Ezek a legkülönlegesebb munkakörök a budapesti luxushotelekben

Maître d’, concierge, valet, commis, guest experience ambassador – csak néhány furcsa munkaköri elnevezés, amelyek azonban ma már Budapesten is általánosak a legelegánsabb luxushotelekben.

De a hazai szállodák nem álltak itt meg, vannak olyan pozíciók, amelyek akár a nemzetközi láncolatokon belül is páratlanok, ugyanis csak a magyar fővárosban nyitott egységben felvételiztettek ezekre.

 

A globális luxushotel-láncolatoknál normális, hogy a pozíciók elnevezéseit nem fordítják le a nemzeti nyelvekre, hanem az angol vagy a francia megfelelőt használják a névjegykártyán. A szakácsok rangsorát egy jobb étteremben, így a hotelek vendéglátóegységeiben is a francia megfelelőikkel jelölik, eszerint egy chef lehet: de cuisine, sous, de partie vagy commis is.

És ott vannak a kifejezetten furcsa, szinte már eufemizmusnak tekinthető elnevezések is: a szállodai szobaasszonyokat hívhatják room stylistnak (szobastylistnak), az élükön álló vezetőt pedig director of style-nak, azaz stílusigazgatónak.

Egy sikkesebb helyen könnyen lehet, hogy a recepción dolgozók is már nagykövetek, például lobby ambassadorok. Jó tudni, hogy aki kinyitja a kocsi ajtaját, és beparkol az ember helyett a szálloda garázsába, az a valet (eredetileg a szó ’inas’-t jelent), a főpincért pedig, aki odakísér az asztalhoz, egy elegáns hotelben ma már itthon is maître d’hôtelnek vagy slendriánabbul csak maître d’-nek nevezik. És itt igazából még nincs is semmi látnivaló, hiszen a luxusszállodai hierarchia megnevezései pont ezek Szingapúrtól Buenos Airesig.

De van pár olyan különlegesség, amely csak egy bizonyos szállodaláncra vagy csak egyetlen hotelre jellemző.  Ha az ember betér egy Kempinski Szállodába – így az Erzsébet téren lévő Kempinski Hotel Corvinus Budapestbe is –, szemet szúrhat, hogy az egyik pult mögött egy elegáns hölgy kirívó piros kosztümben beszélget kedvesen a vendégekkel.

Ő a híres Lady in Red (hölgy vörösben/pirosban), akinek lényegében az a feladata, hogy a házon belül boldognak érezze magát a vendég. Üdvözli a VIP-vendégeket (miután ellenőrizte a szobáikat), különleges kéréseknek igyekszik eleget tenni, érdeklődik a vendégek elégedettsége felől.

A szállodalánc márkanagyköveteknek hívja őket, több mint egy évtizede ugyanis velük személyesíti meg a Kempinski brand eleganciáját és kifinomultságát. 2021 tavaszán a Kempinski és a Salvatore Ferragamo divatház szorosabbra fonta az együttműködést, amelynek az is része volt, hogy a világon minden Lady in Red (így a budapestiek is) kaptak egy párat a márka Vara nevű cipőmodelljéből – természetesen piros színben.

Ha kíváncsi rá, a budapesti luxushotelek milyen egyedi pozíciókat hoztak létre, olvasson tovább >>


15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe 

Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.
Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról 

Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.
Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel 

NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.
Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben 

Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.
KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról 

Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel 

Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.
MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.
Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda 

Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.
Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás 

Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.
„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött? 

A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.