De a hazai szállodák nem álltak itt meg, vannak olyan pozíciók, amelyek akár a nemzetközi láncolatokon belül is páratlanok, ugyanis csak a magyar fővárosban nyitott egységben felvételiztettek ezekre.
A globális luxushotel-láncolatoknál normális, hogy a pozíciók elnevezéseit nem fordítják le a nemzeti nyelvekre, hanem az angol vagy a francia megfelelőt használják a névjegykártyán. A szakácsok rangsorát egy jobb étteremben, így a hotelek vendéglátóegységeiben is a francia megfelelőikkel jelölik, eszerint egy chef lehet: de cuisine, sous, de partie vagy commis is.
És ott vannak a kifejezetten furcsa, szinte már eufemizmusnak tekinthető elnevezések is: a szállodai szobaasszonyokat hívhatják room stylistnak (szobastylistnak), az élükön álló vezetőt pedig director of style-nak, azaz stílusigazgatónak.
Egy sikkesebb helyen könnyen lehet, hogy a recepción dolgozók is már nagykövetek, például lobby ambassadorok. Jó tudni, hogy aki kinyitja a kocsi ajtaját, és beparkol az ember helyett a szálloda garázsába, az a valet (eredetileg a szó ’inas’-t jelent), a főpincért pedig, aki odakísér az asztalhoz, egy elegáns hotelben ma már itthon is maître d’hôtelnek vagy slendriánabbul csak maître d’-nek nevezik. És itt igazából még nincs is semmi látnivaló, hiszen a luxusszállodai hierarchia megnevezései pont ezek Szingapúrtól Buenos Airesig.
De van pár olyan különlegesség, amely csak egy bizonyos szállodaláncra vagy csak egyetlen hotelre jellemző. Ha az ember betér egy Kempinski Szállodába – így az Erzsébet téren lévő Kempinski Hotel Corvinus Budapestbe is –, szemet szúrhat, hogy az egyik pult mögött egy elegáns hölgy kirívó piros kosztümben beszélget kedvesen a vendégekkel.
Ő a híres Lady in Red (hölgy vörösben/pirosban), akinek lényegében az a feladata, hogy a házon belül boldognak érezze magát a vendég. Üdvözli a VIP-vendégeket (miután ellenőrizte a szobáikat), különleges kéréseknek igyekszik eleget tenni, érdeklődik a vendégek elégedettsége felől.
A szállodalánc márkanagyköveteknek hívja őket, több mint egy évtizede ugyanis velük személyesíti meg a Kempinski brand eleganciáját és kifinomultságát. 2021 tavaszán a Kempinski és a Salvatore Ferragamo divatház szorosabbra fonta az együttműködést, amelynek az is része volt, hogy a világon minden Lady in Red (így a budapestiek is) kaptak egy párat a márka Vara nevű cipőmodelljéből – természetesen piros színben.
Ha kíváncsi rá, a budapesti luxushotelek milyen egyedi pozíciókat hoztak létre, olvasson tovább >>
Forrás: We Love Budapest