Ezek a legkülönlegesebb munkakörök a budapesti luxushotelekben

Maître d’, concierge, valet, commis, guest experience ambassador – csak néhány furcsa munkaköri elnevezés, amelyek azonban ma már Budapesten is általánosak a legelegánsabb luxushotelekben.

De a hazai szállodák nem álltak itt meg, vannak olyan pozíciók, amelyek akár a nemzetközi láncolatokon belül is páratlanok, ugyanis csak a magyar fővárosban nyitott egységben felvételiztettek ezekre.

 

A globális luxushotel-láncolatoknál normális, hogy a pozíciók elnevezéseit nem fordítják le a nemzeti nyelvekre, hanem az angol vagy a francia megfelelőt használják a névjegykártyán. A szakácsok rangsorát egy jobb étteremben, így a hotelek vendéglátóegységeiben is a francia megfelelőikkel jelölik, eszerint egy chef lehet: de cuisine, sous, de partie vagy commis is.

És ott vannak a kifejezetten furcsa, szinte már eufemizmusnak tekinthető elnevezések is: a szállodai szobaasszonyokat hívhatják room stylistnak (szobastylistnak), az élükön álló vezetőt pedig director of style-nak, azaz stílusigazgatónak.

Egy sikkesebb helyen könnyen lehet, hogy a recepción dolgozók is már nagykövetek, például lobby ambassadorok. Jó tudni, hogy aki kinyitja a kocsi ajtaját, és beparkol az ember helyett a szálloda garázsába, az a valet (eredetileg a szó ’inas’-t jelent), a főpincért pedig, aki odakísér az asztalhoz, egy elegáns hotelben ma már itthon is maître d’hôtelnek vagy slendriánabbul csak maître d’-nek nevezik. És itt igazából még nincs is semmi látnivaló, hiszen a luxusszállodai hierarchia megnevezései pont ezek Szingapúrtól Buenos Airesig.

De van pár olyan különlegesség, amely csak egy bizonyos szállodaláncra vagy csak egyetlen hotelre jellemző.  Ha az ember betér egy Kempinski Szállodába – így az Erzsébet téren lévő Kempinski Hotel Corvinus Budapestbe is –, szemet szúrhat, hogy az egyik pult mögött egy elegáns hölgy kirívó piros kosztümben beszélget kedvesen a vendégekkel.

Ő a híres Lady in Red (hölgy vörösben/pirosban), akinek lényegében az a feladata, hogy a házon belül boldognak érezze magát a vendég. Üdvözli a VIP-vendégeket (miután ellenőrizte a szobáikat), különleges kéréseknek igyekszik eleget tenni, érdeklődik a vendégek elégedettsége felől.

A szállodalánc márkanagyköveteknek hívja őket, több mint egy évtizede ugyanis velük személyesíti meg a Kempinski brand eleganciáját és kifinomultságát. 2021 tavaszán a Kempinski és a Salvatore Ferragamo divatház szorosabbra fonta az együttműködést, amelynek az is része volt, hogy a világon minden Lady in Red (így a budapestiek is) kaptak egy párat a márka Vara nevű cipőmodelljéből – természetesen piros színben.

Ha kíváncsi rá, a budapesti luxushotelek milyen egyedi pozíciókat hoztak létre, olvasson tovább >>


Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.
Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban

Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban 

Sikeresen lezajlott a Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetségének éves közgyűlése.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.