Ezek a legkülönlegesebb munkakörök a budapesti luxushotelekben

Maître d’, concierge, valet, commis, guest experience ambassador – csak néhány furcsa munkaköri elnevezés, amelyek azonban ma már Budapesten is általánosak a legelegánsabb luxushotelekben.

De a hazai szállodák nem álltak itt meg, vannak olyan pozíciók, amelyek akár a nemzetközi láncolatokon belül is páratlanok, ugyanis csak a magyar fővárosban nyitott egységben felvételiztettek ezekre.

 

A globális luxushotel-láncolatoknál normális, hogy a pozíciók elnevezéseit nem fordítják le a nemzeti nyelvekre, hanem az angol vagy a francia megfelelőt használják a névjegykártyán. A szakácsok rangsorát egy jobb étteremben, így a hotelek vendéglátóegységeiben is a francia megfelelőikkel jelölik, eszerint egy chef lehet: de cuisine, sous, de partie vagy commis is.

És ott vannak a kifejezetten furcsa, szinte már eufemizmusnak tekinthető elnevezések is: a szállodai szobaasszonyokat hívhatják room stylistnak (szobastylistnak), az élükön álló vezetőt pedig director of style-nak, azaz stílusigazgatónak.

Egy sikkesebb helyen könnyen lehet, hogy a recepción dolgozók is már nagykövetek, például lobby ambassadorok. Jó tudni, hogy aki kinyitja a kocsi ajtaját, és beparkol az ember helyett a szálloda garázsába, az a valet (eredetileg a szó ’inas’-t jelent), a főpincért pedig, aki odakísér az asztalhoz, egy elegáns hotelben ma már itthon is maître d’hôtelnek vagy slendriánabbul csak maître d’-nek nevezik. És itt igazából még nincs is semmi látnivaló, hiszen a luxusszállodai hierarchia megnevezései pont ezek Szingapúrtól Buenos Airesig.

De van pár olyan különlegesség, amely csak egy bizonyos szállodaláncra vagy csak egyetlen hotelre jellemző.  Ha az ember betér egy Kempinski Szállodába – így az Erzsébet téren lévő Kempinski Hotel Corvinus Budapestbe is –, szemet szúrhat, hogy az egyik pult mögött egy elegáns hölgy kirívó piros kosztümben beszélget kedvesen a vendégekkel.

Ő a híres Lady in Red (hölgy vörösben/pirosban), akinek lényegében az a feladata, hogy a házon belül boldognak érezze magát a vendég. Üdvözli a VIP-vendégeket (miután ellenőrizte a szobáikat), különleges kéréseknek igyekszik eleget tenni, érdeklődik a vendégek elégedettsége felől.

A szállodalánc márkanagyköveteknek hívja őket, több mint egy évtizede ugyanis velük személyesíti meg a Kempinski brand eleganciáját és kifinomultságát. 2021 tavaszán a Kempinski és a Salvatore Ferragamo divatház szorosabbra fonta az együttműködést, amelynek az is része volt, hogy a világon minden Lady in Red (így a budapestiek is) kaptak egy párat a márka Vara nevű cipőmodelljéből – természetesen piros színben.

Ha kíváncsi rá, a budapesti luxushotelek milyen egyedi pozíciókat hoztak létre, olvasson tovább >>


Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában

Újabb négy ház a Hilaris Hotels portfóliójában 

Négy magyarországi szálláshellyel bővül a szállodalánc.
Megkezdődött a 44. Országos Borverseny

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny 

Mintegy 2700 palack bor versenyez.
Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája 

Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.
Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál 

A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.