Ezek a legkülönlegesebb munkakörök a budapesti luxushotelekben

Maître d’, concierge, valet, commis, guest experience ambassador – csak néhány furcsa munkaköri elnevezés, amelyek azonban ma már Budapesten is általánosak a legelegánsabb luxushotelekben.

De a hazai szállodák nem álltak itt meg, vannak olyan pozíciók, amelyek akár a nemzetközi láncolatokon belül is páratlanok, ugyanis csak a magyar fővárosban nyitott egységben felvételiztettek ezekre.

 

A globális luxushotel-láncolatoknál normális, hogy a pozíciók elnevezéseit nem fordítják le a nemzeti nyelvekre, hanem az angol vagy a francia megfelelőt használják a névjegykártyán. A szakácsok rangsorát egy jobb étteremben, így a hotelek vendéglátóegységeiben is a francia megfelelőikkel jelölik, eszerint egy chef lehet: de cuisine, sous, de partie vagy commis is.

És ott vannak a kifejezetten furcsa, szinte már eufemizmusnak tekinthető elnevezések is: a szállodai szobaasszonyokat hívhatják room stylistnak (szobastylistnak), az élükön álló vezetőt pedig director of style-nak, azaz stílusigazgatónak.

Egy sikkesebb helyen könnyen lehet, hogy a recepción dolgozók is már nagykövetek, például lobby ambassadorok. Jó tudni, hogy aki kinyitja a kocsi ajtaját, és beparkol az ember helyett a szálloda garázsába, az a valet (eredetileg a szó ’inas’-t jelent), a főpincért pedig, aki odakísér az asztalhoz, egy elegáns hotelben ma már itthon is maître d’hôtelnek vagy slendriánabbul csak maître d’-nek nevezik. És itt igazából még nincs is semmi látnivaló, hiszen a luxusszállodai hierarchia megnevezései pont ezek Szingapúrtól Buenos Airesig.

De van pár olyan különlegesség, amely csak egy bizonyos szállodaláncra vagy csak egyetlen hotelre jellemző.  Ha az ember betér egy Kempinski Szállodába – így az Erzsébet téren lévő Kempinski Hotel Corvinus Budapestbe is –, szemet szúrhat, hogy az egyik pult mögött egy elegáns hölgy kirívó piros kosztümben beszélget kedvesen a vendégekkel.

Ő a híres Lady in Red (hölgy vörösben/pirosban), akinek lényegében az a feladata, hogy a házon belül boldognak érezze magát a vendég. Üdvözli a VIP-vendégeket (miután ellenőrizte a szobáikat), különleges kéréseknek igyekszik eleget tenni, érdeklődik a vendégek elégedettsége felől.

A szállodalánc márkanagyköveteknek hívja őket, több mint egy évtizede ugyanis velük személyesíti meg a Kempinski brand eleganciáját és kifinomultságát. 2021 tavaszán a Kempinski és a Salvatore Ferragamo divatház szorosabbra fonta az együttműködést, amelynek az is része volt, hogy a világon minden Lady in Red (így a budapestiek is) kaptak egy párat a márka Vara nevű cipőmodelljéből – természetesen piros színben.

Ha kíváncsi rá, a budapesti luxushotelek milyen egyedi pozíciókat hoztak létre, olvasson tovább >>


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.