A trendek a következők:
1. A farmról az asztalra – a vendégek tudni akarják, honnan származik, amit eléjük tesznek, hogy van elkészítve, és egyáltalán ki készíti el.
2. Több szezonális fogás – a friss termékek iránti igény növekedésével és az áremelkedések miatt egyre több séf változtatja gyakran a menüt. Az általános vélemény az, hogy ha egy étlap tíz hónapon át nem változik, akkor az rossz.
3. Változtathatóság és személyre szabottság – népszerűek a könnyen a speciális igényekre gluténmentes vagy vega ételek - szabható ételsorok.
4. Kis adagok – osztható részek – 2009 lesz az az év, amikor kisebbé válnak az adagok, amik így egészségesebbek és jobban illenek a pénztárcánkhoz is. Szívesebben mennek étterembe az emberek, ha emiatt nem borul fel a költségvetésük vagy a diétájuk. Népszerű a fél üveg bor is.
5. Az élményt adó aktivitás – sokan az étkezésen kívül is vágynak élményekre, ha kimozdulnak, ilyen érdekesség lehet akár a szaké-kóstolás is.
6. Rugalmas étkezési időpontok – a múlté az, hogy meg van szabva az étkezések pontos ideje. Az emberek rohangálnak, é szabálytalan az időbeosztásuk. Ehhez az éttermeknek is alkalmazkodniuk kell.
7. Sokáig nyitva tartó éttermek – az üzleti utazók azoknak a szállodáknak az éttermeit részesítik előnyben, amelyek sokáig nyitva vannak. Sokan még szállodát is ez alapján választanak.
8. Vacsora a lobby-ban – a lobby-ban elfogyasztott vacsora vagy ital népszerűvé tesz, kiváló lehetőség a szocializálódásra és élettelivé varázsolja a szállodát.
9. Apró figyelmességek – az olyan apróságok, hogy például 24 órán át lehet kávét kérni, nagyon fontosak a vendégek számára. A szabadidős vendégek 72 százalékánál és az üzleti utazók 71 százalékánál ez a szállodaválasztást is befolyásolja.
10. Egészséges ételek kínálása – ha nem is él vele, mindenki szereti a lehetőséget, hogy az egészséges ételeket reggeli rutinja részévé tegye.
1. A farmról az asztalra – a vendégek tudni akarják, honnan származik, amit eléjük tesznek, hogy van elkészítve, és egyáltalán ki készíti el.
2. Több szezonális fogás – a friss termékek iránti igény növekedésével és az áremelkedések miatt egyre több séf változtatja gyakran a menüt. Az általános vélemény az, hogy ha egy étlap tíz hónapon át nem változik, akkor az rossz.
3. Változtathatóság és személyre szabottság – népszerűek a könnyen a speciális igényekre gluténmentes vagy vega ételek - szabható ételsorok.
4. Kis adagok – osztható részek – 2009 lesz az az év, amikor kisebbé válnak az adagok, amik így egészségesebbek és jobban illenek a pénztárcánkhoz is. Szívesebben mennek étterembe az emberek, ha emiatt nem borul fel a költségvetésük vagy a diétájuk. Népszerű a fél üveg bor is.
5. Az élményt adó aktivitás – sokan az étkezésen kívül is vágynak élményekre, ha kimozdulnak, ilyen érdekesség lehet akár a szaké-kóstolás is.
6. Rugalmas étkezési időpontok – a múlté az, hogy meg van szabva az étkezések pontos ideje. Az emberek rohangálnak, é szabálytalan az időbeosztásuk. Ehhez az éttermeknek is alkalmazkodniuk kell.
7. Sokáig nyitva tartó éttermek – az üzleti utazók azoknak a szállodáknak az éttermeit részesítik előnyben, amelyek sokáig nyitva vannak. Sokan még szállodát is ez alapján választanak.
8. Vacsora a lobby-ban – a lobby-ban elfogyasztott vacsora vagy ital népszerűvé tesz, kiváló lehetőség a szocializálódásra és élettelivé varázsolja a szállodát.
9. Apró figyelmességek – az olyan apróságok, hogy például 24 órán át lehet kávét kérni, nagyon fontosak a vendégek számára. A szabadidős vendégek 72 százalékánál és az üzleti utazók 71 százalékánál ez a szállodaválasztást is befolyásolja.
10. Egészséges ételek kínálása – ha nem is él vele, mindenki szereti a lehetőséget, hogy az egészséges ételeket reggeli rutinja részévé tegye.