáért

Ezzel keresett meg Nagy-Szász István (45), aki a cseh érdekeltségbe tartozó (CPI Hotels) budapesti Mamaison Hotels & Residences General Managere. Fiatal kora ellenére már végigjárta a szállodás szakma lépcsőfokait – így jutott fel az igazgatói székbe -, most pedig úgy döntött, beszáll a szállodások legnagyobb érdekképviseleti szervezetének elnöki tisztjéért induló választási küzdelembe.  

Nagy-Szász István nem ismeretlenül szeretne belecsöppeni a Magyar Szállodások és Éttermesek Szövetségének (MSZÉSZ) világába, hiszen nyolc éve segíti az érdekképviseleti szervezet működését, ebből az utolsó négy évben felügyeleti bizottsági tagként, majd felügyeleti bizottsági elnökként.

Miért venné ezt is a nyakába? Nincs elég nehéz helyzetben most, pangó budapesti házak igazgatójaként, a járvány kellős közepén?

A szövetség szmsz-e (szervezeti és működési szabályzata) szerint bármelyik tag indulhat az elnöki tisztért, aki megszerzi ehhez a szükséges jelöltséget. Az ügyvezető elnököt – akinek a megbízatása két évre szól -, a Tagok választják meg a Közgyűlésen, titkos szavazás formájában. Igaz, mostanáig az volt az alapvető, hogy a korábbi általános alelnök lépett elő automatikusan elnökjelöltnek, és őt választották meg a következő két évre, most azonban már bejelentette (Baldauf Csabáról van szó – a szerk.), hogy nem kívánja megpályázni ezt a posztot, így „szabad a vásár”, ezért is jelentkeztem be a megmérettetésre.

A kérdés továbbra is az: miért?

Egyáltalán nem akartam a kérdést megkerülni, csupán elmagyaráztam a körülményeket, a tényállást és a szokásokat annak, aki esetleg nem ismerné. Szóval, az már nyilvánvaló a tagság körében, hogy Flesch Tamás távozik az elnöki székből a két éves mandátumának lejártával, és az is ismert, hogy nem az alelnök lesz az elnöki pozíció várományosa, hanem dr. Deák Imrét (a Danubius-lánc korábbi, több éve nyugdíjba vonult vezérigazgatóját) kérte fel az Ügyvezetés, hogy pályázza meg az üressé váló pozíciót. Ekkor jöttem én is a képbe. Sok vidéki és budapesti szállodással beszélgettünk a Szövetség munkájáról, stratégiájáról és jövőjéről. Ezeknek a beszélgetéseknek az volt az egyik konklúziója, hogy előremutatóbb, ha a jelenlegi, amúgy is áldatlanul nehéz helyzetben lévő ágazatunkban nap mint nap helyt álló, olyan aktív szállodásnak kellene inkább ezt a fontos társadalmi munkát elvállalnia, aki naprakészen tisztában van a nehézségekkel, és képes ezért a tagság érdekében megküzdeni.

Mit tett annak érdekében, hogy a tagság elfogadja a novemberi közgyűlésen a döntését, és ön kerüljön ki majd győztesként az ügyvezető elnökség közös javaslata ellenében?

Több kolléga segítségével kidolgoztunk egy elnöki programot és részt vettem – a balatoni kivételével – az összes, különben Egerben éppen most is zajló régiós közgyűlésen, ahol bemutatkoztam a tagságnak, elmondtam, miért vagyok ott, mit szeretnék elérni a vezetőjükként, mi a programom.  Balatoni gyerekként nem nehéz megtalálnom a hangot a vidéken élőkkel, az eddigi öt régiós közgyűlésen már meghallgattak, és utána letették a voksukat: három helyen nekem szavaztak bizalmat (Időközben az egri, majd a hajdúszoboszlói régiós közgyűlésen is Nagy-Szász István kapott bizalmat a szavazáson a két jelölt közül - a szerk.). Jól van ez így, maradjon is a szoros futam, a kialakult versenyhelyzetből a tagság csak profitál - mert így derül ki, hogy a mostani helyzetben ki a legalkalmasabb erre a fontos pozícióra, melyek az elnöki programok leglényegesebb pontjai, és talán tudunk tanulni is egymástól.

Ma Eger, holnap Hajdúszoboszló. És mi lesz holnapután?

Ha a novemberi, budapesti tisztújító közgyűlésen én kerülök ki győztesként, a következő három témakörre fogok koncentrálni 2021. január 1-ét követően. Valódi eredményt hozó érdekérvényesítésre van szükség a mindenkori helyzetre alakított stratégiával – és nem csak a szakpolitika felé, hanem a tagság számára fontos egyéb témákban is, ahol a tagok egyenként nem tudnak eredményesen fellépni érdekeik képviseletében más szervezetekkel, cégekkel szemben. Legjobb példa erre, amikor a német szállodaszövetség pár évvel ezelőtt összefogta és vezette a jogi eljárást az egyik nagy OTA ellen, felvállalva az ütközést, hogy ne a tagjainak kelljen egyenként – üzleti kockázatot vállalva – egy sokkal nagyobb gazdasági szereplővel szemben fellépnie.

A másik terület a Szövetség imidzsének fejlesztése a tagságon belül és kívül is – abban hiszek, hogy erős brand nélkül nincs erős szövetség. Az MSZÉSZ tagsága jelenleg kb 500 szálláshely és étterem (az itthoni közel ezer hotelből). Csak viszonyításképp: Ausztriában a hasonló módon működő érdekképviseleti szerv 1500 tagot számlál – itt is van tehát hova fejlődni. A tagság számának növelése, azért is fontos, hogy eredményesen tudjunk tárgyalni a megemelkedett létszámból eredő nagyobb képviseleti súllyal.

És ami az igazán lényeg: folyamatosan kommunikálni kell a tagsággal, tudni a gondjaikról, tájékoztatni mindenkit a megtett lépésekről, és nem csak az elért eredményekről - vidéken, Budapesten egyaránt.

A harmadik, és legalább ugyanolyan fontos pont, mint az előző kettő: szolgáltató tevékenység erősítése a tagok felé – ez a Szövetség létezésnek alapköve. Például a 2019-ben nagy érdeklődést kiváltó tanfolyamokat, workshopokat folytatni kell a tagság igényeihez igazítva. A kicsi és közepes szállodák többségben vannak, nekik nincs erőforrásuk, corporate központjuk, hogy ezekhez a tudás transzferekhez könnyedén hozzájussanak. Ha egy új rendelet kijön, azt azonnal értelmeztetni kell szakértővel, és a hozzáfűzött, segítő magyarázattal együtt kell a tagság felé eljuttatni. Gyors, dinamikus, előremutató szolgáltatásokat kell nyújtani, a turizmusról napra kész információkkal kell szolgálni.

Szerintem a hazai szállodaipar mostani kritikus helyzetében kiemelten fontos az MSZÉSZ teljesítménye a tagok számára. És újfajta szemlélet, új megközelítés kell. Az idő kerekét nem lehet megállítani, azt kell megértenünk, hogy megérkezett a változás. Ha majd nem én nyerek, de az új elnök mégis elkezd dolgozni a programom alapján, már megérte nekem!

 

A legfrissebb: időközben öt régiós közgyűlésen szavazott bizalmat a tagság Nagy-Szász Istvánnak, így immár biztos, hogy ő az egyik elnökjelölt a novemberi tisztújító MSZÉSZ Közgyűlésen.

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online

Forrás: Fotó: Hajas Orsolya


Duplázott és nemzetközi brandekkel erősít a magyar szállodaüzemeltető

Duplázott és nemzetközi brandekkel erősít a magyar szállodaüzemeltető 

Megduplázta árbevételét 2023-ban a Hotel & More Group független szállodaüzemeltető, mely cégcsoport a következő években nemzetközi hotel brandekkel is erősít.
Szállodai nagyláncok előrejelzése: a csúcsévre még várni kell

Szállodai nagyláncok előrejelzése: a csúcsévre még várni kell 

A turizmusban érdekelt nagyvállalatok szerint 2024 nem a csúcsév lesz a szegmensben, az utazási láz Amerikában a pandémia előtti szinten tetőzött, és innen már csak szűk ösvény vezet felfelé.
Accor-jelentés 2023-ról: növekedés nemzetközi szinten, a magyar piacot is beleértve

Accor-jelentés 2023-ról: növekedés nemzetközi szinten, a magyar piacot is beleértve 

A világ vezető szállodaipari csoportja közzétette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit.
Budapesti kiállításon debütál a hazai sztárdesigner új kollekciója

Budapesti kiállításon debütál a hazai sztárdesigner új kollekciója 

Budapesten, a Bútor, Lámpa, Lakástextil kiállításon állítják ki Varró Zoltán comói palotába tervezett tapétáit.
Itt épülnek jelenleg az ország legdrágább szállodái

Itt épülnek jelenleg az ország legdrágább szállodái 

A fővárosban járva egyre több helyen tűnnek fel az utóbbi években szállodafejlesztések, melyek között meglehetősen sok a látványos, felsőkategóriás hotel.
Beköltözött a tavasz a JAB Villa bemutatótereibe

Beköltözött a tavasz a JAB Villa bemutatótereibe 

És mivel megérkezett – be is mutatja a JAB magyarországi csapata, Bakody Katalin vezetésével a tavasz jegyében készült, csodaszép, friss Chivasso, JAB és Gardisette tavaszi kollekcióit üzleti partnereiknek.
Új csapattaggal bővült az Accent Hotels osztrák divíziója

Új csapattaggal bővült az Accent Hotels osztrák divíziója 

2024. február 12-től Kálmán-Vörös Júlia vette át az Accent Hotels által Ausztriában üzemeltetett 6 szállodának a marketing területét.
Átalakulóban a hazai ingatlanpiac

Átalakulóban a hazai ingatlanpiac 

Jönnek a bérlakások és a hibridmodellek - ez utóbbi esetben irodákat alakítanak át hotelekké.
A magyar belsőépítész, aki Ázsiában és Dél-Amerikában is tervez

A magyar belsőépítész, aki Ázsiában és Dél-Amerikában is tervez 

Varró Zoltán, aki több éven át töltötte be Klasszis TopDesign versenyünk zsűri elnöki tisztét, a legismertebb hazai belsőépítészek egyike, aki az utóbbi években külföldön is egyre kapósabb.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.